تسنیم نوشت: جانشین قرارگاه ثارالله خاطره‌ای جالب از پیش بینی ۴ سال پیش رهبر انقلاب درباره سوریه را بیان کرد.

سردار اسماعیل کوثری جاشین فرماندهی قرارگاه ثارالله امروز (پنج‌شنبه2آذر) در نشست صمیمی فرماندهان سپاه و ناجا در حسینیه فاطمه الزهرا پادگان ولیعصر (عج) اظهار داشت: پیروزی‌های نیروی سپاه اسلام و همچنین هفته بسیج را تبریک عرض می کنم.

سردار کوثری گفت: در دوران دفاع مقدس دو فرزند مقام معظم رهبری مصطفی و مجتبی در لشکر ما بودند. روزی حضرت آقا با تماس گرفتند و گفتند اگر فرزندانم شهید یا مجروح شدند عیبی ندارد اما اسیر نشوند. من این موضوع را به فرمانده گردان فرزندان اقا گفتیم و این موضوع گذشت تا در سال 1387 به خدمت ایشان رسیدیم. یکی از دوستان حضرت آقا پرسیدند به چه دلیلی گفتید فرزندان اسیر نشوند. ایشان فرمودند اگر فرزندانم شهید و جانباز بشوند افتخاری برای خانواده ما است اما اگر اسیر می‌شدند این ها را شناسایی می‌کردند و به خاطر اینکه من رئیس‌جمهور بودم بر روی من فشار می‌آوردند که از من امتیاز بگیرند که من نه تابه حال امتیاز داده‌ام و نه امتیاز خواهم داد.

وی در خاطره دیگری بیان داشت: حدود چهار سال پیش از طرف مجلس به سوریه رفتیم تا شرایط جنگ سوریه را بسنجیم و بعد به دیدار سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان رفتیم. نصرالله گفت ما به دیدار مقام معظم رهبری رفته بودیم و به ایشان گزارش دادیم که سوریه وضعیت نامناسبی دارد و باید به فکر سوریه و بشار اسد باشیم که مقام معظم رهبری فرموند نه بشار خواهد رفت و نه سوریه به دست دشمنان خواهد افتاد. این حرف مقام معظم رهبری بعد از 4سال تحقق یافته است لذا ما به داشتن چنین فرماندهی افتخار می کنیم. مقام معظم رهبری بر روی مسله وحدت میان سپاه و نیروی انتظامی حساس است به همین خاطر این جلسات را برگزار می کنیم.

وی خاطرنشان کرد: حضرت امام روزی گفتند که بسیج ارتش 20 میلیونی است اما بعضی سیاسیونی که در حال حاضر هم هستند این حرف امام را تمسخر کردند اما امروز بسیج در کشور های عراق و سوریه تشکیل شده است. حشدالشعبی عراق زمانی که تشکیل شد با فتوای آیت الله سیستانی 2 میلیون نفر داوطلب شدند که عراق فقط توانست 300 هزار نفر را سازماندهی کند امروز بسیج حتی در کشورهای غیر اسلامی الگو شده است.

شریف: هرکس به فکر اعتلا و پیشرفت کشور باشد، بسیجی تلقی می‌شود

ایلنا نوشت: 

سردار شریف سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بخشی از یادداشت خود درباره بسیج اعلام کرد:نیروهای باانگیزه و حاضر به خدمت، چه در قالب رسمی بسیج و چه دیگر قالب‌ها همواره در کشور بوده‌اند. مهم این است که مدیران از این ظرفیت موجود حداکثر بهره را ببرند. چنانکه اکنون برخی سازمان‌های دولتی در پیوند با بسیج، توانستند در زمینه بیابان‌زدایی و مهار ریزگردها اقدامات بسیار خوبی انجام داده و هزاران هکتار از بیابان‌های کشور را نهال کاری کنند. از این رو انتظار می‌رود سایر مدیران و دستگاه‌های کشور نیز از این نیروهای باانگیزه و آماده به کار که طرح‌ها را با هزینه‌های به مراتب کمتر و در مقیاسی وسیع به انجام می‌رساند، بیشتر بهره ببرند. البته انتظار می‌رود خود بسیج نیز توانایی‌ها، ابتکارات و طرح‌های خود را به مسئولان کشور ارائه کند تا آنان از ظرفیت‌های این نهاد شناخت دقیق‌تری به دست بیاورد. امیدواریم روز به روز دایره بسیج وسیع‌تر شده و جمعیت انبوه‌تری در این دایره قرار بگیرند تا مردم نیز شاهد خیر و برکات ناشی از انسجام و سازمان یافتگی حتی برای نیازهای معیشتی خود هم باشند.

29214

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 730388

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =