۰ نفر
۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۳

خبرگزاری صدا و سیما نوشت: هند طرح بلند پروازانه ساخت شش زیردریایی تهاجمی هسته ای را به منظور تقویت ظرفیت و توان حمله نیروی دریایی خود آغاز کرد.

به گزارش خبرگزاری شین هوا، دریادار سانیل لانبا رئیس ستاد فرماندهی نیروی دریایی هند در کنفرانسی مطبوعاتی در دهلی نو اعلام کرد پروژه ساخت شش زیردریایی هسته ای آغاز شده است. این مقام نظامی هند با اشاره به محرمانه بودن این پروژه از ارائه هر گونه توضیحی درباره آن خودداری کرد.

در حال حاضر نیروی دریایی هند دو زیردریایی هسته ای دارد. هند زیردریایی چاکرا را از روسیه اجاره کرده و زیردریایی آریهانت را خودش ساخته است. زیردریایی آریهانت هند از قابلیت شلیک موشکهای مجهز به کلاهک هسته ای برخوردار است.
هند علاوه بر زیردریایی های با سوخت هسته ای، سیزده زیردریایی تهاجمی متعارف نیز در اختیار دارد. نیروی دریایی هند همچنین یک ناو هواپیمابر، 9 ناوشکن، چهارده ناوچه و بیست و چهار رزمناو دارد.

دولت هند برای نوسازی نیروهای مسلح خود قراردادهای بزرگی را با شرکتهای تولیدی اسلحه در جهان مد نظر قرار داده است اما برای انعقاد این قراردادها مقررات و شروط سختی را نیز لحاظ کرده است که یکی از مهمترین آنها تولید داخلی این تجهیزات و تسلیحات در خاک هند است.

نارندرا مودی نخست وزیر هند با تاکید بر این که ارتش کشورش به اندازه کافی مجهز و به روز نیست و تجهیزات و تسلیحات آن بیش از پیش فرسوده شده اند، تصمیم گرفته است نیروهای مسلح هند و تجهیزات نظامی آنها را مدرنیزه کند تا نیروهای مسلح این کشور برای مقابله با چالشهای ژئوپلیتیکی در جنوب آسیا از توانایی لازم برخوردار باشند.

رویای این رهبر ملی گرای هندو این است که کشورش را به لحاظ فناوریهای نظامی خودکفا کند و واردات خارجی در زمینه نظامی را محدود نماید. به همین علت تمام مناقصه هایی که در بخش تسلیحاتی در نظر گرفته است، حاوی بندهای الزام‌آوری است که " ساخت هند" از مهمترین شروط آن است. به همین علت شرکتهای غربی که در زمینه تولید سلاح فعالیت می کنند، برای این که بتوانند برخی از این قراردادهای پرمنفعت را با دولت هند امضا کنند چاره ای ندارند جز این که بخشی از تولید خود را به داخل این کشور منتقل کنند.

49311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 733308

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =