ساخت فرودگاه جدید برای بوشهر/ خروج فرودگاه نظامی

مدیرکل فرودگاه‌های استان بوشهر از تحویل ۵ هکتار زمین در ۲۴ کیلومتری شهر بوشهر به شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران برای عملیات انتقال فرودگاه به بیرون از شهر بوشهر خبرداد.

به گزارش خبرآنلاین،به گفته کمال دهقان منشادی توسعه بوشهر در گرو خروج همزمان فرودگاه و نیروی هوایی ارتش از این شهر است.

 مدیرکل فرودگاه‌های استان بوشهر گفت: با وجود درخواست ما از ایران ایر برای افتتاح مسیرهای هوایی جدید با هواپیماهای جدید شاپرک ATR شرکت هواپیمایی هما اعلام کرده است این هواپیماها بیشتر برای فرودگاه‌های شمالی که فاصله کمی تا تهران دارند خدمات‌دهی خواهند داشت و فعلاً از این ۴ فروند سهمی به فرودگاه شما نمی‌رسد.

وی با بیان اینکه درحال حاضر بیشترین تقاضای بوشهر برای مسیرهای مشهد و تهران است که به هواپیماهای دوربرد نیاز دارد، گفت: این درحالی است که‌ هواپیماهای شاپرک ATR برای مسیرهای کوتاه و بیشتر برای فرودگاه‌های شمالی که فاصله کمی تا تهران دارند یا فرودگاه‌هایی که به فرودگاه‌های نزدیک‌تر خود پرواز دارند مناسب است. مثل فرودگاه بندرعباس برای برقراری پرواز به فرودگاه‌های قشم و کیش.

بوشهر به ای.تی.آرهای هما در مسیر اصفهان و شیراز نیازمند است

وی ادامه داد: البته برای استان‌های هم‌جوار بوشهر یعنی شیراز و اصفهان درخواست زیادی برای افزایش پروازها داریم و این هواپیماها را برای به کارگیری در این مسیرها مناسب می‌دانیم.

 دهقان تصریح کرد: هم‌اکنون یک فروند از هواپیماهای برجامی هما (ایرباس ۳۲۰) در مسیر تهران -بوشهر در هفته دو پرواز دارد که تقریباً در هر پرواز با ظرفیت کامل بوشهر را به مقصد تهران ترک می‌کند.

به گفتهٔ کمال دهقان منشادی در حال حاضر فرودگاه بوشهر ۱۰۶ سورتی پرواز در هفته دارد و تنها مسیر خارجی این فرودگاه دبی است که فعلاً بدون هیچ تغییری ادامه خواهد داشت.

آخرین وضعیت احداث فرودگاه جدید بوشهر

وی در خصوص آخرین وضعیت احداث فرودگاه جدید بوشهر، گفت: کل شهر بوشهر ۵ هزار هکتار است و چیزی حدود ۲ هزار هکتار را نیروی هوایی و فرودگاه گرفته است و نصف شهر در حال حاضر در دست فرودگاه و نیروی هوایی است و تنها در صورتی که نیروی هوایی و فرودگاه باهم از شهر بیرون بروند توسعه شهر رقم خواهد خورد.

به گفتهٔ دهقان تاکنون از ۲ هزار هکتار زمینی که در دست فرودگاه و نیروی هوایی است تنها ۳۳۰ هکتار متعلق به فرودگاه و ۱۶۰۰ هکتار آن متعلق به نیروی هوایی ارتش بوده است و موانع زیادی در مسیر توسعه فرودگاه فعلی به دلیل عدم همکاری نیروی هوایی وجود داشته است.

وی از جلسه مشترک فرودگاه با معاون عمرانی استاندار خبر داد و گفت: نتیجه این جلسه این شد که ۵ هکتار زمین در ۲۴ کیلومتری شهر بوشهر در منطقه احمدی تحویل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران شود تا با تکمیل پروسه تملیک زمین عملیات انتقال فرودگاه به بیرون از شهر آغاز شود.

مانع‌تراشی بر سر راه ساخت فرودگاه جدید بوشهر

مدیرکل فرودگاههای استان بوشهر توضیح داد:پروژه انتقال فرودگاه بوشهر ۱۰ سال است شروع‌شده است اما به دلیل اینکه نیروی هوایی در منطقه احمدی منطقهٔ تیر دارد تا الان مانع پیشرفت این پروژه شده بود اما در جلسه مشترک با استانداری قرار بر این شد که همزمان با کارهای انتقال زمین به شرکت فرودگاهها پروژه جابجایی میدان تیر نیروی هوایی نیز آغاز شود.

وی به تاکیدات وزیر راه و شهرسازی مبنی بر ضرورت اجرای حمل‌ونقل ترکیبی اشاره کرد و گفت:اگر فرودگاه جدید بوشهر در منطقه احمدی تاسیس شود اولین فرودگاهی می‌شود که به دلیل نزدیکی به خط ریلی، دریا و هم‌چنین قرار گرفتن بزرگراه در سه سمت فرودگاه یک منطقه مناسب برای تحقق حمل‌ونقل ترکیبی است.

 

3535

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 680989

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =