گالری‌ها و نگارخانه‌های تهران در حالی در این جمعه با 38 افتتاحیه میزبان هنردوستان خواهند بود که شاهد برپایی نمایشگاهی از آثار عکس ابراهیم حقیقی هستیم.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در چهارمین آدینه از آخرین ماه پاییز هنرمندان تجسمی با 38 افتتاحیه میزبان علاقه‌مندان خواهند بود. همچنین 47 فرصت برای گالری گردی در روز پایانی هفته در اختیار مخاطبان آثار تجسمی است.

در این جمعه شاهد افزایش قابل توجه افتتاحیه ها نسبت به دو هفته گذشته هستیم و این بار برخلاف هفته های پیش که تعداد افتتاحیه با میزان تنوع رابطه معکوس داشت، شاهد تنوع قابل قبولی در میان نمایشگاه‌ها هستیم و نقاشی بار دیگر رکوردار پرکاربردترین هنر شد.

در نمایشگاه هایی که 24 آذرماه افتتاح می شوند، نقاشی که طبق سنوات گذشته پرتکرارترین هنر است و پس از آن نمایندگانی ازهنرهای عکس، مجسمه، ویدئوآرت، چیدمان، حجم، خوشنویسی و فوتومونتاژ پذیرای مخاطبان خود هستند.

در روز جمعه همچنین یازدهمین دوسالانه کاریکاتور و همایش 10 روز با عکاسان با برگزاری اختتامیه‌ای به ترتیب در موزه هنرهای معاصر و خانه هنرمندان به کار خود پایان خواهند داد.

نمایشگاه آثار تونی کرگ هم همچنان تا 22 دی در موزه هنرهای معاصر میزبان علاقه‌مندان خواهد بود و ابراهیم حقیقی هنرمند سرشناس هم نمایشگاهی از عکس‌های خود را در گالری گلستان برپا کرده است.

در ادامه نگاهی دقیق‌تر می اندازیم به جزییات افتتاحیه‌های این جمعه، هنرمندان و آثاری که به تماشا گذاشته‌اند. 

گالری Ag: نمایشگاه ویدئو و چیدمان آدام برومبرگ و شانارین با عنوان «طبع و فروش در ایران ممنوع است» 24 آذر تا 27 بهمن در این گالری برپا است. این دو هنرمند از صادق هدایت و اثر «بوف کور» او در این نمایشگاه بهره برده اند.

گالری آتبین: نمایشگاه فوتو مونتاژ افسانه پلویی با عنوان «ماضی سکوت» 24 آذر تا پنجم دی ماه برگزار می‌شود.

نگارخانه آتشزاد: نمایشگاه نقاشی خط غفار قنبرپور با عنوان «خط و نشان» 24 تا 29 آذرماه 23 برپاست.

گالری آران: آثار نوید سلاجقه و بهار صمدی با عنوان «توده در حرکت» 24 آذر تا 15 دی ماه برقرار است.

گالری آریانا: نمایشگاه نقاشی ناصر پلنگی و لباس بهنود جواهرپور 24 آذر تا سوم دی برگزار می‌شود.

گالری آرت هاب آریانا: نمایشگاه گروهی «آشفتگی» که توسط سام جابر انصاری گردآوری شده است، 24 آذرماه تا پنجم دی‌ماه با آثاری از علی آل حسینی، حسین خسروی، مونا مورسی ابوالمجد، نازنین پیکرآرا، حسام احمدی فاکر، سلما آذرانی، وحید ایروانی،  محمدرضا باغنده، موژان آذر، نینا صلصالی، یاسر ب.راد، امیرعلی شیرزاد، طلا رنجبران،  زینب کرم‌پور، امیرحسین ترکزاده، حسین ابراهیمی، الناز رحیم‌پور، مونا مجاوری و مهرنوش باقری دوست برپا می‌شود.

گالری الهه: نمایشگاه عکس آرش اکبری سنه 24 آذر تا پنجم دی ماه در این گالری برپا می‌شود.

گالری ابد: نمایشگاه نقاشی هامون بادپر با عنوان «دگرگونگی» از 24 آذر تا هشتم دی برگزار می‌شود.

گالری ایده پارسی: این گالری با نمایشگاهی از آثاری از فریده لاشایی، منوچهر نیازی، ابوالقاسم سعیدی و محمود زنگنه 24 تا 29 آذرماه پذیرای علاقه مندان خواهد بود.

گالری بن: نمایشگاه گروهی آثار پرستو ارفعی، سپیده خمسه نژاد، پونه صالح، هدا کدخدا و مهناز مراد 24 آذر تا پنجم دی ماه برگزار می‌شود.

گالری بهنام دهش‌پور: نقاشی‌های علی روستاییان فرد 24 تا 29 آذرماه برای علاقه مندان به آثار این هنرمند به تماشا گذاشته می شود.

گالری ثالث: نمایشگاه عکس حمید فرامرزی 24 تا 29 آذرماه برگزار می‌شود.

خانه نگار 14: نمایشگاه نقاشی سحر عزیزی با عنوان «ننگنامه» 24 آذر تا چهارم دی ماه برگزار می‌شود.

گالری دارگون: «استندآپ تراژدی» پرفورمنسی از شقایق احمدیان، امین ابراهیم طهرانی، رقیه  حدادی، مهدی شریفی و الهام ملاحسین است که 24 تا 29 آذرماه برگزار می‌شود.

گالری دنا: نمایشگاه عکس یوریک کریم مسیحی با عنوان «تهران، غیر رسمی» در این گالری برگزار می‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند از24 آذر تا چهارم دی ‌ماه از این آثار دیدن کنند.

گالری زمان هنر: نمایشگاه نقاشی و فرش محسن موسوی 24 تا 29 آذر برگزار می‌شود.

گالری زیرزمین دستان: امین اکبری آثار حجمی خود را با عنوان «هنرمند خردسال و شمع چگل» 24 آذرماه تا هشتم دی ماه به تماشا می‌گذارد.

گالری ژاله: شیوا زمانفر آثار نقاشی خود را با عنوان «چراغ گاز» از 24 آذر تا چهارم دی ماه به نمایش می‌گذارد.

گالری ژینوس: نمایشگاه نقاشی ایمان چاوش 24 تا 29 آذرماه میزبان علاقه مندان به آثار این هنرمند خواهد بود.

گالری ساربان: نمایشگاه نقاشی عیسی جباری ممقانی 24 آذر تا چهارم دی برگزار می‌شود.

گالری سیحون: مجسمه‌های صادق ادهم با عنوان «آکولاد» 24 آذر تا ششم دی ماه در این گالری نمایش داده می‌شود.

گالری شکوه: نمایشگاه گروهی نقاشی با عنوان «از طبیعت» در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌گیرد. در این مجموعه آثاری از ابراهیم فرجی، حسینعلی ذابحی، رضا حسینی، شهاب طایفه مهاجر، غلامحسین  سهرابی، علی بیگ‌پرست، مرتضی خسروی، علی معتمدیان، بهار  علیزاد، افشین حسین‌زاده، مهدیه کواکب‌پناه، ابوسعید اسدی، نوید ظفرعلیزاده، بهروز مجیدی به نمایش در می‌آید. علاقه‌مندان می‌توانند 25 تا 29 آذرماه برای تماشای آثار مراجعه کنند.

گالری شلماننمایشگاه گروهی عکس با ارائه آثاری از 27 فعال در این حوزه هنرمند برگزار می‌شود. علاقه‌مندان می توانند 24 تا 29 آذرماه مراجعه کنند.

گالری شمس: نهمین کلکسیون پاییزه این گالری با ارائه آثاری از هنرمندان برجسته حوزه هنرهای تجسمی از جمله ناصر اعصار، ناصر اویسی، علیرضا اسپهبد، محمد احصایی، فرامرز پیلارام، صادق تبریزی، ژازه تباتبایی، حسین زنده رود، سهراب سپهری، فریده لاشایی و ...  از 24 آذر میزبان علاقه مندان خواهد بود. 



گالری فردا: آثار نقاشیخط مهرداد فلاح و مجسمه‌های علیرضا مجیدی در نمایشگاهی با عنوان «خروس نشان» 24 تا 30 آذر به نمایش درخواهد آمد.

فرمانفرما: نمایشگاه مروری بر آثار علیرضا اسپهبد از 24 آذر تا 10 دی ماه در محل گالری فرمانفرما به آدرس تهران میدان هفت‌تیر، خردمند شمالی، کوچه اعرابی 2 برگزار می‌شود.

گالری شماره دو فرهنگسرای نیاوران: نمایشگاه «هنر برای اوتیسم» از 24 تا 30 آذر برپا است.  همچنین نمایشگاه آثار خوشنویسی مریم امام‎وردی بر اساس اشعار هوشنگ ابتهاج از 24 تا 30 آذر در گالری شماره دو به نمایش در می‌آید. 

کافه عکس: نمایشگاه عکس جلال حمیدی با عنوان «دیوار» 24 آذر تا هفتم دی برگزار می‌شود.

گالری کاوه: آثار لیدا ارزاقی با عنوان «پنجره» 24 تا 29 آذر به نمایش درمی‌آید.

گالری گلستان: نمایشگاه عکس ابراهیم حقیقی طراح و گرافیست سرشناس با عنوان «خانه ابری» 24 تا 29 آذرماه در گالری گلستان برگزار می‌شود.

گالری ماه: نمایشگاه نقاشی محمد رحیمی با عنوان «پهلوون پنبه» 24 آذر تا 12 دی برگزار می‌شود.

گالری محسن: نمایشگاه آثار گوهر دشتی 24 آذر تا 15 دی ماه برگزار می‌شود.

گالری مژده: نمایشگاه نقاشی افروز هوشنگ با عنوان «مغاک» 24 آذر تا اول دی ماه میزبان علاقه مندان به هنر نقاشی و آثار این هنرمند است.

گالری نات: نمایشگاه عکس آرش وکیل زاده با عنوان «پرسونای سکون» 24 آذر تا اول دی برگزار می‌شود.

گالری نقش‌جهان: نمایشگاه گروهی نقاشی با آثاری از فاطمه جعفری سیاوشانی، صنم ثقة‌الاسلامی، فرگل فامیلی، سمانه گلزاری پاک و مریم محمدی 24 تا 29 آذرماه برگزار می‌شود.

گالری ویستا: نمایشگاه طراحی مهدی حسینی با عنوان «قصص الانبیا» 26 آذرتا 11 دی ماه میزبان علاقه‌مندان به هنرهای تجسمی است.

گالری هفت‌ثمر: «عروسک‌های نهان در من» عنوان نمایشگاه مجسمه ایران ماهوت فروش‌ها است که جمعه 24 آذرماه افتتاح و تا 29 آذرماه میزبان علاقه‌مندان است.

58243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 737095

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =