فیلم تازه استیون اسپیلبرگ درباره تلاش روزنامه واشنگتن پست برای افشا کردن فریبکاری‌های دولت آمریکا در جریان جنگ ویتنام، پنجشنبه 23 آذر برای نخستین روی پرده رفت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، فیلم تازه استیون اسپیلبرگ با عنوان «پست» (The Post) در زمانی اکران می‌شود که دولت ترامپ رفتاری مشابه با دولت نیکسون با روزنامه‌ها و رسانه‌ها دارد. به باور منتقدان «پست» زمانی بهتر از این برای اکران پیدا نمی‌کرد.

استیون اسپیلبرگ ۹ ماه پس از ملحق شدن به پروژه و خواندن فیلمنامه «پست» را به سینما آورد و آن را کوششی برای دفاع از آزادی بیان توصیف می‌کند. او در افتتاحیه فیلم گفت‌: «صحبت کردن درباره اسناد و اسرار به سرقت رفته دولت و تلاش دولت برای ممانعت از افشای آن‌ها هیجان بسیاری دارد. این اتفاقات سال ۱۹۷۱ روی داد اما به خوبی یادآور وضعیت کنونی است. به همین دلیل باور دارم که نمی‌شد برای روایت این داستان بیش از این صبر کرد.»

بازیگران فیلم نیز عقیده‌ای مشابه با کارگردان دارند و به شباهت‌های فیلم با آنچه در دوران ریاست‌جمهوری ترامپ روی می‌دهد، اعتراف می‌کنند.

تام هنکس در این باره گفت:‌ «دولت نیکسون در آن زمان با تمام قوا به متمم نخست قانون اساسی درباره آزادی بیان حمله کرد و تمام تلاش خود را به کار گرفت تا مانع انتشار روزنامه شود. نمی‌توان دست به این کار زد و رییس‌جمهور آمریکا باقی ماند. به نظر من دولت کنونی و حامیانش نیز جنگ تمام عیاری علیه متمم نخست قانونی اساسی راه انداخته‌اند.»

تام هنکس و استیون اسپیلبرگ در عین حال تاکید کردند که فیلم به هیچ وجه نگاهی حزبی و سیاسی ندارد. اسپیلبرگ در این باره گفت:‌ «فیلم ما حزبی نیست. «پست» کاملا میهن‌پرستانه است.»

مریل استریپ دیگر بازیگر «پست» نیز از علاقه‌اش برای بازی در نقش زنی گفت که برای نخستین بار در مقام ناشر یک روزنامه‌ بزرگ آمریکایی قرار می‌گیرد. او در افتتاحیه فیلم گفت: «بیشتر چیزی که درباره این روزنامه می‌دانیم از «همه مردان پادشاه»‌ است. این زن در «همه مردان رییس‌جمهور» نیست در حالی که او بود که خبرنگاران روزنامه شجاعت انتشار این اسناد را بخشید. گراهام یکی از برجسته‌ترین چهره‌های قرن بیستم است اما با این حال احساس شایستگی نمی‌کند. واقعا خجالت آور است.»

منبع: هالیوودریپورتر/ ۱۴ دسامبر

58241

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 737143

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =