آوازخوانی خواننده‌ای که ابتدا، کارهای ایرج را بازخوانی می‌کرد

منصور رسولی به همراه ادیب تیرانداز، روز سه‌شنبه 28 آذر در شانزدهمین نشست آیین آواز روی صحنه می‌رود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، منصور رسولی یکی از آوازخوانان شانزدهمین نشست تخصصی آموزشی آیین آواز خواهد بود. در نشست این ماه که ساعت 18 سه‌شنبه 28 آذر در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود، رسولی به همراه ادیب تیرانداز (نوازنده سه‌تار) روی صحنه می‌آید. این برنامه آوازی در دستگاه همایون با غزلی از محمدرضا شفیعی کدکنی اجرا خواهد شد.

رسولی از کودکی به صدای برادر بزرگش که خود به صدای ایرج علاقه داشت، گوش می‌داد و آثار این خواننده صاحب سبک را بازخوانی می‌کرد. او بعدها در سنین نوجوانی نیز آوازهای ایرج را به همراه یونس دردشتی زمزمه می‌کرد و در ادامه به صورت خودجوش، ردیف آوازی محمود کریمی را تمرین می‌کرد.

رسولی نهایتاً به صورت جدی از سال 1381 ردیف آوازی را (به شیوه استاد طاهرزاده و به روایت استاد شجریان) از مهیار شادروان طی سه سال درس گرفت و هم‌زمان به فراگیری مشق سه‌تار نزد مهدی وحدتی پرداخت و نیز به مدت دو سال ساز تمبک به شیوه استاد حسین تهرانی را از آقای یگانه یاد گرفت. سپس نزد ناصر ریاضی، آهنگساز و مدرس ویلن، درس تئوری موسیقی  ایرانی را به مدت دو سال آموخت.

اجرای کنسرت در سال 1385 در تهران و سال 1387 در فردیس کرج و همچنین اجرا در نشست موسیقی کرج در سال جاری به همراه انتشار آلبوم موسیقی «فراق یار» با تنظیم محمدمهدی وحدتی از جمله فعالیت‌های این خواننده است. 

58243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 737203

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =