آنجلینا جولی و مشاییل هانکه از چهره‌های مطرحی هستند که آثارشان به 9 فیلم نهایی جایزه اسکار فیلم غیرانگلیسی زبان راه پیدا نکرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، شب گذشته، آكادمي اسکار، فهرست اوليه 9 فيلم جايزه اسكار غير انگليسي زبان را اعلام كرد كه «زن فوق‌العاده» ساخته سباستين لليو از شيلی، «محو شدگی» ساخته فاتح آكين از آلمان، «در روح و جسم» ساخته ايلديكو انيدی از مجارستان، «فاكس تروت» ساخته ساموئل مائوز از سرزمین‌های اشغالی فلسطین، «توهين» ساخته زياد دوئيری از لبنان، «بدون عشق» ساخته آندری ژوياگينتسف از روسيه، «شادی» ساخته آلن گومی از سنگال، «زخم» ساخته جان ترنگوو از آفريقای جنوبی و «ميدان» ساخته روبن اوستلوند از سوئد به مرحله بعدی راه يافته‌اند.

كميته اسكار خارجی، شش فيلم و كميته اجرايی آكادمی نيز سه فيلم را انتخاب كردند. پنج فيلم نامزد اصلی جايزه اسكار خارجی توسط كميته اسكار خارجی، همراه با ديگر نامزدهای جايزه اسكار در روز سه‌شنبه سوم بهمن اعلام خواهند شد.

دو سينماگر ايراني، نرگس آبيار با فيلم «نفس» به نمايندگي از ايران و آناهيد آباد با فيلم «يه‌وا» به نمايندگي از ارمنستان از ادامه رقابت باز ماندند و نكته قابل توجه عدم حضور چندين فيلم و سينماگر مطرح مانند آنجلينا جولی با فيلم «آنها ابتدا پدرم را كشتند» از كامبوج، ميشاييل هانكه با «پايان خوش» از اتريش، آن ماري جاسير با «واجب» از فلسطين، آنيژكا هولاند با «ردپا» از لهستان و مهم‌تر از همه روبن كامپيو با «ضربان در دقيقه» از فرانسه است كه چهار جايزه در جشنواره كن گرفته و فيلم منتخب انجمن منتقدان نيويورك و لس‌آنجلس نيز بود و هيچ كارشناسی در انتخاب آن ترديدی نداشت.

امسال ٩٢ كشور، فيلم‌های منتخب خود را به آكادمی اسكار معرفی كرده بودند كه حد نصاب جديدی را رقم زده است. 

58243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 737219

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام DE ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۴
    1 0
    نماینده آلمان اسکار می بره. آمریکایی ها عاشق هر فیلمی که مربوط به خرابکاری های نازی ها باشه هستند.