بهنوش بختیاری می‌گوید مسأله ترنس در ایران وجود دارد و اگر این نبود، امام خمینی برای عمل تغییر جنسیت فتوا نمی‌دادند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بهنوش بختیاری، بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر در صفحه اینستاگرامش نوشت: «اگر فتوای امام نبود، در ایران تغییر جنسیت صورت نمی‌گرفت! مسأله ترنس وجود دارد و اگر درست نبود، امام خمینی (ره) فتوا نمی‌دادند! این حمایتم را از روی رضایت انجام می‎دهم و می‌گویم تا زمانی که توان دارم ادامه می‌دهم! اکثر این بچه‌ها پشت و پناه مالی ندارند. حتی خیلی‌هایشان از سمت جامعه مورد لعن قرار می‌گیرند. مثلا وقتی در اینستاگرام مطلبی درباره این موضوع می‌گذارم، می‌بینم که عده‌ای فهم و درایت درک این موضوع را ندارند و قبول نمی‌کنند که تراجنسی وجود دارد.

حتی فتوایی هم از طرف امام خمینی (ره) در این باره دادند که تغییر جنسیت (جنس) می‌تواند صورت بگیرد که اگر غیر از این بود که اصلا در ایران چنین کاری انجام نمی‌شد.

 

علاوه بر این من فکر می‌کردم چرا مشهور شدم. اصلا زندگی من قرار نبود به سمت شهرت برود. اما وقتی این شرایط برای من پیش آمده است، حتما خداوند رسالتی را برای من معین کرده است.

احساس کردم باید یک کار مهم و یک کار قشنگ از نظر خودم انجام بدهم. به ترنس‌ها فکر کردم و دیدم بی پشت و پناه هستند و خیلی‌ها می‌ترسند درباره این قشر و عزیزان صحبت بکنند. برای همین تصمیم گرفتم در موردشان حرف بزنم.

اما باید بگویم چون هنوز جامعه مشخصی ندارند، بنده نه سفیر هستم نه سمتی دارم و نه چیز خاص دیگری. بنده فقط به عنوان یک هنرمند و حامی برای این بچه‌‌ها هستم و هیچ سمت و عنوان خاصی ندارم. خیلی از مردم از این اقدام من حمایت کردند و من انتظار چنین بازخورد مثبتی را نداشتم.

اما خب عده‌ای هم بودند که چون متاسفانه این عزیزان را منحرف جنسی می‌دانند و ترنس‌ها را با سایر گرو‌ه‌ها اشتباه می‌گیرند، در صورتی که تفاوت زیادی بین ترنس‌ها و سایر گرو‌ه‌ها وجود دارد، متاسفانه توهین کردند اما برای من مهم نیست.

برای من مهم آن تعداد افرادی هستند که حمایت کردند که تعدادشان شاید پنج برابر توهین‌کنندگان است. خدا را شکر فرهنگ مردم خیلی بالاتر رفته است.»

بهنوش بختیاری از جمله هنرمندانی است که عبارت «حامی ترنس‌ها» در بیوگرافی اینستاگرامش دیده می‌شود.

57242 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 737292

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۲۰:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۴
    25 45
    وقتی این شرایط برای من پیش آمده است، حتما خداوند رسالتی را برای من معین کرده است.... باور کن هیچ رسالتی روی دوش شما نیست. چهار تا فالوور که نصفشون هم فیک هستن دلیلی بر محبوبیت و مقبولیت شما نیست.
    • بی نام A1 ۰۵:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۵
      3 1
      سما میدونی ترنس چیه؟ شما میدونی یک بیماریه؟؟؟ عمرا که بدونی ... شما فرق بین کاپیتولاسیون و اپیلاسیون هم نمیدونی..
  • بدون نام ۲۲:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۴
    3 1
    دمش گرم
  • بی نام CA ۰۵:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۵
    2 5
    ورزشکاران و هنرپیشه ها چند وقتی میشه بدجور تو همه مسائل ورود میکنن که خودی نشون بدن. شوآف
  • بی نام A1 ۰۵:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۵
    2 4
    توهین ها که معلومه براتون مهم نیست. تو صدر اخبار بودن براتون مهمه. یه روز یوزپلنگه، یه روز زلزلس، روز دیگه کودکان کار، امروز ترنس ها، فردا هم خدا بزرگه سوژه هم زیاد. امثال شما از درد و رنج های مردم ارتزاق میکنین. ترنس ها نیاز به حامی دو روزه ندارن خانم سلبریتی