هنرمندان برتر در بخش‌های گروه نوازی، ساز و آواز، تک نوازی و پژوهش دومین جشنواره موسیقی کلاسیک ایرانی معرفی شدند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مراسم پایانی دومین جشنواره موسیقی کلاسیک ایرانی، امشب (جمعه 24 آذر) در تالار رودکی برگزار شد و هنرمندان برتر این رویداد هنری شناخته شدند.

در آغاز این مراسم، سید مجتبی حسینی، معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سخنانی گفت: «باید فضایی فراهم شود تا هنرمندان با زبان هنری خود با عالم گفت‌و‌گو کنند.»

او تاکید کرد: «هنرمندان به ما کمک کنند تا وضعیتی آرام و دلپذیر برای هنر فراهم شود. برای ایجاد این فضا باید بر جشنواره‌هایی که برسنت‌ها تکیه دارند، تاکید شود و از آنها حمایت کنیم.»

اهدای لوح تقدیر و تندیس جشنواره به هنرمندان در بخش‌های گروه نوازی، ساز و آواز، تک نوازی و پژوهش، بخش دیگری از مراسم پایانی دومین جشنواره موسیقی کلاسیک ایرانی بود.

در بخش گروه نوازی، سیاوش کامکار (گروه ژاو)، سامان خلیلی (گروه برافشان)، سهیل کاکاوند (گروه راوی)، رضا پرویززاده (گروه بحر نور)، نسترن هاشمی (گروه بانگ نو)، امیرحسین رئوفی (گروه سنتور نوازی تای)، فروزان پورعارف (گروه تیروژ) و مازیار شاهی موفق به دریافت لوح تقدیر شدند.

در بخش تک‌نوازی، به زمان خیری، بهناز بهنام‌نیا، پوریا فرجی، محمد ذوالنوری، عماد حنیفه، مرجان مهربان، حجت فرجیان و هادی منتظری لوح سپاس اهدا شد.

در بخش ساز و آواز، از کوروش متین، مجتبی عسگری، بابک راحتی، حسین علی شاه‌پور، داریوش کاظمی، علیرضا پور‌استاد و علی‌اصغر عرب‌شاهی تقدیر شد و تندیس این بخش به سیدرضا طباطبایی تعلق گرفت.

سجاد صدیقی و مهرداد میرزایی، لوح تقدیر بخش پژوهش را دریافت کردند و تندیس نفر سوم این بخش به احمد ایرونی، نفر دوم به محمد انشائی و فریده رضایی و نفر اول به پویا نکویی رسید.

دومین جشنواره موسیقی کلاسیک ایرانی از 17 تا 24 آذر برگزار شد.

5757

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 737296

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =