دوسالانه بین‌المللی کاریکاتور تهران برگزیدگانش را شناخت

اختتامیه یازدهمین دوسالانه کاریکاتور تهران با حضور معاون هنری وزیر ارشاد برگزار شد و برگزیدگان معرفی و تقدیر شدند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، اختتامیه یازدهمین دوسالانه بین المللی کاریکاتور تهران با معرفی برگزیدگان با حضور معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر جمعه 24 آذرماه در موزه هنرهای معاصر تهران برگزار شد.

این مراسم با حضور سید محمد مجتبی حسینی؛ معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مجید ملانوروزی؛ مدیرکل هنرهای تجسمی، علی محمد زارع؛ رییس موزه هنرهای معاصر تهران و کاریکاتوریست های ایرانی و خارجی حضور داشتند.

این مراسم با اجرای بهرام عظیمی؛ کارتونیست و کارگردان انیمیشن برگزار شد و بخش هایی از آن به صورت نمایش فیلم با محوریت امنیت به عنوان موضوع یازدهمین دوسالانه بین المللی کاریکاتور تهران مربوط بود. در این فیلم سید مسعود شجاعی طباطبایی؛ بیانیه دبیر دوسالانه را به زبان انگلیسی خواند و غلامعلی لطیفی بیانیه هیات داوری را خواند.

بهرام عظیمی در بخشی از این مراسم گفت: سال 1372 نخستین دوسالانه بین المللی کاریکاتور تهران به پیشنهاد مسعود شجاعی طباطبایی و محمد حسین نیرومند برگزار شد و در آن دوره معاون رییس جمهور در افتتاحیه و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در اختتامیه دوسالانه حضور داشتند.

مجید ملانوروزی؛ مدیرکل هنرهای تجسمی در این مراسم با قدردانی از هنرمندانی که در یازدهمین دوسالانه بین المللی کاریکاتور تهران شرکت کردند و هیات انتخاب و داوری دوسالانه گفت: دوسالانه بین المللی کاریکاتور تهران با آثار کاریکاتوریست های ایران و جهان برگزار شد و ضرورت دارد که این دوسالانه را حفظ کنیم و با برنامه زمانی منظم دوسالانه به موقع برگزار شود و برنامه ریزی دوازدهمین دوسالانه از حالا انجام شود.

ملانوروزی همچنین از خانه کاریکاتور ایران و همکاران برگزاری دوازدهمین دوسالانه بین المللی کاریکاتور تهران قدردانی کرد.

مدیرکل هنرهای تجسمی در ادامه گفت: امیدواریم با حضور سید محمد مجتبی حسینی معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که از هنرمندان تجسمی است، برنامه های موثری در حوزه تجسمی دنبال شود.

در این مراسم با حضور پنج کاریکاتوریست ترکیه که میهمان حوزه هنری در ایران هستند از شانکار پامارسی از هند و آنتونیو سانتوس از پرتغال به عنوان داوران خارجی یازدهمین دوسالانه بین المللی کاریکاتور تهران قدردانی شد.

همچنین انجمن کاریکاتوریست های ترکیه در این مراسم با اهدای لوح از سید مسعود شجاعی طباطبایی قدردانی کرد و کاریکاتوریست اهل ترکیه در ادامه این مراسم گفت: از اینکه در ایران و محضر فرهنگ و هنر ایران هستیم، خوشحالیم. کاریکاتوریست های ایران از بهترین کاریکاتوریست ها هستند و امیدواریم کاریکاتوریست های ایران در فعالیت های خود علیه امپریالیسم هنرمندان ترکیه را همراه خود بدانند و دوستی ایران و ترکیه همچنان پاینده باشد.

در ادامه مراسم با حضور معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیرکل هنرهای تجسمی و دبیر دوسالانه کاتالوگ یازدهمین دوسالانه بین المللی کاریکاتور تهران رونمایی شد.

در ادامه با حضور سید مسعود شجاعی طباطبایی، دبیر و محمد حسین نیرومند و مسعود ضیایی زردخشویی؛ از اعضای هیات انتخاب دوسالانه جوایز بخش کارتون آزاد اهدا شد. در این بخش مهناز یزدانی از ایران، جوزف پرچال از اسپانیا و کلاوس پیتر از اتریش اول تا سوم شدند.

جوایز بخش کاریکاتور چهره با موضوع افراد مشهور و کارتون موضوعی با موضوع امنیت توسط سید مسعود شجاعی طباطبایی؛ دبیر دوسالانه و کامبیز درم بخش، جواد علیزاده، شانکار پامارسی از هند و آنتونیو سانتوس از پرتغال از داوران دوسالانه اهدا شد.

در بخش کاریکاتور چهره برونو همزاگیج از برزیل، امین ترابی از ایران و عارف نیازی از ایران اول تا سوم شدند.

در بخش کارتون موضوعی با موضوع امنیت توشو بورکوویچ از صربستان، شهرام رضایی از ایران و میخاییل زلاتکوفسکی از روسیه اول تا سوم شدند.

نفرات اول تا سوم سه بخش دوسالانه تندیس دوسالانه و به ترتیب جایزه 2000، 1500 و 1000 دلاری دریافت کردند.

جایزه ویژه هشت هزار دلاری یازدهمین دوسالانه بین المللی کاریکاتور تهران به سجاد رافعی از ایران اهدا شد.

58243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 737400

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =