آغاز اکران «بیدارشو آرزو» کیانوش عیاری

پوستر فیلم سینمایی «بیدار شو آرزو» به کارگردانی کیانوش عیاری در آستانه اکران عمومی رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، اولین پوستر فیلم سینمایی «بیدار شو آرزو» ساخته کیانوش عیاری که پس از 13 سال از امروز 25 آذر ماه در سینماهای «هنر و تجربه» اکران خود را آغاز کرده، رونمایی شد.

فیلم سینمایی «بیدار شو آرزو» سال 83 با موضوع زلزله مهیب در شهر بم توسط کیانوش عیاری مقابل دوربین رفت اما از آن سال تا کنون فرصت اکران عمومی پیدا نکرده که با برنامه‌ریزی و مشارکت بنیاد سینمایی فارابی در گروه هنر و تجربه فرصت اکران پیدا کرده است.

آئین دیدار این فیلم نیز امشب از ساعت 20 با حضور چهره‌های فرهنگی و هنری در موزه سینما برگزار خواهد شد.

بهناز جعفری، مهران رجبی،‌ مهدی جعفری، محمدحسین اکبری، احسان رضوانی،‌ سحر سالاری و زینب زمانی بازیگران فیلم سینمایی «بیدار شو آرزو» هستند.

فیلم «بیدارشو آرزو» داستان آموزگار جوان روستایی در حاشیه شهر بم را روایت می‌کند که پس از بیرون آمدن از زیر آوار پی می‌برد همکارش جان سپرده است، او به سوی شهر راه می‌افتد تا برای اهالی کمک بیاورد، ‌اما با رسیدن به شهر ناباورانه درمی یابد که فاجعه اصلی در آنجا روی داده و از هر گوشه و کناری فریاد شیون و زاری و درخواست کمک بلند است؛ وی در بیمارستان ویران و پر از مجروح و کشته به روحانی برمی خورد و به توصیه و راهنمایی او به گورستان شهر رفته و به کار غسل دادن زن ها و دفن آن ها می پردازد. مردی زندانی که در اثر ویرانی زندان خود را به شهر رسانده، برای غسل دادن زن، مادر و فرزندش «آرزو» از او کمک می‌خواهد.

عوامل این فیلم عبارتند از نویسنده، تهیه کننده و کارگردان: کیانوش عیاری، موسیقی: امید رئیس دانا، مدیر فیلمبرداری: منصور آذرگل، تدوین: کیانوش عیاری.

58243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 737434

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =