مهر نوشت: یکتا ناصر با حضور در «سینما دو» درباره بازی در فیلم‌های منوچهر هادی، ایده‌آل اش از یک نقش خوب، استفاده از لهجه در نقش‌ها و همکاری با محمدرضا گلزار سخن گفت.

یکتا ناصر بامداد جمعه ۲۴ آذر مهمان برنامه «سینما دو» با اجرا و سردبیری حامد عنقا بود. عنقا از این بازیگر پرسید: شما بازیگری هستید که بیشتر در نقش های جدی بازی کردید. به اعتقاد بسیاری از روزنامه نگاران، گاهی یک تیپ را به کاراکتر تبدیل کرده اید و البته کمتر در فیلم های بفروش بودید. این جزو خطوط انتخاب حرفه ای شما است یا مسائل غیرحرفه ای هم در آن دخیل بوده است؟

بازیگر «اولین شب آرامش» در پاسخ به این پرسش توضیح داد: فکر می کنم تمام بازیگران در هر سطحی انتخاب می شوند، اما بعضی انتخاب گسترده تری دارند و بعضی کمتر. همیشه برایم اهمیت داشت فیلم و نقش را دوست داشته باشم تا نتیجه ایده آل از آب در بیاید.

او ادامه داد: تعداد فیلم های کارنامه ام محدود است و این مشخص می کند که اکثر اوقات پاسخم منفی بوده است. از زمانی که با منوچهر کار کردم، همیشه تشویقم کرده که به سرعت جواب منفی ندهم، چون برایم سخت است که در کاری که دوست ندارم باشم و بیکاری را ترجیح می دهم.

منوچهر هادی کارگردان خوبی برای بازیگران است

ناصر ادامه داد: به دلیل شناختی که ما از هم داریم، خیلی راحت تر می توانیم با هم کار کنیم و در فیلم های منوچهر اتفاق های خیلی خوبی برایم افتاده است. فکر می کنم خیلی از بازیگرانی که با او کار کردند می دانند که برای بازیگران، کارگردان خوبی است.

این بازیگر یادآور شد: گاهی پیش آمده در فیلم هایی از منوچهر حضور داشتم که اگر کارگردان دیگری بود که از او شناخت نداشتم، بازی نمی کردم.

او درباره علت حضور کمتر در فیلم های کمدی توضیح داد: بسیاری از فیلم های کمدی خوب نیستند و تنها نام کمدی دارند. بسیاری از فیلم های کمدی که به من پیشنهاد شدند اصلا کمدی نبودند.

ناصر در پاسخ به این پرسش که اگر کارگردان «آینه بغل» منوچهرهادی نبود، در آن بازی می کردید، گفت: بله، چون فیلمنامه را دوست داشتم. «من سالوادور نیستم» را شاید انتخاب نمی کردم. در بسیاری از مواقع که در کارهای منوچهر حضور دارم، سعی می کنم سخت گیری های کارهای دیگر را کنار بگذارم و تحملم را بیشتر می کنم.

بازیگر «یکی میخواد باهات حرف بزنه» تصریح کرد: من نتیجه فیلم سالوادور را دوست داشتم اما درباره نقشی که به من پیشنهاد شد، فکر می کردم این جنس از کار را انجام دادم و ممکن بود تکرارش منجر به اتفاق خوبی نشود. البته شاید اگر کارگردان دیگری بود که از لحاظ کمدی کارش جواب داده بود، قبول می کردم، اما با اطمینان نمی توانم بگویم به خاطر فیلمنامه ۱۰۰ درصد قبول می کردم.

در ادامه عنقا گفت: در فیلم ترکیب خاصی وجود دارد و احساس می کنم شما و یکی دیگر از بازیگران این ترکیب را نامانوس و تا حدودی از کلیشه خارج کردید، اما با توجه به این جنس قصه راحت بودید؟ به نظر می رسد با تیپ هایی روبرو بودید و شما سعی می کنید، تیپ را با ارجاع به گذشته تبدیل به شخصیت کنید. در بخش هایی به نظر می رسد بازی شما با بقیه در یک سطح نیست.

تلاش کردم استفاده از لهجه کلیشه ای نشود

ناصر پاسخ داد: من خیلی به این دقت نکردم و متوجه تفاوت نشدم، اما از آن دست بازیگرانی نیستم که کار خودم را انجام دهم و بازی دیگران برایم هیچ اهمیتی نداشته باشد. قطعا تأثیر می گیرم و سعی می کنم بر اساس شرایط اتفاق خوبی رقم زده شود. لهجه و مدل حرف زدن به بازیگر ربط دارد.

او در این باره که آیا استفاده از لهجه ضرورت داشت، گفت: تلاش کردم استفاده از لهجه کلیشه ای نشود و برایم این اهمیت داشت که لهجه آزار دهنده نباشد و تبدیل به کسی نشوم که ادای کسی را در می آورد. در سال های اخیر کارهای زیادی با لهجه های متفاوت انجام دادم و برایم مهم نبود که بخواهم خودم را نشان دهم.

دارنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل از سی امین جشنواره فیلم فجر درباره همکاری با محمدرضا گلزار توضیح داد: جدیت وی را در فیلمبرداری «آینه بغل» دیدم و گاهی هم به پروژه «عاشقانه» می رفتم و از نزدیک شاهد این رفتار بودم. جدیت و اهمیتی که محمدرضا گلزار برای کار قائل است، مثال زدنی است.

ناصر در پایان گفت: پشت صحنه ما فوق العاده و دوست داشتنی بود و تهیه کننده و سایر بازیگران توانستند این انرژی را منتقل کنند.

«سینما دو» به تهیه کنندگی حمیدرضا معدنچی پنجشنبه ها از ساعت ۲۳:۳۰ از شبکه دو سیما روی آنتن می رود.

58243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 737443

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۵
    4 1
    مسئله شخصی نیست اما باید ذائقه هنری بسیار سطح پایینی داشته باشید که گلزار را هنرپیشه فرض کنید.
  • محمدرضا A1 ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۵
    2 0
    متن کمدی بود.ممنون