ایجاد ردیف بودجه مستقل برای حمایت از حوزه ادبیات در سال آینده

مشاور اجرایی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم پایانی سومین جایزه ادبی سیلک از ایجاد ردیف بودجه مستقل برای حمایت از حوزه ادبیات در سال آینده خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، آیین پایانی سومین دوره جایزه ادبی هنری سیلک با حضور ایران همایون امیرزاده؛ مشاور اجرایی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نیکنام حسین‌پور؛ مشاور منابع و امور انسانی، سعید ابراهیمی‌راد، شهردار کاشان، علی رسول زاده؛ رئیس شورای اسلامی شهر کاشان، مصطفی جوادی؛ رئیس اداره فرهنگ و ارشاد، مدیر بخش فرهنگی یونسکو و جمعی از دوستداران فرهنگ در خانه عامری‌ها (کاشان) روز پنجشنبه 23 آذر برگزار شد.

همایون امیرزاده در این مراسم با اشاره فرهنگ غنی کاشان از ضرورت حفظ میراث مکتوب سخن گفت و عنوان کرد: صیانت از ادبیات و داشته‌های ادبی به عنوان بزرگ‌ترین سرمایه و میراث معنوی کشور ضرورت دارد. کاشان با توجه به تمدن چندین هزارساله و تاثیرگذاری آن بر ادبیات خصوصا شعر کشور در دو سده اخیر، یکی از مناطقی است که ظرفیت بالایی در این حوزه دارد.

او افزود: همچنین نیازمند بازآفرینی و توسعه سرمایه‌های کهن فرهنگی هستیم. واگذاری این فعالیت‌ها به بخش خصوصی و نهادهای مردمی می‌تواند زمینه را برای تحقق این امر ایجاد کند. نمونه بارز آن نیز جایزه ادبی سیلک است که در سه سال گذشته گام‌های موثری در این حوزه برداشته است و قابلیت تکثیر در دیگر مناطق کشور را نیز دارد.

مشاور اجرایی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم از ایجاد یک ردیف بودجه مستقل برای حمایت از حوزه ادبیات در سال ۱۳۹۷ خبر داد و گفت: برای نخستین بار و با پی‌گیری‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی حوزه ادبیات به عنوان یک ردیف بودجه مستقل در بودجه سال آینده به مجلس شورای اسلامی تقدیم شده است. با این اقدام ساماندهی و حمایت از انجمن‌های ادبی کشور از قالب یک راهبرد به دستورالعمل اجرایی تبدیل شده است.

همچنین در این مراسم لوح تقدیر محسن جوادی، معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از دبیر برگزاری جایزه ادبی سیلک توسط نیکنام حسین‌پور؛ مشاور منابع و امور انسانی به منیر عسگرنژاد تقدیم شد.

در متن این پیام آمده است:

«سرکار خانم دکتر منیر عسگر نژاد

به پاس یک دهه تلاش در جریان سازی فرهنگی در حوزه کتاب و کتابخوانی ور راه‌اندازی جایزه ادبی- فرهنگی سیلک(داوری کتاب) به رسم احترام و اکرام این لوح تقدیم محضرتان می‌شود.

از حضرت سبحان توفیق حضرت عالی را در حرکت به سوی قله های فتح و ظفر و سرافرازی و سربلندی ایران عزیز مسالت دارد.امیدوارم همواره در مسیر اعتلای فرهنگ موفق باشید.»

58243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 737477

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =