جایزه‌ سالانه‌ مولانا با عنوان آوای مولانایی امسال به محمد معتمدی برای استفاده از آثار مولانا در قطعاتی که اجرا کرده است، رسید.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، جایزه مولانا در بخش موسیقی، هفت نفر داور دارد که کارشناسان بحث مولوی شناسی هستند. این کارشناسان در طول سال خوانندگان و یا موزیسین‌هایی که آثاری با محوریت مولانا دارند را بررسی می‌کنند و از میان آنان کاندیداهایی برای گرفتنِ این جایزه انتخاب می‌کنند.

امسال علیرضا قربانی و محمد معتمدی کاندیداهای گرفتنِ جایزه‌ آوای مولانایی بودند. در نهایت با بررسی‌های صورت گرفته این جایزه به محمد معتمدی رسید، معتمدی در آثارش استفاده‌ بیشتری از آثار مولانا داشته و نظر مردمی هم بیشتر به سمتِ معتمدی بوده است. از میان هفت داوری که بخش موسیقی را بررسی می‌کنند، پنج نفر به معتمدی رای داده‌اند تا این خواننده با قطعیت جایزه‌ی مولوی را از آنِ خود کند.

جایزه آوای مولانایی از سال 1389 تا کنون به اهالی موسیقی اهدا می‌شود و شهرام ناظری، رامبد صُدیف، محمدرضا شجریان، سالار عقیلی و حسین علیزاده در دوره‌های گذشته این جایزه را گرفته‌اند.

جایزه‌ مولوی شناسی در بخش‌های مختلف به برگزیدگان سالیانه اهدا می‌شود که برخی از این بخش‌ها عبارتند از تفسیر، تحقیق، تالیف، آوای مولانایی، شعر و ادبیات، انجمن دار برتر، بانوی نمونه و رسانه فعال.

58243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 737482

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =