ایسنا نوشت: آتش‌سوزی و ریزش ناگهانی ساختمان ۵۴ ساله پلاسکوی تهران تبعات و پیامدهای ناگواری را برای کشور داشت.

ساختمان پلاسکو تهران با عنوان دومین ساختمان بلند تجاری تهران که از سال ۴۱ در پایتخت بنا شده بود، دیگر نیست، چرا که پنج‌شنبه گذشته پس از آتش‌سوزی و در حالی که آتش‌نشانان در حال اطفای حریق و تخلیه این ساختمان بودند، ناگهان فرو ریخت و همه چیز بر سر مردم آوار شد.

اما علی‌رغم نگرانی کاسبان و خسارت‌دیدگان این حادثه، نسبت به آینده بازار پارچه و لباس در آستانه شب عید، امیر قدیمی‌نژاد -رئیس اتحادیه بنکداران و طاقه‌فروشان پارچه - معتقد است که گرچه در ساختمان پلاسکو پارچه‌فروشان حضور پررنگی نداشتند اما این اتفاق نیز بی‌ارتباط با این صنف و صنعت نیست و می‌تواند بر روی آن اثرگذار باشد.

وی ضمن تسلیت به مناسبت درگذشت برخی آتش‌نشانان در حادثه آتش‌سوزی و فرو ریختن ساختمان پلاسکو، افزود: گرچه ساختمان پلاسکو یکی از مراکز عمده تولید و عرضه انواع پوشاک به شمار می‌رفت اما غیر از طبقات فوقانی تولید چندانی در این ساختمان صورت نمی‌گرفت و پلاسکوی تهران مرکز پخش عرضه البسه بود که با توجه به وضعیت موجود به نظر نمی‌رسد این حادثه تاثیری روی بازار و قیمت پارچه و لباس بگذارد.

قدیمی‌نژاد اعلام کرد: دولت و مسئولان ذیربط درصددند تا جایی را به صورت موقت برای ساکنان و صاحبان پلاسکو در نظر بگیرند تا آنها بتوانند محصولات و تولیدات خود را در آنجا عرضه کنند و شب عیدشان را بگذرانند.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه توانایی و پتانسیل بالایی برای تولید پارچه و لباس در کشور وجود دارد، می‌توان همه آنهایی که در این صنعت و پیش از این حادثه بیکار شده بودند را حمایت کرد تا بتوان از ظرفیت های خالی تولید در این صنعت استفاده و خلاهای موجود را پر کرد؛ بنابراین به نظر نمی‌رسد حادثه ساختمان پلاسکو تاثیر چندانی روی بازار لباس بگذارد.

35225

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 626037

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۲
    5 4
    در این شرایط چه جای درج این نوع اخبار است؟ نگران وضعیت خانواده و سرنوشت کسانی باشید که در اثر جهل و ندانم کاری مدیران عملیاتی به طبقات فوقانی ساختمانی رفتند که اسکلت نه چندان مستحکم بنای آن به احتمال زیاد بیش از پنج دهه نه بازرسی مهندسی درست و حسابی شده بود و نه مقاوم سازی و ترمیم . پیگیری کنید چه کسی بعد از چندین ساعت از لحظه وقوع اتش سوزی نیروها را درون ساختمان در حال ریزش نگه داشته بود؟ چه کاری می خواستند انجام دهند که مهمتر از جان بیش از سی آتش نشان زحمتکش و مظلوم بود؟ نجات چند میلیارد البسه که پس از اطفا آتش هم به هیچ دردی نمی خورد؟
    • مجتبی IR ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۲
      5 4
      اگر به بیکاری حدود 2000 نفر نیروی کار شاغل پلاسکو و از بین رفتن منبع درآمد 2000 خانواده اونم در شب عید فکر کنید، متوجه میشید که ناراحتی این موضوع کمتر از ناراحتی شهید شدن اتشنشانان ایثارگر نیست