اعتمادآنلاین نوشت:ناصر قوامی گفت: آقای روحانی به درستی گفتند که در حکومت معصوم امکان نقد وجود دارد؛ چون نهادهایی که زیر نظر معصوم هستند ولو اینکه حاکم معصوم باشد آنها قابل نقدند. کما اینکه مردم نزد حضرت می آمدند، شکایت می کردند و حضرت آن حاکم را در آن منطقه عزل می کرد.

 ناصر قوامی، نماینده اصلاح طلب و رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس ششم اظهارات حسن روحانی مبنی بر اینکه در حکومت معصوم نیز امکان نقد وجود دارد را تایید کرد و گفت: «اگر به خطبه 216 نهج البلاغه مراجعه کنید امام علی (ع) صریحا آنجا می فرمایند مرا به عدالت راهنمایی کنید، من فوق خطا و اشتباه نیستم و تصور نکنید در حکومت من خطا و اشتباهی صورت نمی گیرد.»

او با بیان اینکه «گرچه ما معتقدیم حضرت علی و سایر امامان مصون از خطا و اشتباه بودند اما نقد حکومت یک مساله است و نقد شخص امام معصوم مساله دیگری است» اظهار کرد: «در تاریخ نیز ما نمونه های نقد مردم در حکومت معصوم را داریم. مردم نزد حضرت امیر می آمدند و درباره حاکمی از یک منطقه شکایت می کردند و حضرت او را عزل می کرد. حتی داریم حضرت بعد از این اتفاق گریه می کرد و می گفت من حاکم نفرستادم که به مردم ظلم کند و برای من ثابت شده که او ظلم کرده و باید او را عزل کنم.»

این فعال سیاسی اصلاح طلب تصریح کرد: «آقای روحانی به درستی گفتند که در حکومت معصوم امکان نقد وجود دارد؛ چون نهادهایی که زیر نظر معصوم هستند ولو اینکه حاکم معصوم باشد آنها قابل نقدند. کما اینکه مردم نزد حضرت می آمدند، شکایت می کردند و حضرت آن حاکم را در آن منطقه عزل می کرد.»

قوامی با تاکید بر لزوم نقد نهادهای زیر نظر رهبری اظهار کرد: «اکنون نیز نقد رهبری، نقد دستگاه‌های زیر نظر رهبری است و باید این نهادها را نقد کرد.»

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 747584

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
    1 0
    خود امام معصوم علی ع در زمان حکومت خودش در دادگاه محاکمه شد ....اعتراضی نکرد .... حالا اینا شدن کاسه داغتر از آش....