۰ نفر
۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۳

مستند سینمایی «بزم رزم» آغاز نیکویی برای شکل‌گیری یک گفت‌وگوی بین فرهنگی در حوزه‌های مختلف است و برخی چهره‌های حاضر در این فیلم مانند حسین علیزاده از داشته‌های تاریخی هنر موسیقی به‌خوبی دفاع کرده‌اند.

مستند خوبی بود و شجاعت برخی از مدیران وقت در بیان برخی از تصمیم‌های نادرستی که در دوران گذشته در حوزه موسیقی گرفتند و اجرائی کردند، برای من جالب بود.

به اعتقاد من وجود گفت‌وگوهایی از این دست در عرصه‌های مختلف فرهنگی و هنری ضروری و در جهت تدوین سیاست‌های فرهنگی آینده مؤثر است. بنابراین مستند سینمایی «بزم رزم» آغاز نیکویی برای شکل‌گیری یک گفت‌وگوی بین فرهنگی در حوزه‌های مختلف است و معتقدم این فیلم شروع خوبی برای خود موسیقی است که سایر مسائل این هنر در قالب فیلم‌های مستند بیان شود.

به یاد دارم اوایل انقلاب همین مسائل را به‌نوعی در سینما یا در حوزه نشر رمان و شعر داشتیم. بنابراین بسیاری از حوزه‌های فرهنگی و هنری این ظرفیت را دارند که گفت‌وگوهایی تاریخی در آنها شکل بگیرد.

برخی از مسائل مطرح‌شده در مستند «بزم رزم» درحال‌حاضر در سطح ملی روشن شده است اما در برخی از حوزه‌ها موضوع موسیقی هنوز محل سؤال است و این مستند توانست طرح موضوع كرده و زمینه روشن‌سازی در مبحث موسیقی را باز کند. صحبت‌های شجاعانه‌ای از سوی هنرمندان و برخی از مدیران موسیقی وقت مطرح شد که مجموع این صحبت‌ها ارزیابی خوبی از فضای موسیقی در گذشته به دست تماشاگر می‌داد.

به عنوان مثال حسین علیزاده، به‌عنوان آهنگ‌سازی که در سال‌ها فعالیت هنری خود جریان‌ساز بوده، سخنان مهمی درباره شرایط آن دوران گفت. به اعتقاد من علیزاده از دستاوردهای ارزشمند یک ملت در تاریخ معاصر به درستی دفاع کرد؛ در واقع در کنار دفاع از داشته‌های هنر موسیقی از تلاش برای حفظ میهن در هشت سال جنگ تحمیلی و البته شرایط پس از انقلاب در مستند «بزم رزم» صحبت کرد.

منتشرشده در روزنامه شرق

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 725102

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =