کاربران خبرآنلاین در پاسخ به این سئوال که آیا خودروهای ارزان در بازار ایران جا باز می‌کنند؟،معتقدند،کیفیت مهمتر از قیمت است و تا خودروی ارزان بی کیفیت خریدار ندارد.

به گزارش خبرآنلاین، برنامه تولید خودروهای کمتر از 40 میلیون تومان مدتی است از سوی خودروسازها در حال امکان سنجی است؛البته برخی شرکت های خارجی مثل رنو هم در این راستا قرارداد همکاری برای تولید مشترک خودروی کوییک را با یک خودروساز ایرانی به امضا رسانده اند،
با این حال نتایج بررسی های میدانی نشان می دهد که تقاضای بازار همچنان به سوی خودروهای ارزان قیمت است.خودروهایی کهقیمت‌هایی کمتر از 40 میلیون تومان داشته باشند.هرچند شرط تولید این خودروها،ابتدا کیفیت است،اما برخی ها معتقدند که با وجود تنوع خودروهای وارداتی و تولید خودروهایی با قیمت گران تر،سبب شده تا ضاعقه مصرف کننده ها به سمت خودروهای گران تر هدایت شود.

قرار است از پایان امسال تولید پراید و یکی از ارزان‌ترین خودروهای بازار متوقف شود. این در شرایطی است که خودروسازان در تلاش برای تولید خودروهای ارزان دیگری متناسب با جیب خانواده‌های ایرانی هستند. تاکنون از خودروهایی نظیر کوییک، تیبا، ساینا اتوماتیک، رنو کوئید و چانگان‌بنی نام برده شده است که قیمت‌هایی کمتر از 40 میلیون تومان دارند.
در همین راستا خبرآنلاین به طرح این سئوال که:« آیا این خودروهای ارزان، می‌توانند در بازار ایران جا باز کنند و همان‌طور که در بازار خودروی ایران، پراید از فروش بالایی برخوردار بود، این خودروها نیز طرفدار خواهند داشت؟» نظر کاربران را جویا شد.

یک کاربر خبرآنلاین در پاسخ به این سئوال نوشته است:« شما خودرو ارزان با کیفیت بیارید، توی بازار که هیچ، در قلبها هم جا باز می کنید.»

کاربری که خود را مهربان توسی معرفی کرده،نوشته است:« بهتر است فضای رانتی و غیر رقابتی فعلی خودروسازی ایران به سمت رقابتی و غیرحمایتی برود و تعرفه واردات خودروهای کم مصرف و ایمن خارجی از برندهای معتبر کاهش یافته و دیگر مثل پراید و 405 و نیسان آبی تولید نشوند که جان هموطنان مهمتر از سود این شرکتهاسست.»

کاربر دیگری نوشته است:« توان مالی ما بیشتر از پراید نیست؛اما از پراید هم خسته شدیم.»

یک کاربر هم با نوشتن این دیدگاه متذکر شده:« ما نمیخوایم خودروی بی کیفیت تولید بشه ولی علاوه بر کیفیت قیمت هم فاکتور مهمیه همین الان خودروی با کیفیت زیادی توی بازار هست اما به قیمت خون مردم پس قبول کنید مشکل در بالانس بین قیمت و کیفیت با توجه به وضع اقتصادی مردمه نع صرفا کیفیت.»

یک کاربر بدون ذکر نام نوشته است:« مشکل خودرو در ایران این است که اغلب مردم آهی در بساط ندارند و آنهایی را هم که دستشان به دهانشان میرسد خودروسازان از خدا بی خبر و مافیای خودرویی با یک بازار غیررقابتی انحصاری و مافیایی میدوشند. این جایگزینهایی که برای پراید نوشتید بهیچ وجه بهتر از پراید نیستند و فقط حدود 10 تا 20 میلیون از آن گرانترند با همان سطح ایمنی و کیفیت و خدمات پس از فروش»

کاربری به نام آق دایی هم نوشته:« یعنی هر چی فکر میکنم حاضر نیستم دوو سیلوی مدل 1380 تمیز خودم رو بفروشم و برم یه ماشین نو و صفر با داشبرد پلاستیکی و بدنه حلبی تا چهل ملیون پول بدم.»

کاربری با نام سمیرا هم معتقد است:« بزرگواران هر چقدر اینجا صحبت از ارزونی بکنید فایده ندارد تنها راه حل استفاده نکردن است من الان 4سال مسافرت نرفتم وماشین نخریدم واز وسایل حمل ونقل عمومی استفاده کردم در ضمن نه پول بیمه وعوارض دادم وسرمایه خود را صرف خرید این گاری به اصطلاح شیگ ومدرن نکردم هر جا هم مشکل داشتم با تاکسی سرویس رفتم در ضمن کلی سود کردم خوتون حساب کنید متوجه میشید ماشین چه ضرری داره ان هم تو ایران.»

 

 

3535

 

 

 

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 730252

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =