روند تغییر تعداد میلیونرها در دنیا/ وضعیت میلونرها در جهان چگونه است؟

از سال 2011 میلادی تعداد میلیونرها در خاورمیانه و کشورهای آسیایی کاهش داشت. این در حالی است که این منطقه مستقیماً تحت تاثیر رکود اقتصادی قرار نداشت ولی در اروپا و آمریکا که رکود اقتصادی در آنها ایجاد شده بود،کمترین تاثیر را در تجمع ثروت گرفتند.

شمار ثروتمندان در آسیا با سرعت بیشتری نسبت به دیگر کشورهای دنیا افزایش پیدا می‌کند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سال 2000 میلادی تا‌کنون تعداد میلیونر‌ها در دنیا رشد کرده است و این رشد به استثنای یک وقفه کوتاه در سال 2009 میلادی، روندی مثبت داشته است. از سال 2011 میلادی تا‌کنون تعداد میلیونرها در خاورمیانه و کشورهای آسیایی کاهش داشته است، این در حالی است که این منطقه مستقیماً تحت تاثیر رکود اقتصادی قرار نداشت ولی کشورهای اروپایی و آمریکایی که رکود اقتصادی در آنها ایجاد شده بود، کمترین تاثیر را در تجمع ثروت گرفتند.

تعداد میلیونرها در کشور چین با ضریب 28 رشد کرده است و رکود اقتصادی و بحران مالی سال 2008 میلادی تنها یک وقفه کوتاه‌مدت و موقتی در روند مثبت شمار ثروتمندان در دنیا ایجاد کرده بود. تعداد میلیونرها در کشورهای زیرمجموعه پاسیفیک در دنیا با ضریب 11 رشد کرد و کشورهای آسیای مرکزی نرخ رشد با ضریب هفت را تجربه کردند. نکته مهم اینجاست که بحران مالی و اقتصادی دنیا و کاهش ثروت ناشی از آن در کشورهای خاورمیانه و هند سبب شد تا این کشورها حتی نتوانند رشد شمار ثروتمندان را مشاهده کنند و این وضعیت اقتصاد این منطقه را به شدت تحت تاثیر قرار داده است.

تعداد میلیونرهای دنیا بر مبنای نرخ ثبات ارز سال 2000 میلادی در کشور چین از نزدیک به 100 در سال ابتدای قرن حاضر به بالغ‌بر 2800 نفر در سال 2014 میلادی رسید که بیشترین نرخ رشد تعداد میلیونرها را داشت.

در 14 سالی که مبنای برآوردهای انجام‌شده درباره ثروت خانوارها است شمار میلیونرها در دنیا از ابتدای قرن حاضر افزایشی بوده است ولی در فاصله سال‌های 2012 تا 2014 میلادی کشور اندونزی کاهش شمار میلیونرها را مشاهده کرد و این وضعیت را به دلیل شرایط اقتصادی داخلی این کشور می‌توان تعبیر کرد.

در سال 2000 میلادی شمار میلیونرها از حدود 100 نفر به بالغ ‌بر 1100 نفر در سال 2014 میلادی رسید. این نرخ بالای رشد شمار میلیونرها از سال 2008 میلادی تا‌کنون در اندونزی تصویری از رشد اقتصادی و توسعه صنعتی در این کشور آسیایی است و می‌تواند بهبود شرایط اقتصادی در این کشور را بیشتر از قبل به تصویر بکشد.

کشورهای ژاپن و هنگ‌کنگ از نظر نرخ رشد شمار ثروتمندان و ثروت متوسط پایین‌تر از دیگر کشورهای آسیایی بودند و شمار میلیونرها در این کشورها کمتر از انتظار رشد کرد. در حقیقت در سال 2014 میلادی تعداد میلیونرها در کشور ژاپن به کمتر از تعداد آنها در سال 2000 میلادی رسید و کشورهای پاکستان و عربستان‌ سعودی و ترکیه و امارات‌متحده‌عربی هنوز به سطحی که قبل از سال 2007 میلادی و قبل از بحران اقتصادی دنیا وجود داشت نرسیده است.

در ابتدای قرن حاضر تعداد میلیونرها در کشور ژاپن برابر با 2.1میلیون نفر بود که معادل سه‌چهارم تعداد میلیونرها در خاورمیانه و کشورهای آسیا- پاسیفیک بوده است. در انتهای سال 2014 میلادی تعداد میلیونرها در دنیا به 2.6 میلیون نفر رسید ولی سهمش از نظر شمار میلیونرها در دنیا 39 درصد تنزل پیدا کرد. سهم چین در این بازه زمانی 14‌ساله، 10 برابر شد و به 18 درصد رسید و سهم کشور استرالیا در عرضه 14 سال مورد مطالعه چهار برابر شد و هم‌اکنون 17 درصد از تعداد میلیونرهای دنیا به کشور استرالیا تعلق دارد. با وجود اینکه طی 14 سال گذشته تعداد میلیونرها در کشورهای کره جنوبی و هند و سنگاپور افزایش یافته است ولی هنوز سهم این کشورها از نظر شمار میلیونرها در دنیا نسبت به سال 2000 میلادی تغییری نکرده است. کشورهای اندونزی، نیوزیلند و ترکیه در مجموع یک درصد از کل میلیونرهای منطقه را در خود جای داده‌اند. دو کشور ژاپن و چین در سال 2014 میلادی بالغ‌بر 65 درصد از تعداد میلیونرهای آسیا-پاسیفیک را داشتند و سومین کشور از نظر شمار میلیونرها در این منطقه را می‌توان کشور استرالیا دانست.

در سال 2000 میلادی تعداد میلیونرها در کشور ژاپن برابر با 75 درصد از کل تعداد میلیونرها در کشورهای آسیا-پاسیفیک بوده است. در این سال ژاپن بیشترین شمار میلیونرها را در خود جای داده بود و کمترین تعداد میلیونرها هم در کشورهای سنگاپور و هند بودند و سهم این دو کشور کمتر از چهار درصد از کل میلیونرهای آسیا-پاسیفیک بود. چین در سال 2000 میلادی کمتر از شش درصد میلیونرهای آسیا-پاسیفیک را در خود جای داده بود ولی بعد از رشد اقتصادی و صنعتی در این کشور سرانه درآمد و ثروت هم در این کشور رشد کرد و شمار ثروتمندان هم در چین افزایش پیدا کرد.


تعداد میلیونرها (سال پایه 100=2000)

تعداد میلیونرها (سال پایه 100=2000)

3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 385015

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی غنچه IR ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    0 2
    چون در متن اعداد انگلیسی وارد شده اند معلوم نیست که میلیونرهای دنیا در سال 2014 دو میلیونو ششصد هزار نفره یا شیش میلیونو دویست هزار نفر در متن آمده که در سال 2014 تعداد میلیونرها در چین 2800 نفر برآورد شده و در قسمتی از متن هم آمده که در سال 2014 نزدیک به 18 درصد میلیونرهای دنیا در چین زندگی میکنند که با این حساب در سال 2014 تعداد میلیونرهای دنیا باید چیزی حدود 15555 نفر باشند نه دو میلیونو ششصد هزار نفر در مورد کشورهای دیگر این تناقض بیشتر به چشم میخورد که من فقط قسمتی از آن را نشان دادم.
  • علیرضا US ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    2 2
    دلیلش اینه که اروپایی ها باور دارند که میتونن میتونن میلیاردر بشن حتی توی رکود. اما ما دنبال این هستیم که همه چیز را گردن رکود بندازیم
  • امیرحسین IR ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۶
    0 0
    خدا رو شکر همه تو کشور ما همه ملیونر هستند و سال به سال به تعداد اونا اضافه میشه