ایرنا نوشت: مجلس سوریه در بیانیه ای که از سوی رئیس مجلس این کشور قرائت شد، تجاوز نظامی ترکیه را به شهر عفرین محکوم کرد.

مجلس نمایندگان سوریه در این بیانیه از اتحادیه بین المجالس جهانی و اعضای سازمان همکاری اسلامی خواستند که تجاوز ترکیه را محکوم کنند.
این بیانیه می افزاید: دولت های اسلامی برای محکومیت این اقدام که برضد ملت و خاک سوریه است، را محکوم کنند.
در این بیانیه که از سوی رئیس مجلس سوریه در نشست امروز مجلس قرائت شد، افزود: نظام اردوغان با این تجاوز به شهر عفرین بار دیگر تروریسم، کشتار، ویرانی و نقض قوانین بین المللی در پیش گرفته و همانند اقدام رژیم صهیونیستی و آمریکا انجام می دهد.
حموده صباغ اضافه کرد: تجاوز ترکیه به خاک سوریه و کشتار ملت و تخریب منازل، دشمنی این نظام با همه انسانیت را به نمایش می گذارد و این اقدام امنیت و ثبات منطقه را بر هم می زند.
صباغ افزود: ادامه پشتیبانی نظام اردوغان از تروریسم و تامین هزینه مالی آن و تسهیل عبور به سوی سوریه نشان دهنده خواست آن برای باقی ماندن منطقه درحالت بی ثباتی و آتش افزایی دائمی است.
سوریه حدود هفت سال است با حضور گروه های مسلح و تروریستی همچون داعش و جبهه النصره که از سوی غرب و برخی کشورهای منطقه حمایت می شوند با بحران روبه رو است.
با شکست داعش در سوریه در ماه های اخیر و همچنین با پیشروی ارتش این کشور و نیروهای مقاومت اسلامی، سوریه پس از سال ها پایداری در آستانه دفع پدیده تروریسم قرار دارد.

49311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 748485

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =