هانی زاده:رزمایش سپاه به همسایگان ایران اعتماد به نفس می دهد/بومی سازی امنیت حق کشورهای منطقه است

یک کارشناس مسائل منطقه خاطرنشان کرد: دشمنان ایران با رمزگشایی از رزمایش پیامبر اعظم (ص) دریافتند که نمی توانند از طریق تحریم و تهدید با جمهوری اسلامی موجه شوند.

 

حسن هانی زاده در گفتگو با خبرآنلاین با اشاره به برگزاری رزمایش پیامبر اعظم (ص) 9 پیام این مانورنظامی برای همسایگان جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: رزمایش پیامبر اعظم (ص) در خلیج فارس و در شرق تنگه هرمز هرچند که به عنوان رزمایشی عادی برای افزایش سطح آمادگی و انسجام نیروهای مسلح تلقی می شود اما دو پیام بسیار مهم به همراه داشت.

وی افزود: پیام نخست این رزمایش، برای منطقه و دوستان جمهوری اسلامی ایران بود که ایران و کشورهای همسایه اش در منطقه می توانند بدون تکیه بر نیروهای خارجی فرامنطقه ای، امنیت خلیج فارس را بومی سازی کنند؛ چراکه مصلحت و منفعت کشورهای منطقه این است که کشورهای خارجی در امنیت خلیج فارس دخالتی نداشته باشند.
این کارشناس مسایل بین الملل تصریح کرد: کشورهای اسلامی منطقه هیچ گاه درصدد گسترش حوزه نفوذ خود در اقیانوس هند و اطلس نبوده اند بنابراین حق ملت های منطقه است که امنیت خود را بومی سازی کنند.
هانی زاده پیام دیگر این رزمایش را به کشورهای متخاصم دانست و عنوان کرد: پیام دیگر این مانور نظامی این است که جمهوری اسلامی ایران علی رغم فشارهای خارجی و تحریم های ظالمانه اعمال شده، قادر است که از تمامیت ارضی و کیان خود و دستاوردهای انقلاب اسلامی به خوبی دفاع کند و در این زمینه هر گونه تهدید از سوی کشورهای خارجی را با قاطعیت و بی درنگ پاسخ خواهد داد.
وی تاکید کرد: رزمایش اخیر پیامبر اعظم (ص) در آب های خلیج فارس به دوستان جمهوری اسلامی ایران این اعتماد به نفس را داد می دهد که ایران به عنوان یک قدرت منطقه ای می تواند از آرمان های اسلامی و مستضعفین جهان با قدرت دفاع کند.
هانی زاده در پایان خاطرنشان کرد: دشمنان جمهوری اسلامی ایران نیز از این رزمایش رمزگشایی کرده و متوجه شدند که از طریق تحریم و ایجاد فشار و جریان سازی سیاسی و امنیتی علیه ایران، قادر نخواهند بود که کشورمان را منزوی کنند.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 402658

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =