یکی از خوانندگان قدیمی موسیقی پاپ را دیدم، کسی که به نوعی در دسته اولین‌های موسیقی پاپ جای می‌گیرد، هنرمندی که متولدین دهه پنجاه و حتی اوایل دهه شصت با صدای او خاطره ها دارند. نکته ناراحت‌کننده این بود که او تک و تنها مشغول قدم زدن در نمایشگاه بود. بدون این که کسی او را بشناسد. آن قدر تنها و غریب که می‌شد شک کرد نکند او خودش نباشد و شبیه‌اش باشد!

زمان دقیقش را در خاطره ندارم و نمی‌دانم این ماجرا مربوط به کدام نمایشگاه رسانه است. در غرفه خودمان -مجموعه رسانه‌ای خبر- نشسته بودیم که سروصدا و هیاهوی بسیاری ما را متوجه خود کرد ابتدا گمان درگیری و دعوا به ذهنمان رسید اما کمی بعد متوجه شدیم یکی از خوانندگان جوان موسیقی پاپ -مجید خراطها- وارد نمایشگاه شده. باورکردنی نبود جمعیت -عموما جوان- چنان دورش حلقه زده بودند که اصلا نمی‌شد دیدش. مثل مور و ملخ از سروکله این بنده خدا -که البته قد نسبتا کوتاهی هم داشت- بالا می‌رفتند.

این خواننده جوان اتفاقا مهمان غرفه همسایه ما بود. به شخصه دیدم که تا مدت حدود یک ساعتی که در غرفه آن نشریه حضور داشت جمعیت برایش چه کار می‌کردند؛ به قول معروف جیغ و سوت و کف و هورا لحظه‌ای قطع نمی شد...

***

ساعتی بعد اما یکی از خوانندگان قدیمی موسیقی پاپ را دیدم، کسی که به نوعی در دسته اولین‌های موسیقی پاپ جای می‌گیرد، هنرمندی که متولدین دهه پنجاه و حتی اوایل دهه شصت با صدای او خاطره‌ها دارند. نکته ناراحت‌کننده این بود که او تک و تنها مشغول قدم زدن در نمایشگاه بود. بدون این که کسی او را بشناسد. آن قدر تنها و غریب که می‌شد شک کرد نکند او خودش نباشد و شبیه‌اش باشد!

اما نه، خودش بود، خود خودش؛ همو که سال‌ها شنیدن "یا مولا"یش عادتمان شده بود؛ همو که "کویر" تنهایی‌مان را با "قصه شب" و "غریبانه‌اش" طی می‌کردیم. آری با "صدای آشنای" او "چشم به‌راه" "قاصدک" "آرامش" می‌شدیم و با "غزل عشق"اش "مشق عشق" می‌نوشتیم.

***

خودش می‌گوید بنا به دلایلی که نمی‌داند سال‌هاست ممنوع‌الکار شده: "سابقه ممنوع‌الکار شدن من به ۱۵ سال قبل بازمی‌گردد. ماجرا از اواخر دوره ریاست‌جمهوری آقای خاتمی شروع شد. موضوع ممنوع‌الکار بودنم را در دولت‌های بعد نیز پیگیری کردم. در دوره ۸ ساله دولت آقای احمدی‌نژاد بارها به وزارت ارشاد رفتم؛ ولی هر بار به من گفتند ما نمی‌توانیم به شما مجوز بدهیم؛ آخرین پی‌گیری‌های من برای ممنوع‌الکاری‌ام اواخر اردیبهشت ماه امسال بود قرار شد به من خبر بدهند اما هنوز خبری نشده است".

***

حیف است، کاش به "حسین زمان" فرصتی دیگر داده شود. به نظر می رسد او اگر خطایی هم مرتکب شده تاوانش را با ۱۵ سال ممنوع‌الکاری پس داده است...

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 705576

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =