ایسنا نوشت: همزمان با رزمایش نظامی روسیه در مرزهای غربی خود، ارتش آمریکا ده‌ها تانک و خودرو نظامی را با صدها نیروی آموزش دیده راهی لهستان کرد.

به گزارش شبکه خبری ای.بی.سی، این نخستین باری است که این گونه تجهیزات نظامی از سوی آمریکا مستقیما از طریق دریا وارد لهستان می‌شوند.

این تانک‌ها روز چهارشنبه ظاهرا و بعنوان بخشی از تبادل نظامی میان آمریکا و لهستان وارد این کشور اروپایی شده است. آمریکا می‌گوید اقدامی روتین رخ داده و سربازان و تجهیزاتی از تیم ضربت یگان زرهی دوم آمریکا از کانزاس وارد لهستان شده‌اند و جایگزین تیم ضربت یگان زرهی سوم آمریکا می‌شوند.

یکی از مقام های مسئول ارتش آمریکا درباره این تانک‌ها گفت: ما از بندر "گدانسک" لهستان برای نقل و انتقال این تانک‌ها استفاده کردیم. این تجهیزات شامل 87 تانک "M1 Abrams"، 103 خودروی زرهی "Bradley Fighting"، 18 دستگاه توپ خودکششی هویتزر و سایر تجهیزات و کامیون‌های نظامی است.

همزمان روسیه سرگرم برگزاری رزمایشی در مرزهای غربی خود است، رزمایشی که باعث شده همسایگانش دچار نگرانی و تنش شوند. به گفته ارتش روسیه، کمتر از 12 هزار سرباز در رزمایش "زاپاد 2017" حضور دارند اما مقام‌های ناتو و آمریکا می‌گویند در این رزمایش 100 هزار سرباز حضور دارند که آن را به یکی از بزرگترین رزمایش‌های روسیه از زمان جنگ سرد بدل کرده است.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 707925

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =