مستند «سربازخانه» که در تلاش است با یک نگاه کلان اما گذرا به مقطع حساس سربازی بپردازد، به تازگی مراحل تولید را به کارگردانی هادی معصوم‌دوست از سر گذرانده و به زودی از شبکه‌های مختلف سیما روی آنتن خواهد رفت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مستند «سربازخانه» با هدف توجه به مقطع حساس سربازی پسران به تازگی به همت خانه مستند انقلاب اسلامی و به کارگردانی هادی معصوم‌دوست مراحل پایانی تولید خود را طی کرده است و به زودی آماده نمایش از شبکه‌های مختلف سیمای ملی خواهد شد.

معصوم‌دوست با اعلام این خبر گفت: این مستند که به طور خاص تمام اتفاقات دو ماهه دوره آموزشی سربازی را به تصویر می‌کشد، پس از طی کردن مراحل مختلف تولید، آماده پخش شده است.

معصوم‌دوست، کارگردان این مستند با اشاره به انگیزه خود از ساخت اثری با موضوع دوره آموزشی سربازی بیان کرد: دوره سربازی در مقطعی انجام می‌شود که جوان در حال شکل دادن هویت اجتماعی خود است و حضور او در پادگان و همنشینی با افراد مختلف و متعددی با سبقه‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی متفاوت، بر اهمیت این مقطع زمانی صحه می‌گذارد.

او ادامه داد: بر این اساس به نظرم رسید که این بازه زمانی، جذابیت ساخت یک مستند را دارد و می‌توان به واسطه آن یک نگاه کلان و گذرا به مقطع سربازی و تأثیرات اجتماعی آن انداخت.

این کارگردان مستند، مهم ترین تأثیر اجتماعی سربازی را از بین بردن فردگرایی خواند و گفت: همانطور که در مستند به وضوح به نمایش درآمده، در دوران سربازی، افراد با دور شدن از هر عنصری که به آن فردیت را اعطا می کرد مثل مدل مو، لباس، کفش و... به ناچار جزئی از یک کل می‌شود و همین مسأله تأثیرات بسیار مهمی در آینده زندگی او می‌گذارد.

معصوم‌‌دوست در پایان با اشاره به اینکه فیلمبرداری مستند «سرباز خانه» دقیقا به مدت دو ماه و در طول زمان یک دوره آموزشی، انجام شده است بیان کرد: در این بازه زمانی با حضور در پادگان تلاش کردیم معانی و مفاهیمی در دوره سربازی را نشان دهیم که به نظرم هر سرباز پس از گذشت چند سال از دوره سربازی به اهمیت آنها پی می‌برد.

58243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 708971

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۰۵:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۹
    1 0
    چه مستند بی خودی
  • بی نام A1 ۰۵:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۹
    2 0
    فقط جوونارو به شنيدن زور براي همه عمر عادت ميدن