بازیگر «شهرزاد» از سختی‌های بازی در نقشی پر رمز و راز گفت

امیرحسین فتحی در سریال «شهرزاد» به کارگردانی پدرش بازی می‌کند اما این مزیتی برای او ندارد و حتی با سخت‌گیری بیشتری روبه‌رو است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، امیرحسین فتحی که در سریال شهرزاد نقش صابر عبدلی را بازی کرده و جزو شخصیت‌های رمزآلود مجموعه حساب می‌شود، درباره نقشش بیان کرد: در فصل اول ورود همایون معتدی خیلی ورود جذابی نبود و بر اساس طراحی، بیشتر یک آدم ادا و اطواری با نگاه‌های توخالی بود که اتفاقا خیلی هم نچسب و سرد رفتار می‌کرد. این‌ها رکن‌هایی بود که با کارگردان صحبت کرده بودیم و باید به همان شکل بازی می‌کردم.

او در ادامه تاکید کرد: در فصل اول و نقش همایون حتی اگر در سکانسی کمی احساس در چشم‌ها پیدا می‌شد، کات می‌دادند و می‌گفتند هیچی نباید در چشم‌هایت باشد، به جز سکانس آخر که با حشمت حرف می‌زند و گفت «بعضی بازی‌ها رو آدم دوست داره که زود تموم نشه» و می‌رود، شاید آن سکانس تنها جایی بود که بخشی از خود واقعی صابر عبدلی را می‌بینیم. بقیه آن ادا و اطوارهایی بود که طراحی شده بودند و اگر فصل دوم مجموعه ساخته نشده بود، در این صورت قصه صابر عبدلی هم ناتمام می‌ماند و مخاطب چیزی از آن نمی‌دانست. اما فصل دوم ساخته شد و حالا او را در روند داستان می‌بینیم.

فتحی با بیان اینکه نقشش پر از رمز و راز است، بیان کرد: این نقش می‌تواند خیلی جذاب و پرچالشی باشد. درست مثل نقشی که در فیلم «آخرین بار کی سحر را دیدی؟» داشتم، چون کاراکتری که آن‌جا بازی می‌کردم هم چالش برانگیز بود. من تلاشم را می‌کنم و امیدوارم بیننده‌ها از آن راضی باشند.

او ادامه داد: این نقش پر از پیچیدگی است، به قدری که خود بازیگر را به اشتباه می‌اندازد که کدام درست است و کدام غلط! خیلی نقش سختی است و همین پیچیدگی و سختی است که آن را جذاب‌تر هم می‌کند.

فتحی که در سریال نقش فردی بزرگتر از خودش را بازی می‌کند، درباره این تفاوت سنی توضیح داد: من در تنهایی و خلوت خودم نقش را در سن خودم می‌بینم. اما شاید به واسطه فیزیک و چهره‌ام کمی بیشتر از سن اصلی‌ام به نظر برسم. واقعیت دوست دارم نقشی که در سن خودم است را بازی کنم. در واقع اگر نقشی باشد که برایم چالش برانگیز باشد و تجربه جذابی هم باشد و بتوانم در نقش بازی کنم، حتما قبول می‌کنم. اما الان اولویتم این است که در سن خودم باشم. البته فکر می‌کنم صابر عبدلی هم خیلی با خودم تفاوت نداشته باشد.شاید تصور این باشد او ۷ ـ ۸ سال بزرگتر است، اما خودم فکر می‌کنم تفاوت سنی من با صابر عبدلی نهایت ۲ - ۳ سال است.

این بازیگر که نقش جوانی در دهه ۳۰ ایران را بازی کرده است، درباره نحوه رسیدن به این کاراکتر نیز گفت: طبیعتا وقتی انسان چیزی را نبیند، نمی‌تواند آن را هم بازآفرینی کند، اما به واسطه فیلم‌های واقعی و سینمایی، کتاب‌ها و عکس‌ها می‌تواند خودش را در آن موقعیت قرار دهد. درباره من هم این شرایط وجود داشت و از همین ابزار استفاده کردم.

او ادامه داد: البته من هر چقدر هم این کار را انجام دهم، نمی‌توانم کاملا به جوانی که در سال ۳۲ زندگی می‌کرده، برسم. به همین دلیل از نشانه‌هایی که در فیلمنامه وجود دارد، استفاده می‌کنم و با این نگاه که اگر من را در آن زمان می‌گذاشتند، چطور بودم، جلوتر می‌روم. چون گاهی فکر می‌کنم آدم‌ها در زمان‌های مختلف رفتارهای نسبتا مشابهی از خودشان بروز می‌دهند و شاید فقط در گویش‌ها و رفتارهای فیزیکی و اجتماعی فرق کنند. به همین دلیل من سعی کردم صابر عبدلی امروزی را به سال ۳۲ ببرم و نشانه‌هایی که از زندگی آن زمان دارم را در نقش استفاده کنم.

بازیگر نقش صابر عبدلی در مجموعه شهرزاد درباره نظراتی که مردم می‌دهند نیز بیان کرد: من ۹ سال است که تلاش می‌کنم و در این مدت کارهای کوچک، بزرگ و تئاتر را در کارنامه داشتم و یک شبه وارد سریالی به این بزرگی نشده‌ام که نقش خوبی مثل صابر عبدلی را داشته باشم و این برخلاف نگاه عده کمی است که فکر می‌کنند خیلی بدون مقدمه وارد دنیای سینما شدم. به هر حال من بذری که در این سال‌ها کاشتم را توانستم با این سریال که محبوب شده، برداشت ‌کنم. به همین دلیل برایم جذاب است که نظرات را بخوانم و بدانم، البته نه خیلی زیاد که وقت آدم را بگیرد.

فتحی که بازی در سینما را با فیلم پدرش شروع کرده، درباره سخت‌گیری‌هایی که پدر در کار داشته نیز گفت: به من خیلی سخت‌تر از بازیگرهای دیگر می‌گرفتند! شاید تمام فشارهای دیگری که ممکن بود وجود داشته باشد، در پلان‌های من برخورد می‌شد و دقیقا برای من همین‌طور بوده که من را بیشتر دعوا می‌کردند!

امیرحسین فتحی بازیگری را با فیلم «کیفر» به کارگردانی حسن فتحی شروع کرده و بعد از آن در فیلم «پریناز» که به تازگی رفع توقیف شده، بازی کرد. وی در کارنامه کاری خود در فیلم هایی همچون «شاهگوش»،«پرده‌نشین»، «مزارشریف» و«آخرین بار کی سحر را دیدی؟» نیز حضور داشته است.

58241

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 710678

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امید اصفهانی A1 ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۲
    5 0
    بازی خوبی داره ولی واقعا اگر پدرش کارگران این سریال نبود، برای این نقش انتخاب می شد؟ من که شک دارم