عملیات عمرانی اطراف یک گورستان تاریخی در روستای سرآبادان شهرستان تفرش متوقف شد

به گزارش خبرآنلاین، سرپرست معاونت میراث فرهنگی استان گفت: طبق بررسی های اولیه در حین انجام یک عملیات عمرانی که بدون هماهنگی و اعمال نظر اداره کل میراث فرهنگی استان و در محدوده قبرستان تاریخی روستای سرآبادان تفرش در حال اجرا بوده، ادوات راهسازی با قبور این قبرستان تاریخی برخورد کرده اند».
محسن کریمی ادامه داد: «به محض با خبر شدن اداره کل میراث فرهنگی استان هماهنگی های لازم با دهیاری روستای فوق برای توقف عملیات عمرانی صورت گرفت و کارشناسان اداره کل برای شناسایی به محل اعزام شدند».
او اضافه کرد: «این عملیات در حال حاضر متوقف است و ادامه آن منوط به نظر کارشناسان میراث فرهنگی استان خواهد بود. همچنین اظهار نظر آگاهانه در خصوص قدمت این قبور و ارزش تاریخی آن ها پس از انجام کارشناسی های لازم مشخص و اطلاع رسانی صورت خواهد گرفت».
کریمی در پایان گفت: «عدم هماهنگی برخی دستگاه ها با اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در خصوص اجرای عملیات عمرانی و راهسازی می تواند به میراث تاریخی استان صدمه وارد کند که در این مورد با توقف سریع پروژه این خسارت به حداقل رسید. امیدواریم دستگاه های عمرانی استان این مهم را بیش از پیش جدی گرفته و مارا در صیانت از محدوده های‌ باستانی استان یاری کنند چراکه این ثروت های ملی، ریشه های فرهنگی، تمدنی و هویت ساز کشور هستند».

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 726359

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =