مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان اردبیل با اشاره به این که ۹۰ درصد آب استان در بخش کشاورزی استفاده می‌شود گفت: باید صرفه‌جویی ۲۰ درصدی در بخش کشاورزی اردبیل مبنای کار قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از اردبیل؛ اصغر سلیمان‌زاده در نخستین سمینار فرصت‌های سرمایه‌گذاری صنعت گردشگری در اردبیل اظهار داشت: در حال حاضر بیش از 90 درصد آب استان در بخش کشاورزی استفاده می‌شود که به همین منظور نیاز است صرفه‌جویی 20 درصدی در بخش کشاورزی اردبیل مبنای کار قرار گیرد.

وی با اشاره به این که اقدامات انجام یافته در حوزه اجرای طرح آبیاری نوین برای صرفه‌جویی در مصرف آب توسط بخش کشاورزی خوب بوده است افزود: نیاز است در این زمینه اهتمام ویژه‌ای توسط سازمان جهاد کشاورزی انجام شود و به نوعی سرمایه‌گذاری شود که کشاورزان از این طرح به خوبی استقبال کنند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان اردبیل گفت: سالانه 130 میلیون مترمکعب آب در استان اردبیل برداشت می‌شود که متاسفانه در این مدت 632 میلیون مترمکعب آب برداشت شده که این امر تهدید و هشداری برای منطقه است.

سلیمان‌زاده تصریح کرد: اگر زمینه اجرایی طرح اجرایی نوین و طرح‌های کشاورزی با سرعت انجام شود تحول عظیمی در مقابله با بحران آب ‌و صرفه‌جویی انجام شود که باید دستگاه‌های مربوطه در این زمینه اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

وی از واگذاری آب‌های گرم معدنی به بخش خصوصی خبر داد و بیان کرد: علی‌رغم این که اگر این آب‌های گرم بر عهده شرکت آب منطقه‌ای قرار بگیرد مزایای زیادی برای ما دارد ولی برای حمایت از سرمایه‌گذاران این آب‌های گرم به بخش خصوصی واگذار شده است.

 

 

46

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 728045

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =