معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری رشت گفت: بهترین شیوه مبارزه با مواد مخدر خودباوری و خودکنترلی است، باید به گونه ای این مصونیت را در جوانان و نوجوانان مان ایجاد کنیم که خودشان مسئول مبارزه و برخورد با مواد مخدر باشند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛علیرضا انصاری در جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر شهرستان رشت که در فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: چقدر توانسته ایم مضرات مواد مخدر را در جامعه، به ویژه برای دانش آموزان و دانشجوان نهادینه کنیم؟!

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری رشت افزود: بهترین شیوه مبارزه با مواد مخدر خودباوری و خودکنترلی است، باید به گونه ای این مصونیت را در جوانان و نوجوانان مان ایجاد کنیم که خودشان مسئول مبارزه و برخورد با مواد مخدر باشند.

انصاری گفت: در راستای مبارزه با مواد مخدر باید علاوه بر ظرفیت مدارس و دانشگاه ها، از ظرفیت امامان جمعه و جماعات، انجمن های هنری بهره گیریم، چقدر از ظرفیت هنرنمایشی خصوصا تئاتر برای آگاه سازی جامعه بهره مند شده ایم؟!

وی با بیان اینکه خانواده ها باید برای برخورد صحیح با معضل اعتیاد آگاهی داشته باشند، ادامه داد: باید مراقبت کرد تا مواد مخدر را از دسترس خارج کنیم، در این راستا همه دستگاه ها با تعامل یکدیگر اقدام کنند.

معاون سیاسی فرمانداری رشت با تاکید بر اینکه مقابله با خرده فروشان مواد عاملی تاثیرگذار در کاهش اعتیاد است، گفت: نجات افراد مبتلا به مواد مخدر از اقدامات مهمی است که باید با برنامه ریزی های لازم همراه باشد.

انصاری با اشاره به اهمیت مرحله بهبود یافتگی، تصریح کرد: در مرحله پس از بهبود یافتگی، باید شرایطی فراهم شود که جامعه پذیرای این افراد باشد؛ برای اینکه فرد مجدد گرایش به استعمال مواد مخدر پیدا نکند باید شرایط اشتغال و پذیرش وی توسط مردم فراهم باشد.

وی با بیان اینکه طبق گزارش ها ترکیبات مواد مخدر هر سال تغییر می کند، اضافه کرد: یعنی براساس نیازهای روحی و روانی جوانان و نوجوانان ترکیبات مواد هم تغییر می کند، لذا اگر ما این نیازها را شناسایی و رفع کنیم قطعا جوانان و نوجوانان ما گرایش به مواد نخواهند داشت.

معاون سیاسی فرمانداری رشت بیان کرد: اگر ما احساس شادی را در جامعه تامین کنیم، در واقع به امیال، علایق و درخواست های روحی و روانی پاسخ داده ایم ، ورزش یکی از موثرترین امور در کاهش گرایش به اعتیاد است.

انصاری ترویج ورزش همگانی را یک از موثر ترین راه ها برای مبارزه با مواد مخدر دانست و از اداره ورزش و جوانان خواست در این زمینه برنامه برنامه ریزی داشته باشد.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 748662

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =