علی شجاع، نقاش و خوشنویس، تاکید می‌کند «بى‌نقطه، سر خط» نمایشگاهی انفرادی است چون او و نسرین هادیان (هنرمند همکارش) در واقع یک نفر هستند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نمایشگاه نقاشی نسرین هادیان و علی شجاع که در گالری آريانا برپاست، تا اول بهمن ادامه دارد.

علی شجاع که پیش از این تجربه حضور در  چند نمایشگاه گروهی را داشته است، «بی‌نقطه سرخط» را اولین نمایشگاه انفرادی خودش و نسرین هادیان می‌داند و می‌گوید: «اگرچه گفته می‌شود این نمایشگاه گروهی است، اما من و نسرین یک نفر هستیم. این کارها تلفیقی از احساس هردوی ماست و پس از سال‌ها نوشتن و نقاشی، این اولین نمایشگاه انفرادی‌مان است. خیلی‌ها می‌پرسند چرا هر کار دو اسم دارد، در جواب باید بگویم نسرین سال‌ها نقاشی آبستره کار کرده و من نوشته‌ام تا به این فرم رسیده‌ایم. نسرین حال و هوای خط‌ها و نوشته‌های من را می‌بیند و طبق حسی که می‌گیرد، شروع می‌کند به لکه‌گذاری. حاصل اولیه، یک بوم آبستره می‌شود و در ادامه درکنار هم کار را پیش می‌بریم.»

این هنرمند درباره سبک آثار توضیح می‌دهد: «حروف‌مان را ببینید، انتزاع هستند و با نقاشی ابستره تلفیق می‌شوند. من و نسرین هرکدام حس‌هایی داریم که به هم نزدیک هستند. ما با نقاشی این سبک را کاملا به مدرنیسم رسانده‌ایم. اگر نگاه کنید تمام کارها پست مدرن هستند. خط‌نویسی کلاسیک نیست و خوشنویسی نداریم. بعضی از کارهای خطی من کاملا اکسپرسیونیستی هستند و  شدت و خشنوت این سبک در آنها دیده می‌شود.»

شجاع ادامه می‌دهد: «بعضی از کارهای‌مان دکوراتیو است و من در آنها قدرت قلم را نشان داده‌ام. این کارها در ابعاد بزرگ و فقط یک‌بار نوشته شده‌اند، بدون ادیت و اتود. ما همه تلاش‌مان را کرده‌ایم تا سبکی متفاوت از نقاشی‌خط را به نمایش بگذاریم تا مخاطب با آنها ارتباط برقرار کند. مثلا اسم یکی از کارهای‌مان را صلح گذاشته‌ایم، درحالی‌که حرف صلح روی آن نوشته نشده است، اما سبک کار این حس را به مخاطب القا می‌کند.»

 نمایشگاه «بی‌نقطه سرخط» تا اول بهمن در گالری آريانا برپا خواهد بود.

5757

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 747176

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =