وزیر اطلاعات: فرهنگ شهادت بزرگ‌ترین مانع دشمنان اسلام برای آسیب زدن به دین خداست

وزیر اطلاعات گفت: اگر می بینید انقلاب علی رغم توطئه ها به چهلمین سالروز پیروزی با عزت خود رسیده به خاطر فرهنگ شهادت است و تا زمانی که این فرهنگ باشد، دشمن هیچ کاری نمی تواند بکند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از نهاوند ؛ حجت الاسلام دکتر سید محمود علوی که در یادواره شهدای روحانی شهرستان نهاوند سخن می گفت با اعلام مطلب فوق افزود: بعد از انقلاب هم دشمن آمد تا با کشتن اراده ملت را متزلزل کند اما امام فرمودند، "بکشید ما را ملت ما بیدارتر می شود".

وی با فرستادن درود به روح بلند شهید قدوسی، شهید حیدری، شهدای روحانی و دیگر شهدای با بصیرت نهاوند قهرمان، خاطرنشان کرد: در قاموس و فرهنگ مسلمان، انتخاب زندگی با ذلت وجود ندارد، یا زندگی عزتمندانه یا شهادت شرافتمندانه انتخاب مسلمان است و در زندگی مسلمان، زندگی با ذلت، مرگ مسلمان است.

دکتر علوی با اعلام اینکه ائمه اطهار (ع) به ما یاد دادند که بالاخره از این دنیا باید رفت و بهترین مردن، کشته شدن در راه خداست، اظهار داشت: جوانان پرورش یافته مکتب اهل بیت(ع) بر روی مرگ و شهادت لبخند می زنند.

وی افزود: اسلام این روح را به مردم داد و امام ( ره) این فرهنگ را در مردم ما زنده کرد.

وزیر اطلاعات با بیان اینکه وقتی مرجع تقلید مردم، سینه را برای شهادت سپر می کند و امیدوار به مرگ غیر واقعی است، تصریح کرد: در این زمان فرهنگ و شعارها عوض و شهادت افتخار می شود و امام این کار را کرد و ملت را عوض کرد.

ایشان با یادآوری این اصل که هر چه داریم از فرهنگ شهادت و شهدای عزیزمان است، گفت: ملتی که از مرگ نترسد و مرگ را مرحله ای از موجودیتی به موجودیتی بداند و مرگ را عبور به سرای جاودانه بداند، دیگر از هیچ چیز نخواهد ترسید.

وی تاکید کرد: ملتی که ترسش از مرگ بریزد، دیگر ذلت نمی پذیرد و ملتی که از خدا می ترسد، به چهره همدیگر خط نمی کشند و به هم نمی پرند و پرخاش نمی کنند و ید واحده در برابر کفار هستند.

سید محمود علوی با اشاره به اینکه آنچه قدرت را از آمریکا در برابر ایران گرفته، فرهنگ شهادت طلبی مردم ایران است، افزود: روح شهادت وقتی می آید ، ترس از مرگ را پس می زند و استکبار و کفار و دشمنان را خلع سلاح می کند.

وزیر اطلاعات با بیان اینکه در سال 60 کنگره شیعه شناسی در اسرائیل گذاشتند، گفت: نتیجه این کنگره آن شد که با شیعه ها نجنگید، اما این احمق ها وارد جنوب لبنان شدند و در جنگ با حزب الله شکست را تجربه کردند.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 747243

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =