۰ نفر
۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۹

کسی از بین ما مسلمانان و هموطنان ایرانی در ضرورت اتحاد و انسجام ملی بحثی ندارد و همگان از هر قشر و قبیله‌ای اعتقاد دارند که حفظ وحدت درونی تنها راه برون رفت از این پیچ تند تاریخی است، ولی همچنان ناله شوم اختلاف و چند دستگی به گوش می‌رسد حتی در هفته‌های جاری با اینکه همگان جسارت دشمن را مشاهده کردند که چگونه درصدد ماهی گرفتن از آب گل آلود است ولی باز هم خطر را باور نکرده و همچنان بر طبل تحلیل‌های تفرقه افکنانه و یا برخوردهای منفی و شائبه برانگیز می‌کوبند.

انسان گاهی شک می‌کند کسی که برخوردار از حداقل عقل و بینش سیاسی باشد، این روزها باید در صدد ترمیم و اصلاح باشد نه تخریب بیشتر و افساد فزون‌تر. ولی چرا همچنان در برهمان پاشنه می‌چرخد و گویی اتفاقی نیفتاده است و با همان تندی و حدّت و گاه با بهانه جویی بیشتر و دست‌آویز قرار دادن لغو یا تعلیق برجام، بجای اینکه آمریکای شرور هدف قرار بگیرد، جبهه داخلی هدف هجوم و حمله قرار می‌گیرد؟

این کار شاید دلایل متعدد داشته باشد، ولی یکی از عوامل جدّی و تأثیرگذار آن حضور عناصر نفوذی و لایه‌هایی از نفاق و ریا در بسترهای اجتماعی و اجرایی کشور است و الّا هر کس با عقل سلیم الهی و فطرت خدادادی‌اش می‌فهمد که در شرایطی که دشمن به کمترین بهانه در صدد آتش افروزی است و تمام عوامل و خدم و حشم خود را در تمام عرصه‌ها به خدمت گرفته و طی فراخوان‌های متعدد لشکر احزاب را برای رویارویی با نظام اسلامی فراخوانده است، چرا نباید عبرت بگیریم و لحظه‌ای با خود فکر کنیم که این فرافکنی‌ها ممکن است مورد سوء استفاده دشمن و جرأت یافتن بیشتر مخالفان نظام جمهوری اسلامی شود. وقتی صهیونیسم نقشه‌های خود را بر باد رفته می‌بیند و استکبار جهانی هیمنه پوشالی را در معرض تندبادهای فضاحت بار سیاسی مشاهده می‌کند و قبیله سعودی و ائتلاف عربی خسته از بمباران‌های یمن خود را در مرحله نابودی می‌بینند و با توسل به ترامپ نامتعادل و بذل و بخشش‌های افسانه‌ای برای خود راه مفرّ جستجو می‌کنند، چرا ما باید در داخل این همه شکوه و اقتدار را فدای خودخواهی‌ها و خودپرستی‌های خود ‌نماییم؟

وقتی منافقان در عصر پیامبر (ص) در مقابل آن حضرت با اظهار اسلام و ارادت به ساحت نبی مکرّم اسلام از هیچ توطئه‌ای علیه هم کیشان مسلمان خود دریغ نمی‌کردند و با تبانی با یهودیان مدینه مشرکان مکه را به جنگ علیه مسلمانان فرا می‌خواندند و به آنها قول همه گونه همکاری می‌دادند، قطعاً امروز با بهره‌گیری از علم و تکنولوژی و رسانه و فضای مجازی و فراهم بودن بسترهای تفرقه و اختلاف افکنی، از ایجاد اختلاف در بین نیروهای مؤمن و انقلابی امتناع نمی‌کنند.

امروز شبکه نفوذ و نفاق، بار دیگر کیان نظام و اسلام و انقلاب را هدف تهاجم قرار داده و با رقابت با سایر جریان‌های برانداز به هر بهانه‌ای دنبال آتش افروزی در کشور هستند.

وقت آن است که به هوش باشیم و با شناسایی و طرد عناصر نفوذی در سطح جامعه و اجرائیات کشور، بار دیگر نیروهای انقلاب را به اتحاد برسانیم.

* منتشر شده در روزنامه ۱۹دی مورخ ۳۰ دی ۱۳۹۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 747650

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =