راهپیمایی سیاسیون، تحت‌الشعاع حمله موشکی سپاه به داعش

مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس طبق رسم هر ساله در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان در سراسر ایران برگزار شد.

به گزارش خبرآنلاین، راهپیمایی روز قدس امسال با شعار «روز جهانی قدس، رمز وحدت و جهاد امت اسلامی، حمایت از مردم مظلوم فلسطین و زوال قطعی رژیم صهیونیستی» در تهران و سایر استان‌ها و بیش از 85 کشور جهان برگزار شد.

راهپیمایی امسال فارغ از اینکه صحنه خشم و انزجار مردم روزه دار از جنایات رژیم صهیونیستی و همپینانانش در منطقه، بود، به نوعی تحت تاثیر حمله تروریستی تکفیری‌های داعش به مجلس شورای اسلامی و حرم امام خمینی (ره) از یک سو و حمله موشکی سپاه پاسداران به مواضع داعش در سوریه قرار داشت.

از همین رو بود که سیاسیون حاضر در این راهپیمایی در خلال سخنان خود گریزی هم به ضرب شصت جانانه سپاه به داعش زدند. راهپیمایی امسال البته با حواشی نیز روبرو بود، حضور برخی چهره ها چون علی مطهری و جهانگیری حاشیه ساز شد و واکنش مردم به حضور فرمانده سپاه در راهپیمایی بعد از حمله موشکی به داعش همراه با تقدیر بود.

در ادامه اظهارات مسئولان و چهره های سیاسی را در حاشیه راهپیمایی امروز بخوانید؛

اسامی /سمت

اهم اظهارات در حاشیه راهپیمایی روز جهانی قدس

حسن روحانی /رئیس جمهور

پیام روز قدس پیام تنفر از رژیم غاصب و اشغالگر و حمایت از ملت مظلوم و فرهنگی بزرگ فلسطین است؛ ملت مظلومی که 70 مورد ظلم و ستم قرار گرفته است .

امسال روز قدس حساب دیگری دارد هم به خاطر حضور ترویست ها در منطقه که مورد حمایت اسرائیل هستند و مردم قاطعانه می خواهند که تروریست ها را از منطقه برانند و مساله دیگر ، آمریکاست که همواره به فکر تجاوز به حقوق مردم بوده است.

امسال طرح هایی در سنا و نمایندگان آمریکا علیه ملت ایران داده شد، ملت قاطعانه در این راهپیمایی می خواهند به آمریکا بگویند که پاسخ قاطعانه به آمریکا خواهند داد و مسیری که انتخاب کرده اند ادامه می دهند.

علی لاریجانی/رئیس مجلس

در حافظه قرن اخیر پدیده ای شوم تر از ماجرای ایجاد رژیم صهیونیستی نداریم که بر اساس نقشه شیطانی بود و جنایانی مانند دیر یاسین، غزه، کفر قاسم و صبرا و شتیلا و حرم ابراهیمی الخلیل و آواره نمون ملت از سرزمین خود را مرتکب شدند که در تاریخ نظیر ندارد.

تاسیس این رژیم نقطه آغاز ماجراجویی های گسترده در خاورمیانه شده است که تا امروز که دست این رژیم در حمایت از تروریست ها علنی شده و کل کشورهای اسلامی را درگیر کرده است.

آنها دین یهود را دستاویزی برای خود قرار داده‌اند درصورتی که یهودیانی که در ایران زندگی می کنند و بسیاری از یهودی‌های سراسر جهان با صهیونیست‌ها مخالف هستند

{با اشاره به اقدام موشکی سپاه در هدف قرار دادن مواضع تروریست ها}ما در داخل و خارج از کشور تروریست ها را دنبال می‌کنیم و عملیات موشکی سپاه تنها گوشه‌ای از این فعالیت‌هاست همچنین ما پاسخ اقدامات سنا و کنگره آمریکا را علیه ملت ایران می‌دهیم. ملت ما ملتی باهوش و باصلابت است و در پیگیری اهداف انقلاب جدی است.

صادق آملی لاریجانی /رئیس قوه قضاییه

مساله فلسطین یک مساله اساسی برای جهان اسلام است و نه فقط موضوع مظلومیت و اشغال 70 ساله. این موضوع مساله نظام سلطه جهانی است و حمایتی که از این رژیم غاصب انجام می‌دهند و در طول این سال‌ها فریاد ملت ما نه فقط فریاد مظلومیت یک ملت بلکه فریاد بر سر نظام سلطه است و آنها از همین نگرانند.

امروز ملت‌های مسلمان با همگرایی یکدیگر بر سر نظام سلطه فریاد می‌زنند و اذناب منطقه‌ای‌شان تلاش می‌کنند تا این همگرایی را خاموش کنند، البته موفق نخواهند شد.

این حضور میلیونی مردم در کشور ما و سایر کشورها نشان می‌دهد قدرت اسلام چقدر است و در این مساله مردم پرشور حضور پیدا کردند و عزم و تصمیم‌شان این است که مظلومیت را اثبات و بر سر نظام سلطه فریاد بزنند.

اسحاق جهانگیری /معاون اول رئیس جمهور

امروز در منطقه‌ای قرار گرفته‌ایم که متاسفانه بسیار ناامن است و هشدار در آن زیاد شده است؛ گروه‌های تکفیری نیز در هر گوشه‌ای از جهان اسلام در حال خونریزی هستند. حضور مردم در راهپیمایی روز قدس دشمن اصلی جهان اسلام را به دنیا معرفی می‌کند،‌ امروز، قدس شریف فراموش شده است و ملت ایران در واقع با حرکت خود در حال نشان دادن دشمن اصلی جهان اسلام به دنیا و اعلام حمایت از مردم مظلوم فلسطین هستند.

عبدالرضا رحمانی فضلی /وزیر کشور

اگر کسی بخواهد ایران عزیز را تهدید کند، باید قدرت بازدارنده خور را حفظ کرده و در موقعیت های ضروری و لازم اقدام کنیم که نمونه ای از اقدامات ما را دنیا دید.

سید محمود علوی /وزیر اطلاعات

روز قدس روز اعتراض به اشغال و ظلم به انسان‌هاست و ملت‌های دنیا حضور گسترده‌ای در این مراسم پیدا کردند؛ ملت ایران نیز الحمدالله از ابتدای پیروزی انقلاب با هدایت‌های امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری از این بصیرت برخوردار بودند؛ به نحوی که سال به سال بر نقش بی‌بدیل و تأثیرگذار خود در این مراسم افزوده و آن را به رخ جهانیان کشانده است.

{در خصوص برخی ادعاها مبنی بر عدم اطلاع دولت و شورای عالی امنیت از حمله موشکی با تفسیر بیانیه اخیر سپاه }: ما خلاف نمی‌گوییم. هرچه گفته شده درست است.

علی مطهری /مایب رئیس مجلس

پیام این راهپیمایی این است که مردم دنیا و مسلمانان و بخصوص اعراب بدانند که دشمن آنها اسرائیل است، نه ایران. بنابراین راهپیمایی‌های روز قدس در دنیا آثار مثبت فراوانی دارد. قطعا این راهمپمایی‌ها در روحیه مردم فلسطین و سایر مبارزان راه آزادی فلسطین موثر بوده است.

علی شمخانی /دبیر شورای عالی امنیت ملی

{درباره حمله موشکی سپاه پاسداران به مواضع تروریست‌ها} قدرت برای این فراهم شده که در شرایط مورد نیاز به درستی به کار گرفته شود. بعد از جنگ تا به امروز یکی از منطقی ترین بکار گیری قدرت موشکی ایران در عملیات موشکی سپاه اخیر شکل گرفت.

دقیق ترین و درست ترین آدرس در رابطه با همدردی با مسلمانان روز قدس است.

بعد از انقلاب اسلامی حوادث زیادی در کشور رخ داد که روز قدس و مسئله فلسطین به موضوعی ثانوی تبدیل شود و درد مسلمانان به جای درد واقعی به درد کاذب مبتلا شود اما روز قدس تکرار این نقطه است که دقیق ترین و درست ترین آدرس همدری با مسلمانان جهان نه کنفرانس ریاض و نه محاصره قطر که روز قدس است.

اقدام موشکی سپاه با اراده رهبر انقلاب و مصوب شورای‌عالی امنیت ملی صورت گرفت و شورای امنیت بدون اذن رهبری تصمیمی نمی‌گیرد.

رحیم صفوی /مشاور عالی رهبر انقلاب

امروز سرزمین های اشغالی به محیطی شکننده امنیتی تبدیل شده و تامین امنیت برای اشغالگران دیگر در اراده و کنترل رژیم صهیونیستی نیست. راه اندازی گروهک های تروریستی باعث فراموشی اولویت ملت های اسلامی برای حمایت از مردم فلسطین و مبارزه با رژیم صهیونیستی نخواهد شد ، چرا که این رژیم جوهره نا امنی و سازنده این گروهک های تروریستی است.

حسین  دهقان /وزیر دفاع

امروز ملت ما و همه ملت های مسلمان با حضورشان در راهپیمایی در اصل اعلام می کنند همه این امت یکپارچه و متحد در جهت استقلال کشورهای اسلامی حرکت خواهند کرد. ملت ما اجازه نخواهند داد که نظام صهیونیستی و نامشروع در دنیای اسلام جای پایی داشته باشد و یا آمریکایی ها تصور کنند که می توانند با ایجاد اختلاف بین کشورهای اسلامی دنیای اسلامی را تحت سلطه خودشان در بیاورند.

{در خصوص بیانیه اخیر سپاه که گفته می‌شود به عدم هماهنگی حمله موشکی سپاه با دولت و شورای عالی امنیت ملی اشاره دارد} این اشتباه و شیطنت است و این طور نبوده است.

حسن باقری /فرمانده کل نیروهای مسلح

حمله موشکی مصداق اساسی مبارزه با تروریسم است و این گونه نیست که این اقدام باعث تشدید تنش شود بلکه باعث وحشت تروریست‌ها و حامیان صهیونیست‌ها شده است.

کسانی که از تروریست‌ها حمایت می‌کنند باید تاوان بپردازند این که رژیم صهیونیستی تروریست‌ها در داخل دیواره‌های خود مورد حمایت قرار می‌دهد و امکانات لجستیکی در اختیار آنان قرار می‌دهد. طبیعی است وقتی جمهوری اسلامی ایران یکی از مراکز آنان را مورد هدف قرار می‌دهد، رژیم صهیونیستی که این تروریست‌ها پروش می‌دهد باید بترسد و بلوا کند و این به معنای تشدید تنش در منطقه نیست.

اجرای عملیات علیه تروریست‌ها پیشنهاد سپاه و نیروهای مسلح بود و شورای عالی امنیت ملی از این پیشنهاد استقبال کرد و پس از آن سلسله مراتب نیروهای مسلح که تحت امر فرمانده کل قوا هستند، تصمیم‌گیری و اجرای این گونه اقدامات را بر عهده دارند.

محسن رضایی /دبیر مجمع تشخیص مصحلت نظام

عملیات موشکی پاسخ قاطعی به تروریست‌ها بود که با دم شیر بازی نکنند و وارد چالش با جمهوری اسلامی نشوند. انگشت ما در مقابل تروریست ها همیشه بر روی ماشه است و کوچترین اقدام آنها با شدیدترین پاسخ از سوی ما مواجهه است.

{در رابطه با سوالی مبنی بر اینکه آیا جمنا می‌تواند همچنان در قالب یک جبهه محوریت جریان اصولگرایی را برعهده داشته باشد}: این را باید از خودشان بپرسید من مسئولیت و نظری در این زمینه ندارم.

{چرا ظرفیت‌هایی از اصولگرایان از سمت اصولگرایان به سمت اصلاح‌طلبان گرایش پیدا می‌کنند و چرا این جریان توانایی حفظ ظرفیت‌های خود مانند ناطق نوری را ندارد} جناح‌های سیاسی در کشور نیاز به یک بازسازی اساسی دارند تا در چارچوب قانون و ارزش‌های انقلاب اسلامی عمل کنند.

محمدرضا باهنر /دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری

خوشبختانه امسال به نسبت سال‌های گذشته سردمداران جنگ نیابتی از مخفیگاه‌های خودشان بیرون آمده و علنی شده‌اند. همپیمانی رژیم آل سعود، صهیونیست‌ها و این آقایان تازه به دوران رسیده در حکومت آمریکا در پشتیبانی از تکفیری‌ها و تروریست‌های جهان از جمله النصره، طالبان و داعشی‌ها دست‌شان رو شده و امروز جنگ کاملا در جبهه کفر و ایمان علنی است.

خوشبختانه حزب‌الله و امت حزب‌الله جهان این درس را خوانده و شناخته و دست به ماشه است. گاهی اوقات در برخی زمان‌ها چشمه‌هایی را نشان می‌دهیم از قدرت جهان اسلام و طبیعی هم است اما اتفاقاتی که در رسانه‌ها بیان می‌شود همه قضیه نیست. اگر کسی بخواهد جنگ را به داخل بکشاند ممکن است دست و پایش در داخل بیاید اما بیرون نمی‌رود و حتما قطع خواهد شد.

.

محمدرضا عارف /رئیس فراکسیون امید مجلس

حضور مردم در روز قدس که اهمیت این روز را به خوبی درک کرده اند، پرشکوه است، امروز روز همبستگی دنیای اسلام با محوریت آزادسازی قدس عزیز است. با توجه جایگاه انقلاب اسلامی حضور مردم در راهپیمایی روز قدس قابل پیش بینی بود.

 

 

پرویز فتاح /رئیس کمیته امداد

حضور مردم موجب اقتدار ملی کشور ماست نیروهای مسلح، رهبری و دولت به پشتوانه ملت بر دهان دشمن می‌زنند.

علاالدین بروجردی /رئیس کمیسیون امنیت ملی

روز قدس حرکت ماندگار و اقدامی هوشمندانه در جهت ماندگارترین و مهمترین مسئله عرصه سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران و کل جهان اسلام بود.

سید احمد خاتمی /امام جمعه تهران

ولیعهد تازه به دوران رسیده آل سعود گفته جنگ را به تهران می کشیم، بچه تر از این هستید که این عرضه را داشته باشید صدام که از شما قوی تر بود و شما تا آخر از او حمایت کردید هیچ غلطی نتوانست بکند.

عملیات موشکی پیامی به رژیم صهیونیستی و دست نشانده های آمریکا در منطقه بود، ما در عرصه امنیت کشور با هیچ کس شوخی نداریم این تنها موشک های میان بر ماست خود حدیث مفصل بخوان از موشک های دور برد ما. از زمان سخنرانی رهبری تا این عملیات 4 ساعت بیشتر نگذشته بود؛ نیروهای مسلح می گویند «رهبرا از تو به یک اشاره از ما به سر دویدن». این عملیات موشکی محور وحدت شد همه سلیقه ها و جناح ها از این عملیات موشکی حمایت کردند.

محسن مهرعلیزاده /فعال سیاسی اصلاح طلب

بیش از هفتاد سال است که اسراییل بشریت را رو سیاه کرده ولی خوشبختانه با اعلام روز قدس و روشن‌تر کردن مسلمانان و جمع کردن مسلمانان برای اعلام برائت از اسراییل امروز چهره اسرائیل مشخص است. در هر گوشه‌ای از دنیا تروری انجام می‌شود پای اسراییل و طراحی و اجرای آن هست. داعش هم که به عنوان یک خطر جدی در سطح دنیا مطرح شده و هم غرب هم شرق هم کشورهای اسلامی از آن مصون نیستند طراحی اسراییل و اجرای اسراییل با کمک آمریکا و بعضا کشورهای منطقه است. بنابراین این جمع شدن و ابتکار عمل امام منجر می‌شود این غده سرطانی نابود شود.

{در خصوص پیام حمله موشکی سپاه به مواضع داعش}  پیام این بود که ایران هنوز مقتدر است. در انتخابات ۴۲ میلیون به نظام رای دادند و درون نظام حرکت می‌کنند. ما در منطقه چنین کشوری نداریم با این جمعیت مشارکت‌جو و علاقه‌مند و دوم اینکه اگر دشمن بخواهد پای اسراییل را تحت عنوان داعش به ایران باز کند جواب دندان شکنی خواهد گرفت و شوخی ندارد.

آیت الله احمد جنتی /دبیر شورای نگهبان

مردم ایران از تهدیدات آمریکا و اسرائیل هراسی ندارند و باید بدانیم قدرت حضور مردم درهمه صحنه‌های انقلاب اسلامی از قدرت هر موشکی بیشتر بوده و باید قدر این وحدت را بدانیم.

{درباره موفقیت سپاه را در گرفتن انتقام شهدای اقدامات اخیر تروریسم‌ها در تهران }موشک‌ها اول در قلب آمریکا و اسرائیل فرود آمده و بعد به پیشانی داعش برخورد کرده و انتقام مظلومیت مردم ایران را گرفت.

پیام این راهپیمایی بر اساس گفته مقام معظم رهبری، پایان عمر این رژیم در کمتر از 25 سال است و ما جشن ظهور امام زمان(عج) و منجی عالم بشریت را در قدس برگزار خواهیم کرد.

آیت الله مکارم شیرازی /مرجع تقلید

روز قدس را روزی تاریخی است، ان شاءالله قدس آزاد خواهد شد. این راهپیمایی ارکان غاصبان قدس را می‌لرزاند

آیت الله سیداحمد علم الهدی /امام جمعه مشهد

حضور مردم در راهپیمایی روز قدس، حضور در جبهه اسلام مقابل کفر جهانی است. روز قدس، روزی است که کشورهای مسلمان جبهه خود را برابر استکبار با اتحاد یکدیگر یکسان می‌کنند. کسانی که در روز قدس حضور یابند حضور در جبهه است و کسانی که حاضر نمی‌شوند حاضر نشدند که در جبهه اسلام حاضر باشند.  

سردار عزیز جعفری /فرمانده کل سپاه

پیام این اقدام ما را همه دنیا از آزادگان و ملت‌های تحت ستم تا ایادی استکبار دریافت کردند.این بهترین پیامی بود که به آنها منتقل شد و معنای آن به خیلی‌ها رسید پیام این راهپیمایی هم این است که توان دفاعی و موشکی ایران برای دفاع از خود و ملت‌های مظلوم منطقه است.

*{درباره رابطه نزدیکی سعودی‌ها با تروریست‌ها و آمریکا }این رابطه نزدیک تازه نیست و از قبل هم عربستان به تروریست‌ها و آمریکا نزدیک بوده اما امروز این رابطه علیه جبهه حق علنی‌تر شده است.


29212

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 679581

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =