ایسنا نوشت:در سومین روز بورس معاملات تهران در این هفته شاخص کل ۷۱۵ واحد رشد کرد و به مرز کانال ۹۸ هزار واحدی رسید. امروز نفتی‌ها و کانه‌های فلزی با رشد در قیمت سهام‌شان مواجه شدند اما خودرویی‌ها روند عکس را در پیش گرفتند.

 امروز دوشنبه شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران ۷۱۵ واحد رشد کرد و به رقم ۹۷ هزار و ۹۴۴ واحدی رسید. همچنین شاخص کل هم‌وزن با تنها ۰.۹۴ رشد مواجه شد.

شاخص آزاد شناور نیز رشد ۷۲۹ واحدی را تجربه کرد و تا رقم ۱۰۹ هزار و ۵۱۸ واحدی بالا رفت. شاخص کل اول و دوم هر یک به ترتیب ۷۱۷ و ۴۲۴ افزایش یافتند.

در معاملات امروز نمادهای فولاد مبارکه اصفهان، صنعتی و معدنی چادرملو و گل گهر بیشترین نقش افزایشی را در دماسنج بازار سرمایه داشتند. در طرف مقابل صنایع پتروشیمی خلیج فارس، بانک ملت و سایپا به ترتیب با ۳۱، ۱۲ و ۱۱ واحد تاثیر، سعی کردند شاخص کل را به سمت پایین هدایت کنند.

امروز در گروه کانه‌های فلزی روند قیمت سهم‌ها عمدتا افزایشی بود و تعدادی از آنها تاثیر بسزایی در نوسانات نماگر بازار داشتند. در این گروه ۱۳۹ میلیون سهم به ارزش بیش از ۳۷ میلیارد تومان مورد داد و ستد قرار گرفت.

در گروه فرآورده‌های نفتی نیز سهم‌ها عمدتا در قیمت پایانی با رشد همراه شدند. البته مقدار این رشد قیمتی عموما کمتر از سه درصد بود. در این گروه ۵۷ میلیون سهم به ارزش بیش از ۳۱ میلیارد تومان در ۵۲۴۹ نوبت مورد داد و ستد قرار گرفت.

اما در گروه خودرو و ساخت قطعات فعالان بازار عمدتا شاهد کاهش قیمت سهم‌ها بودند به طوری که نمادهایی از این گروه از رشد بیشتر شاخص‌ها جلوگیری کردند. در این گروه ۱۲۸ میلیون سهم به ارزش نزدیک به ۱۵ میلیارد تومان معامله شد.

ارزش معاملات بورس تهران امروز به رقم ۲۷۱ میلیارد تومان رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن یک میلیارد و ۵۴ میلیون سهم و اوراق مالی طی ۷۵ هزار و ۳۶۵ نوبت داد و ستد بود.

آیفکس امروز ۱.۶ واحد رشد کرد و به رقم ۱۰۸۷ واحدی رسید. ارزش معاملات فرابورس ایران به عدد ۱۵۷ میلیارد و ۲۲۲ میلیون تومان رسید. این رقم ناشی از دست به دست شدن ۴۴۰ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۳۲ هزار و ۵۷۲ نوبت داد و ستد بود.

 

3535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 746293

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =