وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت:«در تلاشیم طرح جامعی را برای پایدارسازی صندوق‌های بازنشستگی به هیات دولت ببریم که در دست انجام است تا بهبود معیشت بازنشستگان و وضعیت صندوق‌ها را در پی داشته باشد.»

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، دوازدهمین همایش بزرگداشت روز خانواده و تکریم بازنشستگان با حضور نهاوندیان معاون اقتصادی رییس جمهور، ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دکتر اسلامیان رییس سازمان بازنشستگی کشوری برگزار شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در تلاشیم طرح جامعی را برای پایدارسازی صندوق‌های بازنشستگی به هیات دولت ببریم که در دست انجام است تا بهبود معیشت بازنشستگان و وضعیت صندوق‌ها را در پی داشته باشد.

علی ربیعی در همایش ملی گرامیداشت روز خانواده و تکریم بازنشستگان که در مرکز همایش های پژوهشگاه نفت برگزار شد، با بیان اینکه امروز روز بازنشستگی است اظهار کرد: برای قشر بازنشسته فقط مساله مالی و حقوق مطرح نیست و نیاز داریم فرهنگ استفاده از بازنشسته و شان و منزلت و نقش او در اداره کشور را نهادینه و پایه‌ریزی کنیم.

وی افزود: وقتی صحبت از صندوق های بازنشستگی می‌شود، گویی اینها فقط صندوق های کارپردازی هستند در حالی که تلاش کردیم در چندسال اخیر این موضوع را نهادینه کنیم که صندوق ها محل زندگی اجتماعی بازنشستگان هستند و باید طوری برنامه ریزی  کنیم تا بازنشسته ها مسیر زندگی اجتماعی و فرهنگی خود را ادامه دهند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه ظرفیت‌های فوق العاده‌ای در بازنشستگان وجود دارد عنوان کرد: 70درصد بازنشستگان ما سالمند محسوب نمی‌شوند و میانگین ورود به سن بازنشستگی در برخی صندوق ها 48 سال است.  در سال‌های نه چندان دور  با افزایش سالمندان مواجه خواهیم شد که نیاز است سیاست های مناسبی را اتخاذ کنیم.

ربیعی ادامه داد: در تلاشیم طرح جامعی را برای پایدارسازی صندوق های بازنشستگی به هیات دولت ببریم که در دست انجام است تا بهبود معیشت بازنشستگان و وضعیت صندوق ها را در پی داشته باشد.

وی  گفت: خیلی کارها باید انجام دهیم  و  باید گام های بلندتری برداریم و خوشحالم که حداقل در این چهارسال توانستیم صورت مساله را بیان کنیم. 35هزار میلیارد تومان بار مالی ناشی از کاهش قدرت بازنشستگان بوده که امسال توانستیم 2200 میلیارد تومان آن را جبران کنیم و هنوز راه درازی در پیش داریم.

ربیعی با بیان اینکه چهار سال گذشته سرمایه صندوق800 میلیارد تومان بود که اکنون به بیش از 2000 میلیارد تومان رسیده است اظهار کرد : 400هزار ملیارد تومان در 50سال هزینه تحمیل شده ناشی از  تصمیمات غلطی بوده که در گذشته اتفاق افتاده  و منابع آن دیده نشده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: در دولت یازدهم پرده از مساله صندوق ها را کنار زدیم و امروز مساله ها و راه حل‌های آن مشخص شده و امید است در دور دوم دولت مساله ها حل شود.

 

39224

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 707879

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =