طارمی: محرومیت پرسپولیس هیچ ربطی به من ندارد

مهدی طارمی حرف‌های جدیدی در برنامه نود زد. این بازیکن مدعی شد که محرومیت پرسپولیس هیچ ربطی به او ندارد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ مهدی طارمی مهمان غیر حضوری برنامه این هفته نود بود. او ابتدا از طریق اینترنت و پس از آن از طریق تلفن با طارمی ارتباط برقرار كرد تا مهاجم سابق سرخپوشان حرف‌های جدیدی درباره ماجرای ریزه اسپور، محرومیت پرسپولیس و حضورش در قطر بزند.

*چه شد كه رفتی تركیه؟

به باشگاه پرسپولیس رفتم و دلیلش این بود كه به باشگاه احترام بگذارم. گفته بودند بیا صحبت كنیم. رفتم و یك توافق كوچكی هم كردیم و این در صورتی بود كه نخواهم به فوتبال اروپا بروم. گفته بودم اگر نروم اروپا با شما به توافق می رسم. بعدش رفتم تركیه و آنجا یك سری اتفاقات افتاد. با رامین به تركیه رفتیم. من فوتبال تركیه را دوست نداشتم و نمی خواستم به ریزه اسپور بروم. رامین فوتبال اروپا را دوست داشت و آرزویش این بود كه روزی در اروپا بازی كند. قرار شد رامین قرارداد ببندد و من برگردم. من آن زمان چند پیشنهاد دیگر هم داشتم. اشتباه كردم و قراردادی با ریزه اسپور بستم و همان جا ماندنی شدم.

*رامین در انتقال تو به ریزه اسپور نقش داشت؟

رامین نقشی نداشت. من فقط خواستم به رامین كمك كنم كه در اروپا بازی كند. رامین هم می خواست به من كمك كند. نمی دانم چرا با ریزه اسپور قرارداد بستم اما یك اشتباه بود. رفتن به اروپا اشتباه نبود. قرارداد با ریزه اسپور اشتباه بود.

*حق تو بود كه بروی اروپا و پیشرفت كنی. اما رفتی تركیه و با ریزه اسپور قرارداد امضا كردی. قبول داری؟

بله قرارداد امضا كردم.

*چند روز رفتی تمرین ریزه اسپور؟

یك هفته یا هشت روز.

 *چه شد كه تصمیم گرفتی ول كنی و برگردی؟

امضای قرارداد با ریزه اسپور اشتباه بود. وكیلم به من زنگ زد كه اینجا جو خیلی بد است و مردم تو را دوست داشتند. گفتم من دوست دارم در اروپا بازی كنم. نشستم با خودم فكر كردم و گفتم چرا پرسپولیس به این بزرگی را ول كردم و امسال بعد از 10 سال می خواستم قهرمان بشوم. چرا این كار را كردم. هوایی شدم. بعد هم زنگ زدم گفتم با آقای طاهری صحبت كن و ببین راهی برای برگشتن من هست یا نه. طاهری به من زنگ زد و گفت چرا این كار را كردی؟ گفتم ما توافق كرده بودیم اگر نخواهم در اروپا بازی كنم در پرسپولیس می مانم. الان هم جریان من این طوری است. می توانید كمكم كنید؟ گفتند برگرد و تا آخر پشت تو هستیم و كمك می كنیم.

*بخشی از اشتباهات را قبول كردی. نمی توانم بپذیرم كه شما رفتی با ریزه اسپور قرارداد بستی و وكیل تو بگوید بیا هیچ چیزی نمی شود. خانه خاله كه نیست. اگر این مشاوره را داده اند در حق تو ظلم كرده اند. خودت هم در حق خودت ظلم كردی. هیچ كسی به تو مشاوره نداد كه این چه كاری است. مسیری كه رفتی عجیب و غریب بود.

بله درست می گویید ولی من روی چه حسابی برگشتم؟ به من گفتند هیچ اتفاقی برایت نمی افتد و برگرد.

*چه كسی گفت؟

وكیلم و آقای طاهری. آن موقع احساسی بودم و گفتم به عشق هواداران بیایم. این ها به من قول داده بودند كه هیچ اتفاقی برایم نمی افتد. قبل از اینكه برگردم با پرسپولیس امضا كردم و بعد برگشتم.

*28 تیر با پرسپولیس قرارداد بستی و بعد فیفا گفت قرارداد 30 خرداد بوده و شما صداقت ندارید و محرومتان كرد.

بله. آن موقع كه ما توافق كرده بودیم، من رفتم تركیه و باشگاه قرارداد را برایم فرستاد. قبل از اینكه برگردم به من گفته بودند تا وقتی فدراسیون آی تی سی نفرستد باشگاه ریزه اسپور نمی تواند كاری كند. ایمیل زدند كه بیا امضا كن. قبل از رفتن یك توافق دیگر كرده بودیم. وقتی می خواستم برگردم ایران، در قرارداد این بود كه اگر قهرمان جام حذفی نشویم 10 درصد از قراردادت كم می شود. اگر قهرمان لیگ نشویم 10 درصد از قراردادت كم می شود. گفتم من برمی گردم،‌اشكالی ندارد. مبلغ قراردادم هم كمتر شده بود.

*كی با پرسپولیس قرارداد بستی؟

تاریخش را دقیق نمی دانم. ولی در همان تركیه امضا كردم و برگشتم ایران.

*پرسپولیس ادعا كرده قرارداد طارمی 30 خرداد بوده. در حالی كه تو 28 تیر قرارداد بستی.

نه. بگذارید من توضیح بدهم. بعد از دربی كه 4-2 استقلال را بردیم، هجمه ها زیاد شده بود. گفته بودم می خواهم در اروپا فوتبالم را ادامه بدهم. چند روز بعد دیدم كه وكیلم مصاحبه كرده مهدی با پرسپولیس دو ساله امضا كرده است. گفتم این چه كاری است. گفتند می خواستیم جو آرام شود. گفتم خب همه می دانند من می خواهم بروم. پرسپولیس می گفت ما آن تاریخ با مهدی قرارداد بسته ایم. در حالی كه من قرارداد نبستم. من وقتی در تركیه بودم امضا كردم اما بعد كه برگشتم ایران قرار شد یك دروغ بگوییم و همان دروغ را برویم جلو.

*یعنی یك دروغ هماهنگ شده را بگویید...

بله. یك قرارداد آوردند جلوی من به تاریخ 30 خرداد. من هم امضا كردم كه رای به نفع باشگاه شود. همین طوری رفتیم جلو و این دروغ را ادامه دادیم.

*وقتی خبر محرومیت آمد چه اتفاقی در اردوی پرسپولیس رخ داد؟

خودم شوكه شدم. چند بار پیگیری كرده بودم كه مشكلی پیش نیاید و مسئولان باشگاه پرسپولیس به من می گفتند همه چیز اوكی است و هیچ مشكلی وجود ندارد.  

*مصاحبه عجیبت كه گفتی خیریتی بوده هم خیلی روی اعصاب بود.

من توی اتاق نشسته بودم و نیم ساعت از تمرین گذشته بود. آمدند به من گفتند بیا برویم به بچه ها و مردم روحیه بده. گفتم من خودم شوكه شده ام. چه چیزی بگویم؟ گفتند بگو حتما یك خیریتی در آن بوده. من هم مغزم جواب نمی داد و من را بردند جلوی دوربین. من اصلا داشتم خودم را می خوردم و الكی می خندیدم. نمی دانستم چه كار می كردم. خودم هم نفهمیدم چه چیزی می گویم.

*ماجرای پولی كه گفتند از حسین هدایتی گرفته ای چه بود؟ الان همه در ذهنشان این است كه طارمی دو پنجره نقل و انتقالاتی پرسپولیس را محروم كرده. همه می گفتند حالا كه محروم كردی تیم را، حداقل بمان. تو كه می‌گویی به عشق هواداران از تركیه برگشتی ایران، خب الان كه این اتفاقات رخ داده و پرسپولیس نمی تواند بازیكن بگیرد در تیم می ماندی.

محرومیت پرسپولیس به من ارتباطی ندارد. من وقتی برگشتم، داشتم با فیفا جداگانه مذاكره می كردم. پرونده من و پرسپولیس از هم جدا بود. پرسپولیس به خاطر عدم صداقت محروم شد. فیفا همان اول كار یك نامه به پرسپولیس زد كه شما باید از اول داستان را به ما راست بگویید. پرسپولیس چون صداقت نداشت محروم شد. مكاتبات ما جداگانه بود. من با فیفا از طریق ایمیل خودم ارتباط داشتم و پرسپولیس هم جداگانه.

*جریمه نقدی چطور؟ آن جریمه به خاطر عدم صداقت بود؟

خودم هم آخرش نفهمیدم. وكیلم هر روز یك چیزی می گفت. یك بار گفت باشگاه ریزه اسپور باید بگوید چه كسی پول بدهد. یك سری گفتند تو باید بدهی. یك بار گفت نصف نصف باید پرداخت شود. حسین هدایتی هم گفت من اگر پول رضایت نامه خواستند كمك می كنم. مربی تیم گفت سه میلیون دلار بده، هر جا خواستی برو. گفتم یعنی چه كه سه میلیون دلار بدهم؟ هنوز آی تی سی نیامده و پولی هم از شما نگرفته ام. گفتم من نمی توانم هیچ كاری كنم. برگشتم ایران و موقعی كه برگشتم، رفتم پیش آقای هدایتی. گفتم جریان این است. آن پولی هم كه در رستوران به من گفته بود به تو می دهم مثل این پولی بود كه بعدا به من داد. یعنی به چند تا بازیكن پول داد، من هم یكی از آن‌ها. همین طوری به من گفت من از تو خوشم می آید و كمك می كنم كه در پرسپولیس باشی. وقتی برگشتم گفتم این پولی كه شما دادی جزو قرارداد باشگاه است یا نه؟ یك میلیارد و 150 میلیون تومان داد به من كه آن را اعلام كرد.

*می‌دانی بحث چیست. یك صدایی از تو در حال پخش شدن است كه می گویی حاجی من به عشق خودت می آیم. می گویی من اینجا 500 میلیون خرج كردم تا رضایت نامه ام را بگیرم. شما آنجا 500 میلیون خرج كرده بودی؟

گفتم 500 میلیون باید خرج كنم تا رضایت بگیرم. به آقای هدایتی گفتم باید یك پولی به این ها بدهم.

*(پس از این ماجرا عادل صدای طارمی را پخش كرد كه می گوید من اینجا 500 میلیون خرج كرده ام تا رضایت نامه بگیرم.)

هدایتی من را دعوت كرد به یك رستوران. آقایان هاشمی نسب و خداداد عزیزی هم آنجا بودند. یك مبلغی پیشنهاد كرد كه گفتم من نمی خواهم در ایران باشم. بخواهم در ایران باشم می آیم پرسپولیس و به شما خبر می دهم. رفتم تركیه و ماجراهای قرارداد پیش آمد. گفتم می خواهم برگردم. من روی حساب اینكه هدایتی هم گفته بود می خواهم به تو كمك كنم گفتم قرارداد كمتر پرسپولیس را قبول می كنم. به هدایتی گفتم 500 میلیون خرج كرده ام.

*ولی تو هیچ پولی خرج نكرده بودی...

توضیح می دهم. رفتم آنجا با سرمربی صحبت كردم. گفت كه 3 میلیون دلار می خواهیم. فكر می كردم 500 میلیون تومان خرجش می شود. ولی گفت كه 3 میلیون دلار می خواهیم. من هم گفتم چنین پولی نمی دهم. گفتم شما روی حرفی كه به من زدی هستی یا نه؟ این پولی كه به من داده ایم از طرف خودت است یا باشگاه؟ گفت از طرف خودم است و دوست دارم به تو كمك كنم. در رستوران گفت برو باشگاه هر چقدر توافق كردی من همان قدر به تو می دهم.

*شاید اگر 500 - 600 میلیون تومان به ریزه اسپور می دادی این مشكلات پیش نمی آمد.

ایجنت گفته بود كه من با 500 میلیون رضایت نامه می گیرم و بعد دیدیم می گویند سه میلیون دلار. به ایران كه برگشتم رفتم پیش آقای هدایتی و گفتم من این 500 میلیون را خرج نكرده ام. این پول را آقای هدایتی به خاطر رضایت نامه به من نداده بود. مگر به رامین رضاییان به خاطر رضایت نامه پول داده بود؟ من 5-6 بار گفتم بیایید مشكل را حل كنیم كه وكیلم و باشگاه گفتند مشكلی نیست. هدایتی عاشق باشگاه پرسپولیس است و دوست دارد به بازیكنانش پول بدهد. بعدا وكیلم به من گفت كه از یك جایی گفته اند اگر نیم فصل دوم در پرسپولیس باشی برایت بد می شود. البته این موضوع ورزشی نبود. من ترسیدم. چون سال جام جهانی هم هست. همین آقایان كه مصاحبه می كنند چرا طارمی رفته، هر روز در تمرین من را می دیدند و می گفتند مهدی چرا تیم پیدا نمی كنی از پرسپولیس بروی؟ من اسم نمی آورم اما خودشان می دانند. سر تمرین به من می گفتند چرا نمی روی؟ من می خواستم در پرسپولیس بمانم و بعد از جام جهانی هم بروم اروپا. اگر می رفتم اروپا هیچ پولی به باشگاه پرسپولیس نمی رسید اما گفتند اگر به قطر بروی به باشگاه كمك می شود. در نهایت تصمیم گرفتم بیایم قطر، چون پول بیشتری به پرسپولیس می رسید.

43 43

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 748492

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =