اعتمادآنلاین نوشت: عبدالله ناصری با بیان اینکه با در نظر گرفتن مدیریت آقای ضرغامی در صداوسیما نمی‌توانیم باور کنیم که ایشان این روزها از سر دلسوزی برای تفاهم ملی گام برداشته است، گفت: ضرغامی در جبهه اصولگرایی نیز چهره کاریزماتیکی ندارد که مورد موافقت اصولگرایان باشد و برای به ثمر رساندن طرح گفتگوی ملی و تفاهم ملی پا پیش بگذارد.

عبدالله ناصری، عضو بنیاد باران و فعال سیاسی اصلاح طلب تحرکات اخیر عزت‌الله ضرغامی، رئیس پیشین سازمان صداوسیما را انتخاباتی دانست و گفت: او ماموریتی از سوی جریان اصولگرا یا نهادی دیگر برای گفتگو با اصلاح‌طلبان ندارد و خودش این ماموریت را برای خود تعریف کرده است.

او در تحلیل صبحانه‌های ضرغامی با چهره‌های سیاسی گفت: ضرغامی این ماموریت را خودش با هدف انتخاباتی تعریف کرده است؛ این انتخابات می تواند انتخابات مجلس یازدهم یا انتخابات ریاست جمهوری 1400 باشد. اما به هر حال ایشان از سوی نهادی یا جریانی برای این کار ماموریت نگرفته است.

ناصری با تاکید بر اینکه نوع مدیریت ضرغامی در صداوسیما نشان می داد که ایشان انگیزه هایی برای بالا کشیدن و مطرح کردن خود دارند، گفت:10 سال مدیریت ضرغامی در صداوسیما بحرانی‌ترین مدیریت رسانه ملی، آن هم در بحرانی ترین شرایط است که آن نوع مدیریت در عرصه ملی و بین المللی می توانست به کشور آسیب جدی وارد کند.

ناصری اضافه کرد: اگر لاریجانی و باهنر این نقش‎ها را بازی کنند شاید بتوان گفت دامنه نفوذ فراگیری‌تری داشته باشند اما آقای ضرغامی از این کارها فقط انگیزه شخصی دارد؛ حالا چه برای نگه داشتن خود در عرصه جامعه مدنی و اجتماعی، چه برای انتخابات پیش رو.

او یادآوری کرد: پرونده ده ساله ضرغامی در صداوسیما ضد وفاق بود و او با نوع مدیریتش در این سازمان نشان داد وابستگی به یک جناح سیاسی خاص دارد و در همه آن سال ها در تلویزیون برای یک جناح خاص تبلیغ می کرد. اوج آن هم در حوادث سال 88 بود؛ بنابراین با توجه به آن سابقه، پرونده سیاسی-اجتماعی ضرغامی از نظر جامعه مدنی مختومه است. ضرغامی کسی نیست که بتواند نقشی برای وفاق ملی ایفا کند. او حتی برای خودش هم نمی تواند از این منظر و گذرگاه کسب رای کند چون اساسا حتی جایگاهی در جبهه اصولگرایی هم ندارد.

بعید است ضرغامی از الان به دنبال کار انتخاباتی باشد

همچنین پرویز سروری در این رابطه گفت: صبحانه‌های سیاسی ضرغامی یک ابتکار فردی است و طبیعتا می‎تواند مخالفین و موافقینی داشته باشد و بعید است آقای ضرغامی از الان که سه سال و نیم دیگر به انتخابات مانده به دنبال کار انتخاباتی باشد.

عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب می‎گوید: کاری که ضرغامی می کند یک ابتکار شخصی برای ایجاد گپ و گفت جناحی و رسیدن به نقاط مشترک است.

سروری در پاسخ به این سوال که آیا انتقادات موجود از ضرغامی در مورد عملکرد او در صدا و سیما می‎تواند او را گزینه مناسبی برای انتخابات ریاست جمهوری معرفی کند، گفت: البته از این نوع زاویه وارد شدن در این موضوع اشتباه است. هر کس در زمان مسئولیتش رفتارها و عملکردی دارد که عده‎ای موافق و عده‏ای مخالفند. زمان آقای لاریجانی هم همین مساله را داشتیم، زمان آقای سرافراز و عسگری هم به همین صورت. هیچگاه نمی شود مجموعه وسیعی مثل صداوسیما اداره شود و حتما همه موافق باشند یا همه مخالف باشند. این را باید در فضای کاری صداوسیما دید. اکنون که آقای ضرغامی رئیس سازمان صداوسیما نیست.

ایشان به عنوان یک فعال سیاسی و به عنوان شخصیتی انقلابی که در همه فراز وفرودهای سیاسی به نوعی حضور داشته امروز ظرفیت خود را در یک فرآیند قابل قبولی برای ایجاد زمینه های مشترک فراهم می کند.

او ادامه داد: کاری که اکنون آقای ضرغامی می‎کند یک فعالیت در ظرفیت خودش است و کار رسمی نیست که بخواهیم نسبت به آن کار ان قلت هایی داشته باشیم. این کار یک ظرفیت از یک فرد سیاسی با سابقه مشخص سیاسی است که نگاه خود را برای پیشبرد اهداف کلی کشور به کار می‎بندد. فکر می کنم دوستان شما هم در زمینه های دیگر کارهایی کردند و همه این کارها اگر با این نیت باشد محترم و مورد تقدیر است.

سروری تاکید کرد: این کار یک ابتکار فردی است که ایشان انجام داده است و ابتکار جریانی نیست. آقای ضرغامی صرفا خودش آن را انجام داده و من این ابتکار را محترم می دانم.

او در پاسخ به این سوال که برخی معتقدند این اقدام آقای ضرغامی با هدف انتخاباتی است، گفت: کار آقای ضرغامی یک ابتکار فردی است. این موضعی که برخی عزیزان گرفتند نیت خوانی است. بعید است آقای ضرغامی از الان که سه سال و نیم دیگر به انتخابات مانده به دنبال کار انتخاباتی باشد علی ای حال این مساله ای که شما گفتید می تواند تحلیل باشد و برخی بگویند کار آقای ضرغامی انتخاباتی است و برخی هم بگویند انتخاباتی نیست. اگر بخواهیم اینگونه نگاه کنیم می‌توان این نگاه را به همه فعل و انفعلات سیاسی در جناح ها تعمیم داد. بنابراین به نظر من این تحلیل های فردی و شخصی است و سرجای خود می تواند قابل تامل باشد. اما من به عنوان شخصیت حقیقی این اقدام آقای ضرغامی را کار خوبی می دانم و معتقدم می تواند زمینه های شفافیت در جامعه را فراهم کند.

29215

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 748003

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =