مسکوفسکی: در دوره روحانی روابط حسنه با روسیه حفظ می‌شود

یک روزنامه روسی در تحلیلی از انتخابات ریاست جمهوری در ایران روی کار آمدن مجدد حسن روحانی را برای روسیه مناسب ارزیابی کرد.

به گزارش خبرآنلاین روزنامه مسکوفسکی کمسمولتس در مطلبی با عنوان «ایران بین سفید وسیاه» در خصوص انتخابات ریاست جمهوری در ایران نوشت: انتخابات ریاست جمهوری ایران 19 ماه می برگزار شد. هرچند رئیس‌جمهور شخص اول کشور نیست، ولی ادامه خط معتدل کنونی یا پیشه کردن خط مشی محافظه‌کارتر به رئیس‌جمهور بستگی دارد.

این روزنامه با اشاره به اینکه آقای روحانی به عنوان شخصیت لیبرال معتدل شهرت دارد نوشت:  آقای رئیسی قول می‌دهد به سختگیری در داخل و تجدید نظر در روابط با غرب بپردازد.

این روزنامه سپس می نویسد: بنظر ساژین کارمند ارشد انستیتوی شرق شناسی روسيه، رهبر معظم انقلاب ایران اگرچه در سخنرانی های خود هرگز نام هیچ کاندیدایی را به زبان نیاورد اما انتقادات او از روحانی در آستانه انتخابات اینگونه تفسیر شده است که  نسبت به آقای رئیسی نظر مثبت دارد.

مسکوفسکی در پایان می نویسد : اما از نقطه نظر روابط با روسيه و اینکه نتیجه این انتخابات چه تاثیری بر روابط دو کشور خواهد داشت باید گفت بلاتردید آقای روحانی به عنوان فردی که شخصاً آشنا با پوتین است، روابط حسنه دو کشور را حفظ و حتی تقویت خواهد کرد. 

49261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 669558

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =