عکس مادر بنیتا، درحالی که پیکر بی‌جان کودک ۸ماهه را لحظاتی پیش از خاک‌سپاری در آغوش کشیده بود، با واکنش‌های مختلف مخاطبان خبرانلاین در اینستاگرام مواجه شد.


به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، «مرگ من سفری نیست، هجرتی است از سرزمینی که دوست نمی‌داشتم به خاطر نامردمانش، خود آیا از چه هنگام این چنین آیین مردمی از دست بنهاده‌اید؟» این بخشی از شعر احمد شاملو، شاعر معاصر ایران است که یکی از مخاطبان آن را به بنیتا دختر ۸ ماهه‌ای تقدیم کرده است که در کفن در آغوش مادرش آرام دارد.

کشف جسد بنیتا پایان تلخ جست‌وجو‌ها برای یافتن دختر ۸ ماهه‌ای بود که نام و عکسش فضای مجازی را پر کرده بود. بعد از ۶ روز جست و جو جسد این دختر کوچک که با خودرو پدرش از نزدیکی خانه‌ ربوده شده بود توسط پلیس پیدا شد. به گفته عباسعلی محمدیان رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ، دو سارق سابقه‌دار که متهم به سرقت بودند دستگیر شدند و با دستگیری سارقان آنها محل رهاسازی خودرو و کودک را اعتراف کردند و به این ترتیب کودک و خودرو توسط نیروی پلیس کشف شد. این خبر تکان دهنده به سرعت در جامعه پیچید و کمی بعد اعلام شد که جسد بنیتا به پزشکی قانونی فرستاده شده است. با پایان بررسی‌ها زمان به خاکسپاری نیز مشخص شد. روز گذشته مراسم خاکسپاری بنیتا در مراسم تشییع پیکر بنیتا کودک ۸ ماهه ظهر روز ۵ مرداد در امامزاده ابراهیم بخش کهریزک شهر ری با حضور خانواده، جمعی از مردم و بستگانش برگزار شد و عکسی از بنیتای در کفن در آغوش مادرش بازتاب گسترده‌ای در فضای مجازی داشت.

بسیاری از مخاطبان‌ خبرآنلاین در همدردی با پدر و مادر این کودک نوشته‌اند: «خدا به پدر و مادر و بستگان و عزادارانش صبر بده امیدوارم بتونن این داغ بزرگ رو تاب بیارن خیلی ناجوانمردانه بود» محمد نیز نوشته است: «او مرد ولي زندگي ادامه داره ..»

شماتت سارقان به خاطر رها کردن کودک

بحث بر سر اینکه چرا سارقان سبب قتل یک کودک ۸ ماهه شده‌اند، در فضای مجازی نیز بالا گرفته است. در زیر عکس مراسم خاکسپاری بنیتا آنا یکی از مخاطبان خبرآنلاین در این باره نوشته است: «این قاتلا از نسل یزید و حرمله اند. خدا عاقبتمون به خیر کنه. خدایا صبر بده به خونواده ی اون طفل مفصوم. بمیرم برات عزیزم». یکی دیگر از مخاطبان نوشته است: «ای خدا فقط کافی بود یک تماس ناشناس بگیرن یا درب ماشین رو باز بگذارن خدایا چه ساده کشتن این فرشته بیگناه رو حکمتت رو درک نمیکنم کاش حداقل یکی رو هدایت میکردی به سمت ماشین تا متوجه بشه یک ملت سوختن چه برسه به مادر.»

درخواست اشد مجازات؛ اعدام به تنهایی کافی نیست

مجازات برای سرقت یک خودرو یا مجازارت برای قتل یک کودک؟ این موضوعی است که مخاطبان خبرآنلاین درباره آن اظهار نظر کرده‌اند. اظهار نظرهایی که حکایت از شدت خشم مردم از رها کردن کودک ۸ ماهه در خودرو در مکانی خلوت دارد. یکی از کاربران خواستار مجازات اعدام برای سارقانی شده که سبب مرگ بنیتا شده‌اند. او نوشته:‌ «باید اعدام بشن»

رضا یکی دیگر از مخاطبان نیز نوشته است: «برای سارقان بیرحم دختر هشت ماهه معصوم، اعدام به تنهایی کافی نیست. به نظرم با توجه به شدت درد کشیدن و جان دادن دختر هشت ماهه به آن صورت، وجدان و عدالت ایجاب می‌کند که قاتلین به همان صورت عذاب بکشند.» حسین مجازات سخت‌تری را برای سارقان درخواست کرده و نوشته است:‌ «خدا به پدر مادرش بیشتر صبر بده و قاتلشو باید قطع نخاع کنن که تا آخر عمرش زجر بکشه»

چرا سارقان بدون بازپروری آزاد می‌شوند؟

اعلام دستگیری سارقان سابقه دار خودرو پدر بنیتا پیش از کشف جسد و خودرو به سرقت رفته توسط پلیس، بحث بر سر اینکه چرا سارقان بدون بازپروری دوباره آزاد می‌شوند تا دست به سرقتی که منجر به قتل یک کودک شود در فضای مجازی بالا گرفته است. یکی از کاربران خبرآنلاین نوشته است: «نميدونم زندان‌هاي ايران چه ننگ و كثافتكاري توش ميگذره ؟؟؟ هركس مياد بيرون بجاي آدم شدن هيولا ميشه» کاربر دیگری به نام عرفان به تکرار شدن این اتفاقات در جامعه اشاره کرده و نوشته است: «روحش شاد یادش گرامی خیلی ناراحت شدم و هر از چند گاهی این اتفاقات تکرار میشه»

فقر بنیتا را کشت

فکر کردن به اینکه چرا و چطور دو سارق توانسته‌اند کودک ۸ ماهه‌ را ۶ روز در یک فضای در بسته دور از چشم رها کنند، کار دشواری است. کاربران خبرآنلاین اما این اتفاق و تصمیم‌گیری را تبعات فقر و بیکاری در جامعه می‌دانند.

علی بختیاری ریشه این اتفاق را در فقر خلاصه کرده و نوشته است: «تواین جامعه باید این اتفاقات بیوفته نباید انتظارنداشته باشی که چرا اینطور هست ازفقربیکاری گرسنکی خماری درد شیشه هرویین وخیلی موارد دیگه باعث میشه انسان دست به همه کاری بزنه. این کارهای ناشایست همگی ریشه دربیکاری دارند چون عدی دزد هستن میخورن در ارامش هستن عدی همه مجبورند کثافت کاری کنند زود قضاوت نکننید اون قاتلها خدا زده توسرشون دوس نداشتن این اتفاق بیوفتع چون اون بچه معصومه گناهی نگرده تاوان بده مشکل از جامعه ماست

  ۴۷۲۳۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 691334

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =