ایسنا نوشت: منتخب شورای شهر پنجم تهران درباره آخرین وضعیت ماندن یا رفتن کاندیدای پست شهرداری شهر تهران توضیحاتی را ارائه کرد.

حسن رسولی، با بیان اینکه براساس فرآیندی که مورد توافق منتخبان شورای شهر پنجم درباره انتخاب گزینه‌های شهردار تهران طی شد مقرر شد که هرکدام از اعضا نام سه تن را به عنوان نامزدهای اولیه پست شهرداری تهران ارائه دهند که این اقدام در یکی از جلسات شورای شهر صورت گرفت و هرکدام از همکاران منتخب شورای شهر پنجم گزینه‌های مورد نظر خود را اعلام کردند.

وی با بیان اینکه قرار بود هرکدام از اعضا که نام کاندیدایی را پیشنهاد می‌کنند از قبول پیشنهاد از سوی این افراد اطمینان حاصل کنند، گفت: براساس این فرآیند 24 کاندید برای پست شهرداری تهران پیشنهاد شد که برخی از این کاندیداها به طور مشترک جزء پیشنهادهای دیگر اعضاء بود.

منتخب شورای شهر پنجم تهران اظهار کرد: متاسفانه برخی از پیشنهاد دهندگان علیرغم اینکه به صورت فردی و گروهی با همه کاندیداهای شهرداری تهران براساس اعلام در جلسه مربوطه شورا مذاکره داشتند اما ازیک رویه واحد برای کسب اطمینان استفاده نکردند، به عنوان مثال دو تن از همکاران ما به طور جداگانه با نجفی حضوراً صحبت کرده و براساس گفت‌وگوهای صورت گرفته بین این افراد دو برداشت متفاوت از صحبت‌های نجفی به شورای شهر ارائه شد. به طوری که براساس یک نقل نجفی اعلام آمادگی برای پذیرش پست شهرداری داشت و براساس نقل یکی دیگر از منتخبین شورای شهر صحبت‌های نجفی پیام استنکاف را به شورای شهر منتقل می‌کرد که بر همین اساس مقرر شد بنده و مسجد جامعی به طور مشترک با نجفی صحبت کنیم تا متوجه شویم که این فرد چه تصمیم و نظری در مورد پذیرش یا عدم پذیرش پست شهرداری تهران دارد.

وی افزود: بعد از جلسه با نجفی متوجه شدیم ادبیات دو عضو مذکور متفاوت بوده و این اعضای بزرگوار براساس ادبیات مورد استفاده، استنباط خود را از این گفت‌وگو به شورای شهر ارائه کرده‌اند.

رسولی گفت: در ملاقاتی که ما با نجفی داشتیم، وی گفت که داوطلب و مشتاق قبول تصدی سمت شهرداری نیستم؛ اما اگر شورای شهر و مجموعه ظرفیت جریان اصلاحات که اکثریت را در شورای شهر دارند، تحقق اهداف حوزه مدیریت شهری را با آمدن من مترادف بداند، مخالفت نخواهم کرد.

وی افزود: یک زمانی فردی مخالفت خود را به مانند ستاری فر از قبول و پذیرش پست شهرداری اعلام می‌کند و گاهی برخی به صراحت اعلام موافقت خود را اعلام می کنند. اما برخی نیز هستند که مشتاق قبول این پست نیستند اما مخالفتی هم نمی‌کنند. بنابراین نجفی مشتاق و متقاضی پست شهرداری نیست اما در این زمینه مخالفتی هم نمی‌کند.

منتخب شورای شهر پنجم تهران در مورد آخرین وضعیت زمزمه‌های انصراف بی‌طرف وشریعتمداری از پذیرش کاندیداتوری پست شهرداری تهران تصریح کرد: لازم به ذکر است که اساسا بنا نبود که آراء کاندیدای شهرداری تهران اعلام شود. چراکه همه کاندیداها جزء شخصیت های برجسته و سطح بالای اصلاح طلبی بودند و براساس یک اشتباه فاحش آراء رسانه‌ای شد که این مسئله شبهات، سوء تفاهم و حتی گلایه مندی‌هایی را نیز ایجاد کرد که همه اعضای منتخب شورای شهر باید از موضع اخلاقی و مسئولیت پذیری پاسخگو باشند.

رسولی با بیان اینکه بر این اساس بنده، میرلوحی، فراهانی و صدراعظم نوری مأموریت پیدا کردیم که با بی طرف حضوری صحبت کنیم، گفت: این ملاقات پس از آن بود که بی طرف در صدد اعلام مخالفت با کاندیداتوری اش بود و این دو نفر در آستانه اعلام انصراف کتبی خود بودند که بر همین اساس صادقانه مسیر انتخاب را برای آنها توضیح داده و از آنها دلجویی کردیم و از آنها استدعا کردیم که شورای شهر پنجم را همراهی کنند؛ چراکه این افراد از چهره های مقبول و پاکدست بودند که جزء سرمایه‌های ملی واز اصلاح طلبان هستند که بزرگوارانه پیشنهاد شورای شهر را پذیرفتند و بر همین اساس آقایان نجفی، مرعشی، افشانی، شریعتمداری، بی طرف، مهرعلیزاده و خانم کولایی هفت گزینه شهرداری تهران هستند که باید برنامه‌های خود را به شورای شهر ارائه دهند.

وی با بیان اینکه ممکن است برخی از این کاندیداها به دلیل یک دستی نگرش سیاسی احساس کنند که فرد یا افرادی از میان گزینه‌ها واجد شرایط تر است، گفت: این نوع تصمیم گیری جزء اختیارات شورای شهر نیست و مداخله ای هم در این خصوص نمی کنیم اما آنچه که مهم است این است که شهردار تهران با رأی صد در صد اعضای شورا انتخاب می‌شود.

 

 

۴۲۴۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 691351

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • نیما A1 ۰۷:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۶
    0 0
    فقط صفایی فراهانیه که شجاعت داره بگه جناب قالیباف چه بلایی سر تهران آورده