تیم ملی ایران در اولین بازی خانگی خود از ساعت 21 میزبان صربستان بود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ تیم ملی والیبال ایران پس از شکست مقابل صربستان در خانه این تیم، امشب در ورزشگاه آزادی و در حضور 12 هزار تماشاگر، میزبان این تیم قدرتمند بود. طرفداران ایرانی که از بعد از ظهر امروز آزادی را پر کرده بودند، از همان ثانیه های اول به شدت تیم ملی ایران را تشویق کردند و هیجان زیادی به بازی دادند. 

ست اول؛ 18 بر 25

در شروع بازی ایران نشان داد بسیار پر انگیزه است ولی در چشم به هم زدنی تیم صربستان 4 بر 2 از ایران جلو افتاد اما در ادامه با تیزهوشی سعید معروف و درخشش دیگر بازیکنان، بازی 5 بر 5 مساوی شد. صربستان خیلی زود نشان داد که اصلا بی انگیزه نیست و با تمام قدرت به بازی آمده است. این تیم با استفاده از سرویس های قدرتی توانست به سادگی 4 پوئن از ایران جلو بیفتد و نتیجه را 9 بر 5 کند. صربستان حتی در ادامه توانست با نتیجه 12 بر 7 جلو بیفتد تا لوزانو سریعا درخواست وقت فنی کند. 

پس از بازگشت به زمین امتیاز هشتم به ایران رسید اما خیلی زود صربها جبران کردند و امتیاز سیزدهم را از آن خود کردند.بازی یک جورهایی با همین اختلاف امتیاز پیش می رفت که یک امتیاز ایران می گرفت و یک امتیاز صربستان.وقتی صربها به امتیاز شانزدهم رسیدند زمان استراحت فنی دوم بود.

با بازگشت به زمین سرویس صربها به بیرون از زمین رفت تا امتیاز دوازدهم برای ایران شود.بی دقتی در بین بچه ها موج می زد.وقتی آنها امتیاز هجدهم را به حریف دادند دوباره لوزانو درخواست استراحت کرد تا شاید با این حربه بتواند جلو حمله صربها را بگیرد.

با بازگشت دوباره به زمین ایران امتیاز سیزدهم را گرفت.

14 - 19 به نفع صربها.درین لحظه لوزانو دو تعویض انجام داد و میرزاجانپور و عبادی پور را وارد زمین کرد.این ورود منجر به این شد که در یک رفت و برگشت معنوی نژاد با قدرت آبشار خودش را بزند،آبشاری که بیرون از زمین فرود آمد.کار سخت شده بود و امتیاز به عدد 5 رسیده بود.وقتی سرویس معنوی نژاد هم به بیرون رفت این اختلاف به عدد شش رسید.

22 - 16 به نفع صربها.توپ و سرویس در اختیار آنها بود.ضربه را که زدند در یک رفت و برگشت امتیاز 17 به ایران رسید.این بار سعید معروف پشت سرویس ایستاد.سرویسی که با آبشار حریف تبدیل به امتیاز برای آنها شد.23 - 17.بی دقتی بازیکنان ایران و ضربه ای که به توپ زدند امتیاز 24 را برای صربستان به همراه داشت.هرچند سرویس آنها در امتیاز 18 برای ایران به بیرون رفت اما آنها سرویس میلاد عبادی پور را تبدیل به امتیاز کردند تا در ست اول برنده باشند.

ست دوم؛ 22 بر 25

در شروع ست دوم بازهم صرب ها بهتر عمل کردند ولی روی تلاش بچه ها بازی 2 بر 2 شد ولی باز هم کابوس ایران. آتاناسویچ که پشت سرویس ایستاد کار سخت شد. او یک امتیاز از سرویس گرفت و در ادامه صرب ها باز هم به امتیاز رسیدند تا اختلاف به عدد 3 برسد؛ 5 بر 2. لوزانوی عصبانی در این لحظه وقت فنی گرفت و سر بازیکنانش داد و بیداد کرد. اما ظاهرا دادهای او هم کارساز نبود. در بازگشت به زمین معنوی نژاد به سادگی هر چه تمام توپ را دست مدافع صرب کوبید تا این تیم 6 امتیازی شود. لوزانو سریعا دو تعویض در زمین انجام داد. آتاناسویچ هم لطف کرد و سرویس خود را به اوت زد تا خیال همه را کمی راحت کند. 

تعویض های لوزانو در ادامه جواب داد و ایران توانست یک امتیاز سرویس بگیرد. زرینی می رفت که کار صرب ها را دشوار کند اما در نهایت میهمان بود که 8 بر 5 به وقت اولی فنی رسید. 

در برگشت ایران اختلاف به عدد 2 رسید ولی صرب ها دوباره روی تور موفق بودند و توانستند اختلاف را به 4 برسانند. ایران در این لحظات باز هم شکست خورده به نظر می رسید. تیم ملی همچنان روی دریافت ها و دفاع روی تور ناموفق بود.  

ناگهان ایران دوباره جان گرفت و موفق شد سه امتیاز پشت سر هم بگیرد. این اتفاق با درخشش زرینی، موسوی و میرزاجانپور اتفاق افتاد. امیتازها 13 بر 11 شد و سریعا صربستان وقت فنی گرفت. در بازگشت به زمین میرزاجانپور یک دفاع فوق العاده کرد و ایران به امتیاز 12 رسید. او دوباره یک دفاع جانانه دیگر کرد تا بازی 13 بر 13 شود. 

15-15؛ این نتیجه بازی در ادامه بود اما صربستان بازهم با درخشش آتاناسویچ توانست امتیاز شانزدهم را بگیرد و تیمش را به استراحت فنی ببرد. 

در بازگشت به زمین ایران امتیاز اول را گرفت اما در ادامه صربستان هم امتیاز گرفت و باز هم بازی پینگ پنگی ادامه داشت تا دو تیم 18 بر 18 شوند. صربستان در ادامه با یک آبشار فوق العاده به امتیاز 19 رسید اما اشتباه در سرویس ایران را با آنها برابر کرد. در ادامه ایران باز هم نتوانست دفاع کند تا صربستان به امتیاز 20 برسد. اتفاق بد این بود که آتاناسویچ پشت سرویس ایستاد اما در یک رفت و برگشت زرینی با یک ابشار قدرتمند امتیازها را مساوی کرد. 

صرب ها بعد از این اتفاق سریعا درخواست تایم اوت کردند. تیم ها به زمین برگشتند و زرینی سرویس خود را به اوت فرستاد. بدتر از این نمی شد. صربستان روی ضعف ایران در دفاع روی تور به امتیاز بیست و سوم رسید. لوزانو سریعا درخواست تایم اوت فنی کرد. ایران 23 بر 22 عقب بود. 

دوباره رد و بدل امتیازها ادامه داشت تا بازی 21-21 شود اما یک خطای تور سالن را منفجر کرد تا ایران به امتیاز 22 برسد. در ادامه شاهکار حمزه زرینی! توپ بسیار خوبی را در میان بهت همگان به اوت کوبید. در چشم به هم زدنی صربستان سه امتیاز متوالی گرفت. در ادامه هم سرویس فوق العاده حریف باعث شد تا میرزاجانپور به جای آبشار زدن تنها مجبور شود با ساعد توپ را به زمین صربستان بفرستد. در برگشت هم آنها یک جای خالی انداختند و به امتیاز 25 رسیدند. این بود نتیجه تایم اوت صربستان!

ست سوم؛ 25 بر 22

در شروع ست سوم سرویس را صربستان زد ولی با اشتباه زرینی امتیاز اول به آنها رسید. سرویس دوم صربستان هم مثل آب خوردن امتیاز شد، فقط سر یک رودربایستی برای گرفتن توپ. در ادامه مباشری با یک آبشار قدرتمند اولین امتیاز ایران را گرفت. با سرویس خوب میرزاجانپور ایران به امتیاز دوم رسید. باز هم سرویس میرزاجانپور و توپ برگشتی به زمین ایران که موسوی آن را با یک آبشار خوب تبدیل به امتیاز سوم کرد. اما صربستان در ادامه یک امتیاز گرفت و نتیجه 3 بر 3 شد. 

باز هم اشتباه از ایران. سرویس این تیم به سادگی در زمین ایران خوابید، با وجود آنکه قدرتی نبود. با اشتباه در سرویس بعدی توپ به ایران رسید. زرینی یک سرویس فوق العاده زده و در حالی که شانس صد در صد در اختیار ایران بود، دست آخر آتاناسویچ برای صربستان امتیاز گرفت. سرویس بعدی این تیم هم امتیاز شد تا ایران 4 بر 6 عقب بیفتد. سرویس های آتاناسویچ قابل مهار به نظر نمی رسید. سرویس بعدی او به اوت رفت و ایران امتیاز پنجم را گرفت. 

موسوی با خراب کردن سرویس خود به حریف امتیاز هفتم را داد اما ایکیچ هم سرویسش را خراب کرد تا ایران هم یک امتیاز بگیرد. میرزاجانپور توپ بعدی را برای ایران امتیاز کرد تا دو تیم 7 بر 7 شوند. با سرویس سعید معروف و دفاع بد صرب ها، می رفت که ایران به امتیاز هشتم برسد ولی آتاناسویچ که انگار دفاع ایران را به بازی گرفته بود، از پشت خط آبشار زد و امتیاز هفتم را گرفت. 

دو تیم به وقت استراحت فنی رفتند. در بازگشت به زمین میرزاجانپور امتیاز هشتم را برای ایران گرفت و در ادامه بازهم آتاناسویچ به سادگی دو دفاع روی تور ایران را مغلوب کرد و امتیاز نهم را برای تیمش گرفت. غلامی هم در ادامه ایران را به امتیاز 9 رساند تا دو تیم مساوی شوند. 

سرویس ایران را مدافعان صرب با دفاع به زمین ایران فرستادند تا موسوی با یک آبشار محکم ایران را به امتیاز دهم برساند. سپس صربستان روی یک آبشار ساده باز هم به امتیاز رسید. دفاع روی تور ایران می توانست بهتر کار کند. مباشری در ادامه امتیاز یازدهم ایران را روی توپ حاضر و آماده سعید معروف گرفت. امتیاز دوازدهم هم با دفاع فوق العاده سعید معروف به دست آمد تا ایران با دو امتیاز جلو بیفتد. 

14-11؛ ایران با یک بازی خوب توانست سه امتیاز از حریف خود جلو بیفتد. مباشری به راحتی حتی می توانست امتیاز پانزدهم را هم بگیرد اما هیچکس نفهمید چرا اینقدر ضربه اش را بد زد و امتیاز را به حریف داد. همین امتیاز می رفت که بازی ایران را خراب کند اما موسوی با توپ گیری فوق العاده مرندی، امتیاز پانزدهم ایران را گرفت. 

در ادامه بازهم شاهکار مباشری. او این بار توپ را اینقدر بد زد که صربستان آن دفاع کرد و به امتیاز رسید. در ادامه ایران امتیاز شانزدهم را با درخشش زرینی گرفت و دو تیم به وقت استراحت فنی رفتند. وقتی تیم ها برگشتند صربستان امتیاز گرفت و سپس ایران. نتیجه 14 بر 17 به نفع ایران. 

مباشری سرویس خود را به اوت زد تا هت تریک کرده باشد. ایران امتیاز بعدی را گرفت و باز هم آتاناسویچ آبشار خود را با وجود دو دفاع ایران به سادگی تبدیل به امتیاز کرد. امتیازها 18-16 به نفع ایران. سرویس صربستان به اوت رفت تا ایران صاحب امتیاز نوزدهم شود. لوزانو تعویض کرد و ایران سه مهاجمه شد. 

باز هم بازی پینگ پنگی. دو تیم یک امتیازهای خود را می گرفتند. نتیجه 20 بر 17 شد. سرمربی صربستان کواچویچ را به زمین فرستاد و او نیامده با یک آبشار بسیار آرام تیمش را به امتیاز 18 رساند. سرویس صربستان ثانیه هایی بعد خراب شد تا ایران 21 امتیازی شود. تشکر در این لحظه به جای موسوی وارد زمین شد. او آمد تا سرویس هدفدار بزند. کوایچ باز هم امتیاز گرفت اما شهرام محمودی سریعا جواب داد. 22 بر 19 به نفع ایران. همه چیز مهیا برای برد ایران در این سرویس. 

صربستان امتیاز 20 را گرفت اما عادل غلامی سریعا امتیاز 23 را برای ایران کسب کرد، آن هم روی همکاری فوق العاده با معروف. ایران می توانست امتیاز بعدی را هم بگیرد اما کل ایران نفهمید میرزاپور چرا به جای آبشار زدن دو دستی توپ را به تور کوبید. همین حرکت بد او باعث شد تا ورق برگردد و صربستان امتیاز بیست و دوم را بگیرد. اشتباههای عجیب در همین لحظات در ست دوم ایران را به مخمصه انداخت و این بار هم بازی خطرناک شد. همچنان 22 بر 23 به نفع ایران. لوزانو سریعا یک تایم اوت فنی گرفت. میرزاجانپور جبران کرد و سریعا امتیاز 24 را برای ایران گرفت. گرویچ سرمربی صربستان در این تایم اوت فنی گرفت تا در بازی وقفه ایجاد کند. حربه او این بار نتیجه نداد و موسوی با یک دفاع فق العاده توانست ایران را به امتیاز 25 برساند تا ایران این ست را ببرد. 

ست چهارم؛ 25 بر 23

یک بر یک مساوی در شروع ست اما زرینی یک دفاع فوق العاده کرد تا ایران 2 بر یک جلو بیفتد. ایران دو امتیاز پشت سر هم داد تا صربستان 3 بر 2 جلو بیفتد. دو تیم دو سرویس پشت سر هم را به توپ زدند تا 4 بر 3 صربستان جلو بیفتد. امتیاز چهارم را موسوی با یک همکاری خوب با سعید معروف به دست آورد. در ادامه زرینی با یک آبشار فوق العاده امتیاز پنجم را به ایران گرفت. از شانس بد سرویس موسوی هم با اختلاف ک به اوت رفت. صربستان توانست با یک آبشار فوق العاده امتیاز ششم را بگیرد و باز هم جلو بیفتد. 5 بر 6 به نفع صرب ها. یک ویدئو چک امتیاز ششم را روی آبشار غلامی به ایران داد. در ادامه عادل یک توپ دفاع نکرد اما یک آبشار امتیاز کرد تا دو تیم 7 بر 7 شوند. 

کواچویچ یک آبشار بلند در ادامه زد و اعتقاد داشت به دست غلامی خورده که ویدئو چک امتیاز را به ایران داد تا تیم ملی به امتیاز 8 برسد و به وقت استراحت فنی بروند. 

در بازگشت به زمین همانطور که انتظار می رفت مباشری سرویس خود را به تور کوبید. غلامی با تیزهوشی کامل و در حالیکه سعید معروف پاس بدی به او داد، با یک جای خالی فوق العاده ایران را به امتیاز 9 رساند. امتیاز دهم هم با دفاع فوق العاده موسوی به ایران رسید. غلامی در این لحظات سرویسش را به تور کوبید. 10 بر 9 به نفع ایران. 

یک اشتباه در دفاع روی تور امتیاز دهم را به صربستان داد. در ادامه هم زرینی دفاع شد تا امتیاز 11 به صربستان برسد و ایران همچنان 10 باقی بماند. لوزانو سریعا زرینی را بیرون کشید. سرویس صربستان در ادامه به اوت رفت و ایران هم به امتیاز 11 رسید. سرویس میرزاجانپور هم به تور خورد. سرویس فوق العاده آتاناسویچ می رفت که امتیاز شود اما با تیزهوشی عبادی پور برای ایران با امتیاز همراه شد، اما به سختی. امتیاز سیزدهم را صربستان گرفت.

13-13؛ بازهم ایران امتیاز گرفت. بازی کاملا برابر. دوباره با سرویس های به اوت رفته تیم ها امتیاز گرفتند. 14 بر 14. امتیاز پانزدهم به صربستان رسید. ایران دو امتیاز پشت هم گرفت و با تیزهوشی غلامی به امتیاز شانزدهم رسید تا دو تیم به وقت استراحت فنی بروند. 

بعد از بازگشت به زمین دوباره امتیازها پینگ پنگی شد. یک امتیاز ایران یک امتیاز صربستان. نتیجه به 18 بر 17 به نفع ایران رسید. در ماراتن امتیازها ایران بهتر عمل کرد و توانست با درخشش عبادی پور در خط سرویس و آبشار فوق العاده محمودی در بازگشت، امتیاز بگیرد و 20 بر 18 جلو بیفتد. امتیاز 19 را صرب ها گرفتند اما یک سرویس اشتباه باعث شد ایران به امتیاز 21 برسد. موسوی باز هم در خط سرویس اشتباه داشت و توپ را به تور کوبید. 20 بر 21. 
باز هم اشتباه در سرویس صرب ها امتیاز 22 را به ایران رساند. صربستان یک امتیاز گرفت و باز هم ایران یک امتیاز. روی امتیاز 22 صربستان میرزاجانپور یک ملت را سکته داد و امتیاز نگرفت.  نتیجه 23 بر 21. با اشتباه فاحش میرزاجانپور ایران بازی برده را داشت از دست می داد. بازهم اشتباه او در زدن آبشار و امتیاز 22 برای صربستان. ایران با اشتباه سرویس حریف به امتیاز 24 رسید. صربستان به امتیاز 23 رسید اما غلامی توانست امتیاز 25 را در این ست برای ایران بگیرد تا دو تیم در ست شماری 2 بر 2 شوند. 

ست پنجم؛ 15 بر 13

با اشتباه غلامی اولین امتیاز به صربستان در این ست رسید. سعید معروف با یک جای خالی عالی امتیاز را جواب داد. میرزاجانپور با یک دفاع فوق العاده امتیاز دوم ایران را گرفت. 2 بر یک. ایران دوباره در ادامه بد عمل کرد و دو امتیاز متوالی به صربستان داد تا 3بر 2 عقب بیفتیم. میرزاجانچور بازی را سه بر سه کرد. او در ادامه هم با یک درخشش فوق العاده روی پاس زیبای سعید معروف امتیاز چهارم را برای ایران گرفت. عبادی پور سرویس خود را به تور کوبید اما دوباره میرزاجانپور درخشید امتیاز برای ایران گرفت تا 5 بر 4 جلو بیفتیم. در این لحظات او احیا شده بود و تیم را یک تنه جلو می برد. سرویس غلامی در ادامه به اوت رفت و در ادامه موسوی دفاع شد تا صربستان 6 بر 5 جلو بیفتد. در توپ بعدی دوباره موسوی آبشار زد و امتیازها 6 بر 6 شد. 

در چشم به هم زدنی صربستان با یک آبشار و یک سرویس فوق العاده دو امتیاز گرفت و از ایران جلو افتاد. نتیجه 8 بر 6 شد تا زمین ها عوض شود. ایران دوباره به بازی برگشت و با یک آبشار و یک دفاع فوق العاده از عبادی پور بازی را 8 بر 8 کرد. در این لحظات یک توپ بسیار حساس در زمین ها رد و بدل شد تا موسوی با یک دفاع فوق العاده ایران را یک امتیاز جلو بیاندازد. صربستان در این لحظه سریعا درخواست تایم اوت کرد. ایران سه امتیاز پشت سر هم گرفته بود. 

امتیاز دهم ایران با همکاری معروف و موسوی به دست آمد. امتیاز یازدهم هم به دفاع فوق العاده سعید معروف به دست آمد. سرویس هدفدار تشکری عالی بود. صربستان سریعا درخواست تایم اوت کرد. آنها به بازی برگشتند و سریعا دو امتیاز گرفتند تا ایرانی ها را غافلگیر کنند؛ 11 بر 11. با خطای تور صربستان امتیاز 12 به ایران رسید. امتیاز دوازدهم با وجود دفاع ایران به صربستان رسید. یک دفاع دیگر از صربستان و امتیاز 13 به آنها رسید تا لوزانو سریعا درخواست تایم اوت کند. باور کردنی نبود. ایران به سختی امتیاز می گرفت و مثل آب خوردن امتیاز می داد.

روی یک توپ حساس میرزاجانپور آبشاری زد که داور اعتقاد داشت به اوت رفته اما با ویدئو چک توپ را به ایران دادند تا بازی 13 بر 13 شود. سرویس فوق العاده عبادی پور هم به تور خورد و در میان چشمان میلیون ها ایرانی در زمین صربستان خوابید تا امتیاز چهاردهم به ایران برسد ولی کواچویچ با وجود سه دفاع ایران توپ بعدی را امتیاز کرد تا دو تیم 14 بر 14 شوند. سرویس صربستان در ادامه به اوت رفت و در ادامه با آبشار فوق العاده غلامی ایران به امتیاز 15 برسند و برنده این ماراتن بزرگ شود. 

252 43

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 552006

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ناشناس A1 ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۱
    11 2
    سرانجام مردان ایران پیروز این پیکار گشتند
  • بی نام RO ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۲
    2 2
    چ استرسیییییی