مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم گفت: با هماهنگی اداره کل استاندارد استان قم ،زمین‌های بازی و وسایل کودکان استاندارد و ایمن‌سازی شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قم، پیام جوادیان با بیان اینکه از اواخر سال 93 موضوع استانداردسازی و ایمن سازی وسایل و زمین‌های بازی کودکان در بوستان‌ها اولویت شهرداری قم قرار گرفت،افزود: به منظور استاندارد‌سازی و ایمن سازی وسایل و زمین‌های بازی کودکان در قم طبق دستورالعمل تدوین شده، شرکت‌های بازرسی از اداره کل استاندارد به مناطق معرفی شدند و از همه وسایل بازی سطح شهر بازدیدهای کارشناسی طبق موازین استاندارد به عمل آمد.
وی با بیان اینکه پس از بررسی‌های لازم، گزارش‌هایی تهیه و در مورد برخی از وسایل ورزشی و زمین‌های بازی گزارش عدم انطباق با شرایط استاندارد تهیه شده و در اختیار مناطق قرار گرفت، افزود: با همکاری این سازمان، نسبت به رفع موارد اولیه اقدام شده است.
جوادیان تصریح کرد: در نخستین اقدام برخی وسایل کهنه و فرسوده و برخی وسایل فلزی که هزینه استانداردسازی، بهینه سازی و ایمن سازی آن بیش از هزینه خرید دستگاه‌های جدید بود، جمع آوری شد.
وی با بیان اینکه طبق مصوبه ای که در هیات مدیره سازمان پارک‌ها سپری شد سازمان متولی خرید متمرکز مجموعه بازی‌های استاندارد و ایمن سازی زمین‌های بازی است، گفت: این اقدام صورت گرفت تا دیگر با معضل غیراستاندارد بودن وسایل و زمین‌های بازی مواجه نشویم.
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم به مکاتبه با اداره کل استاندارد قم و اخذ لیست شرکت‌هایی که می‌توانند وسایل بازی را استاندارد تولید و نصب کنند و پروانه بهره برداری برای آن بگیرند اشاره کرد و افزود: پس از مذاکره با شرکت‌های مورد نظر وسایل بازی مناسب و ایمن انتخاب شد.
جوادیان بیان کرد: الزامات استاندارد بودن یک زمین بازی از جمله انطباق ابعاد و ایمنی وسایل بازی انتخابی و نصب و رعایت قوانین و فواصل ایمنی در انتخاب آنها در نظر گرفته شد.
وی گفت: با توجه به شکل و ابعاد دستگاه‌ها، تعداد خروجی‌ها و ابعاد زمین‌های بازی، از هر شرکت برای هر زمین بازی، یک وسیله بازی انتخاب و با توجه به اعتبار آن‌ها ارزش گذاری و مناقصه انجام شد.
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم خاطرنشان کرد: انطباق زمین با ارتفاع سقوط وسیله بازی از دیگر شروط لازم برای کسب استاندارد زمین‌های بازی است؛ به عنوان مثال اگر ارتفاع سقوط یک وسیله بازی 1.5 متر است باید محل جذب ضربه زیر دستگاه نیز با موادی پوشانده شود که قابلیت جذب ضربه ای معادل و یا ببیشتر از 1.5 متر داشته باشد، در این راستا می‌توان از ماسه بادی، ماسه شسته، خرده چوب، چمن و... استفاده کرد.
جوادیان افزود: به این دلیل که ضربه‌گیرهای مورد اشاره باید به صورت مستمر مورد رسیدگی قرار گیرد و ممکن است قدرت جذب ضربه خود را از دست بدهند از کفپوش‌های گرانولی و لاستیکی که بهترین، مطمئن‌ترین و گران‌ترین گزینه مرسوم در کشور است استفاده شد که شرایط استاندارد را دارد.
وی بیان کرد: همچنین با توجه به اینکه قدرت جذب ضربه کفپوش‌های گرانولی به مرور زمان و مورد تأثیر عوامل جوی کاهش می‌یابد، ترتیبی اتخاذ شد تا کفپوش‌های هر زمین بازی، قابلیت جذب ضربه ای بیش از مقدار مورد برای اخذ استاندارد هر وسیله بازی داشته باشد تا در طی سالیان آتی نیز زمین بازی از شرایط استاندارد و ایمنی خارج نشود.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 699262

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =