تجمع دانشجویان نوشیروانی بابل در اعتراض به احضار مکرر دانشجویان/ عکس

مدتی‌است فعالان صنفی دانشگاه نوشیروانی بابل می‌گویند با برخوردهایی مواجه هستند و معتقدند مسئولان دانشگاه سعی در خاموش کردن صدای منتقدان دارند.

به گزارش خبرآنلاین، در ادامه تجمعات صنفی دانشجویان در دانشگاه‌های مختلف کشور، دیروز نیز جمعی از دانشجویان دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل اقدام به برگزاری تجمعی برای بیان مطالبات و مشکلات صنفی خود کردند. مدتی‌است فعالان صنفی دانشگاه نوشیروانی بابل می‌گویند با برخوردهایی مواجه هستند و معتقدند مسئولان دانشگاه سعی در خاموش کردن صدای منتقدان دارند.

به گفته دانشجویان، احکام انضباطی که برای دبیران این شورا ابلاغ و باعث اخراج این فعالین از شورای صنفی شده، پایبند نبودن مسئولان به توافق‌نامه تنظیم شده با شورای صنفی، مشکلات صنفی و رفاهی در دانشگاه و فضای امنیتی حاکم بر فعالیت‌های صنفی از جمله تهدیدها و احضارهای مکرر، در کنار مطالبات عام صنفی دانشجویان مانند لغو طرح کارورزی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، اعتراض به سیاست‌های آموزشی دولت‌ها در دهه‌های اخیر، اعتراض به قانون سنوات تحصیلی و.. از عمده دلایل شکل‌گیری این تجمع بوده است.

در این تجمع بیانیه مشترک شوراهای صنفی کشور به‌مناسبت روز دانشجو که به امضای ۳۲ شورای صنفی رسیده است خوانده شد. در کنار مطالباتی که در بیانیه ذکر شده است، دانشجویان مطالباتی چون اجرای صحیح آیین‌نامه‌ها و دستور‌العمل‌های انضباطی، تشکیل جلسات شورای نظارت دانشگاه به‌صورت مداوم و طبق آیین‌نامه و اجرای دقیق توافق‌نامه نمایندگان دانشجویان با مسئولین دانشگاه را مطرح کردند.

دانشجویان معتقدند مسئولین دانشگاه، توافق‌نامه‌ای که در اردیبهشت سال ۹۵ بین نمایندگان ریاست دانشگاه و شورای صنفی منعقد شد را نقض کرده‌اند. از جمله بندهای موجود در این توافق‌نامه می‌توان به برگزاری جلسات پرسش و پاسخ علنی با معاونت‌های دانشگاه اشاره کرد که با وجود پیگیری‌های مختلف شورای صنفی، مسئولین دانشگاه تاکنون حاضر به حضور در جمع دانشجویان و پاسخگویی به سوالات آنها نشده‌اند.

 

۴۷۲۳۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 736437

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام DE ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۲
    0 0
    دولت مثل کشورهای خارجی سلف دانشگاه رو به بخش خصوصی بده.
  • بی نام DE ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۲
    0 0
    باریکلا . متاسفانه دانشجو در این چند سال اخیر همیشه حرفش به شوخی و سادگی گرفته شده. مسوولین بدون هیچ نگرانی انواع توافقنامه و آیین نامه رو امضا میکنن و بهش پایبند نیستن و در قبال دانشجو ها احساس مسوولیت نمیکنند که جای تاسف داره . فکر میکنند مثلا دغدغه دانشجو چیز ساده ایست و مسائلی که آنها درگیرشند مهمتر است . از سیاسی کاری لذت میبرند جای اینکه خودشان را درگیر کیفیت آموزش کنند .