وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی به همایش ملی فاخر، از مازندران به عنوان خطه‌ای عالم‌پرور یاد کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در پیام سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به همایش ملی فاخر که به بزرگداشت  ملاعلی و شیخ آقا حسن فاخری اختصاص دارد، آمده است:

«تاریخ ادب و اندیشه ایران زمین، همواره ادیبان و دانشوران بی‌شماری را به خود دیده که هر یک سهم بسیار ارزنده‌ای در غنای فرهنگ و هنر این سرزمین داشته‌اند. در این میان، نقش ممتاز فرهیختگان در دیار علویان، تجلی ویژه ای پیدا کرده و اثرگذاری آنها برکسی پوشیده نیست.

گوهران تابنده ای چون مرحوم ملاعلی و شیخ آقاحسن فاخری از جمله این شایستگان هستند که علیرغم گذشت دهه ها از رحلتشان، رشحات فکری و قلمی آنها همچنان تشنگان علم و جویندگان معرفت را سیراب می کند. نکوداشت و تبیین شخصیت علمی و معنوی آن بزرگان، ضرورتی اجتناب ناپذیر و وظیفه ای سترگ است

دو عالم برجسته، شاعر حماسه سرا، ادیب و فقیه و صاحب حکمت، پرچمدار دین مداری و از شخصیت های نافذ کلامی در منطقه بودند که علاوه بر رسیدگی به امور شرعیه مشیر و مشار مردم، مرجع و ملجا حل و رفع مشکلات اجتماعی، فرهنگی و دینی آنان بودند.

همایش ملی فاخر، فرصتی است تا ضمن معرفی ویژگی‌ها، احوالات و آثار ملاعلی و شیخ آقا حسن فاخری، به تجلیل از زحمات و خدمات این فرزانگان پرداخته و به یمن این رخداد علمی، آحاد معرفت‌جوی جامعه به ویژه نسل جوان با مبانی و بنیان های فکری این عالمان عارف و هادیان سختکوش، بیشتر آشنا شوند.

اینجانب با ابراز خرسندی از مساعی همکاران محترم در مازندران و بانیان همایش برای تکریم مقام والای ملاعلی و آقا حسن فاخری، به واسطه دلبستگی به مقام عالمان عامل و تعلق خاطر به این خطه عالم پرور، از خداوند متعال مزید توفیق همگان را خواستارم.»

58243

 

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 730450

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =