آیت ا... نورالله طبرسی نماینده ولی فقیه و ریاست ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان مازندران که در خصوص طرح های ساماندهی دریا سخن می گفت با تاکید بر مطلب فوق افزود: هر ساله میلیون ها گردشگر و مسافر برای گذراندن تعطیلات تابستانی و استفاده از مواهب طبیعی از جمله گردشگاه های جنگلی و دریا، به استان مازندران می آیند فلذا باید طوری برنامه ریزی گردد که از فرصت حضور گردشگران و مسافران برای رونق اشتغال و عمران و آبادانی منطقه بهره گیری شود.


به گزارش  خبرگزاری خبرانلاین منزقه  استان مازندران، وی با انتقاد از بخشی نگری مسئولان کشوری در ارتباط با سواحل خزر گفت: سالهاست که بر ضرورت ایجاد نگرش ملی در خصوص استفاده از سواحل و دریا، پیشنهاداتی ارائه میکنیم اما تاکنون هیچ طرح و برنامه ملی و کلانی از سوی دولت مطرح نشده و با شروع فصل گرما مسئولان استانی را با هجوم مسافران تنها میگذارند.
آیت الله طبرسی افزود: زیرساخت های مازندران به هیچوجه آماده پذیرش این همه مسافر و گردشگر نیست و هر ساله بر مشکلات عدیده استان از جمله فرسودگی راه های مواصلاتی، تبدیل مزارع ذیقیمت کشاورزی به ویلاهای تفریحی، آلودگی های زیست محیطی و نابودی منابع طبیعی و عرصه های جنگلی افزوده میشود و کشاورزان سخت کوش استان با کمبود آب زراعی و گرانی نهادهای کشاورزی و مشکل فروش برنج در فصل برداشت روبه رو می باشند.
ریاست ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان با اشاره به نبود منابع مالی و اعتباری در استان برای کفایت امور فرهنگی و اجتماعی مسافران گفت: هجوم مسافران و نبود هرگونه مراکز و منابع فرهنگی پایدار، شرایط را برای بروز ناهنجاری های شدید اجتماعی و فرهنگی فراهم می نماید و اضافه شدن این مسائل بر مشکلاتی نظیر بیکاری و معضلات زیست محیطی موجب نگرانی شدید مومنین و متدینین شده است.
آیت الله طبرسی عنوان کرد وقتی که ما نتوانیم از این همه ظرفیت های متنوع و منحصر به فرد برای رونق تولید و اشتغال و به نفع پیشرفت اقتصاد و فرهنگ استفاده نماییم، مطمئناً فرصت ها تبدیل به تهدید شده و دورنمای توسعه استانی را با چالش های جدی مواجه می سازد.
نماینده ولی فقیه در استان گفت: اکثر رودخانه های مازندران خشک و منابع آب زیرزمینی رو به اتمام و جنگل ها در حال عقب نشینی به سوی ارتفاعات می باشند و علیرغم تلاش مسئولان هر روز مراتع و زمین های بکر کشاورزی تبدیل به سکونتگاه هایی می شود که فقط بمدت چند روز در سال مورد استفاده قرار میگیرند.
آیت الله طبرسی در پایان از مسئولان ارشد استان، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و تمامی نخبگان و دلسوزان در بخش های خصوصی و کارآفرینی خواست در یک فضای صمیمانه، نسبت به استفاده بهینه از مواهب طبیعی و خدادادی در جهت رونق تولید و اشتغال و ریل گذاری منطقی جهت توسعه پایدار استان اقدام نمایند و بدانند سهم فرزندان و آیندگان ما از مازندران در گرو تلاش و دلسوزی است که توسط ما در بخش های مختلف صورت می پذیرد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 680546

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =