دیپلماسی فرهنگی عامل نزدیکی مردم ایران و بوسنی/ نمایش روبینسون و کروزو پیام آور صلح بود

در دیدار گروه تئاتر آینا با قائم مقام سفارت بوسنی در تهران، بر لزوم گسترش دیپلماسی فرهنگی برای نزدیکی دو ملت ایران و بوسنی تاکید شد.

به گزارش خبرآنلاین از تبریز، "ساتکو بیتانگا" معاون سفیر و رایزن سفارت بوسنی در تهران در این دیدار ضمن اشاره به حضور نمایش موفق "روبینسون و کروزو" گروه آینا که اخیرا در جشنواره کستنبرگ این کشور برگزار شده بود، افزایش مراودات فرهنگی و هنری را عاملی تعیین کننده در افزایش شناخت شهروندان دو کشور خواند.
وی اظهار داشت: کارهای تاثیرگذاری که اهل فرهنگ و هنر در نزدیکی ملت ها انجام می دهند، با لباس دیپلماتیک نمی شود انجام داد.

"ساتکو بیتانگا" ضمن استقبال از حضور نمایش روبینسون کروزو که در جشنواره کستنبرگ با استقبال خوبی مواجه شد، تصریح کرد: دیپلماسی فرهنگی بهترین روش برای نزدیکی ملل به شمار می آید.
معاون سفیر و رایزن سفارت بوسنی در تهران با اشاره به جایگاه والای هنر در تمدن ایران یادآور شد: برنامه های فرهنگی چون نمایشگاه های صنایع دستی، جشنواره های موسیقی سنتی، غذاهای بومی، تئاتر، فیلم و... می تواند در افزایش سطح شناخت دو کشور از یکدیگر مفید واقع شود.
وی با اشاره به حضور خود در تبریز و دیدار با مقامات مختلف افزود: با شهردار تبریز جلسه خوبی داشتیم و امیدواریم این دیدارها دستاوردهای خوبی به همراه داشته باشد.
علی فتوحی، سرپرست گروه تئاتر آینا نیز در این دیدار با اشاره به پیشنهاد برگزاری هفته ی فرهنگی تبریز در بوسنی گفت: برای افزایش مراودات فرهنگی فی مابین، اهالی فرهنگ و هنر کهن شهر تبریز آماده ی همکاری خواهند بود.
وی یادآور شد: حضور در جشنواره کستنبرگ و استقبال از نمایش روبینسون و کروزو از سوی مردم بوسنی راه را برای افزایش مرداوات فرهنگی و هنری فی مابین همواره کرده است.
فتوحی با اشاره به اینکه نمایش روبینسون و کروزو پیام آور اثری ضدجنگ و صلح و دوستی است تصریح کرد: هر دو کشور مزه ی تلخ جنگ را چشیده و برای همین هم تماشاگران بوسنیایی با این نمایش همزادپنداری کردند.
گفتنی است در پایان این دیدار، تندیس مسجد کبود به عنوان یکی از شاهکارهای معماری ایرانی-اسلامی "از طرف گروه تئاتر آینا " بعنوان یادبود به معاون سفیر بوسنی اهدا شد.

معاون سفیر بوسنی

 

معاون سفیر بوسنی

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 698109

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =