۰ نفر
۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۶:۴۳

به مناسبت ۵ جمادی‌الاول، روز ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار، سید موسی خادمی در پیامی فرا رسیدن این روز را به جامعه پرستاری و زحمت‌کشان حوزه سلامت تبریک و تهنیت گفت.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، در متن این پیام آمده است: سالروز ولادت شیر زن دشت کربلا که به راستی چون مفهوم نام شریفش، زینتی برای پدر و شریکی در نهضت انسان ساز برادر گرامی‌شان امام حسین(ع) بود، یادآور اوج رشادت و شجاعت بانوی مسلمان در تاریخ پرفراز و نشیب اسلام ناب محمدی(ص) است.

بزرگ پرستاری که پس از واقعه جانسوز سال 61 هجری، پرچم نهضت ابا عبدالله الحسین(ع) را بر دوش گرفت و با بردباری، اقتدار و شهامتی که تاریخ نظیر آن را به خود ندیده است، توانست رسالت سنگين پرستاری از نهضت عظیم و جاودان عاشورا و انتقال پیام آن به نسل‌ها و عصرهای دیگر را با موفقیت و سربلندی به سرانجام برساند.

امروز پرستاران ایران اسلامی با تاسی از این الگوی بی بدیل، نمونه‌ای از صبر را در مسیر نظام سلامت کشور به نمایش گذاشته‌اند و به عنوان ستون اصلی بهداشت و درمان، زحمات و خدمات شبانه‌روزی اين قشر زحمتكش و فداكار بر كسی پوشيده نيست.

انسان‌های ايثارگری که همپای جامعه شریف پزشکی و در لحظات سخت و دشوار بيماری، بر بالین بيماران حاضر شده و از بهبودی و سلامتی آنان مراقبت می‌كنند. بی‌ترديد شخصيت حضرت زينب(س) به عنوان پرستار مهربان دل‌های زخم خورده اهل بیت عليهم‌السلام و مظهر حلم و بردباری، بهترین الگو و اسوه برای این عزیزان است.

نام‌گذاری چنين روز خجسته‌ای بنام روز پرستار، افتخاری بزرگ و نشان‌گر اهميت اين حرفه مقدس است.

همچنین فرصت مغتنمی برای ارج نهادن به خدمات، ایثار و مجاهدت‌های با ارزش قشر زحمتكش پرستار و ترویج ارزش‌های زینبی در جامعه به ویژه در میان پرستاران است.

اینجانب ضمن تبریک میلاد با سعادت الگوی صبر و عشق و ایثار، حضرت زینب(س) و روز پرستار به محضر تمامی پرستاران پر تلاش، بدینوسیله مراتب تقدیر و تشکر خود را از زحمات و مجاهدت‌های ارزنده این قشر شریف ابراز داشته و توفیق روزافزون را برای آنان از درگاه خداوند متعال مسالت دارم.

سید موسی خادمی

استاندار لرستان

 

۴۸
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 748522

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =