رییس فراکسیون امید با تاکید بر لزوم به رسمیت شناختن آزادی برگزاری تجمعات، از تشکیل کارگروهی در این فراکسیون برای پیگیری وضعیت بازداشت‌شدگان ناآرامی‌های اخیر و ملاقات با این افراد خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین،محمدرضا عارف،  نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران در واکنش به سوالی در مورد بازدید نمایندگان از زندان اوین و ملاقات با بازداشت‌شدگان اعتراضات اخیر گفت:در خصوص بازدید تعدادی از اعضای این فراکسیون از زندان اوین در پی حوادث اخیر ایجاد شده، کارگروهی که تشکیل شده بود پیگیری‌ها را انجام داده و توافق شده تا بازدیدی از زندان داشته باشد لذا متعاقب بازدید، پیگیری‌ها را انجام خواهیم داد.

وی در واکنش به موضع‌گیری برخی اصلاح‌طلبان در واکنش به اعتراضات اخیر اظهار بی‌اطلاعی کرد وگفت: به هرحال اعتراض حق مردم است و ما نیز مصر هستیم اصل ۲۷ قانون اساسی در خصوص آزادی برگزاری تجمعات به رسمیت شناخته شود. مردم باید حرفشان را بگویند و بهتر است در جلسات با مسئولان خواسته‌های خود را مطرح کنند.

رئیس فراکسیون مجلس با بیان اینکه اعتراض حق مردم است تاکید کرد: باید بین اعتراض و تخریب تفاوت قائل شد. شاهد بودیم مردم خود را از عواملی که دنبال تخریب بودند دور کردند.

اهم سخنان محمدرضا عارف را به نقل از خبرگزاری‌ها در ادامه بخوانید:

*در مورد بحث افزایش قیمت حامل‌های انرژی و هدفمندی یارانه‌ها کمیسیون تلفیق لایحه بودجه رقم پیشنهادی دولت را حذف کرده اما اینکه در صحن چه اتفاقاتی می‌افتد، ‌باید منتظر بمانیم. با این حال نمایندگان ۱۰ روز فرصت دارند تا پیشنهادات خود را ارائه دهند اما جهت‌گیری اصلی این بوده که از افزایش غیر منطقی قیمت‌ها جلوگیری شود.

*ما به همراه اعضای فراکسیون امید در کمیسیون تلفیق تلاش داشتیم که این رویه کلی در جهت‌گیری بودجه را پیش ببریم که به سمت حل مشکلات معیشتی مردم حرکت کنیم و اقدامات خوبی نیز در این راستا انجام شد.

*{آخرین وضعیت سوال نمایندگان از رئیس جمهور درباره موسسات مالی و اعتباری و عدم اعلام وصول آن از جانب هیات رئیسه}: اقدامات خوبی در این راستا انجام شد و جلسات متعدد با مسئولان مربوطه از جمله رئیس بانک مرکزی برگزار شد و هم اکنون در میان نمایندگان نسبت به اقدامات انجام شده رضایت نسبی وجود دارد.

*دولت در حدی که توانایی آن را داشته بخشی از بدهی سپرده‌گذاران را بازگردانده که امیدواریم با سرعت بیشتری ادامه یابد.

*در جلسه فراکسیون امید با رئیس بانک مرکزی قرار شد کارگروه اقتصادی فراکسیون جلسات دیگری با رئیس بانک مرکزی داشته باشد تا در جریان امور قرار بگیرد.

*استفاده از پیام رسان‌های داخلی هم از نظر ملاحظات امنیتی و اینکه همه اطلاعات را حتی الامکان در داخل کشور نگهداری کنیم و هم اینکه می‌تواند سرویس بهتر و باکیفیت تری را ارائه دهد، قطعاً جزو اولویت‌های اصلی است، اما داشتن شبکه داخلی مانع استفاده از شبکه‌های غیرداخلی نمی‌شود و ما باید از هر امکانی در جهت اجرای اهداف برنامه‌های خود استفاده کنیم، ولی منع جواب نمی‌دهد و تنها راهی که وجود دارد انجام کار‌های فرهنگی و داشتن شبکه‌های داخلی قوی است.

*شبکه ملی اطلاعات باید بهتر از این عمل می‌کرد و امکانات استفاده بهتری می‌داشت. ضمن آنکه شورای عالی فضای مجازی نیز در چارچوب اختیارات خود کار می‌کند اما لازم است با نهادهای دست‌اندرکار از جمله انجمن‌های علمی تعامل بیشتر داشته باشد.

*اگر اقدامی در جهت عمل به مطالبات خانواده‌های این شهدا لازم باشد قطعا مجلس برای تحقق آن در کنار دولت است. اما هنوز پیشنهاد مشخصی مطرح نشده است ولی هر اقدامی لازم باشد، مجلس انجام می‌دهد.

اعلام فهرست نهایی هیات بازدید مجلس از زندان اوین تا بعدازظهر امروز

همچنین ایلنا نوشت:

الله یار ملکشاهی رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با اشاره به آخرین وضعیت تصمیم‌گیری در مورد بازدید اعضای کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس از زندان اوین و زمان تعیین هیات ملاقات کننده با بازداشت‌شدگان اعتراض‌های اخیر، اعلام کرد: هنوز در این رابطه به تصمیم نهایی نرسیده‌ایم اما قرار است در جلسه بعدازظهر امروز کمیسیون قضایی و حقوقی در این رابطه تصمیم‌گیری کنیم.

او با اشاره به تعیین تکلیف فهرست اسامی بازدیدکنندگان از زندان اوین در جلسه امروز کمیسیون قضایی تاکید کرد: تصمیم‌گیری در این رابطه در دستور کار بعدازظهر کمیسیون قرار دارد و فهرست اسامی بازدیدکنندگان از زندان‌ اوین تا بعدازظهر نهایی می‌شود.

رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس همچنین درپاسخ به سوالی در مورد پیشنهاد رئیس کمیسیون بهداشت و درمان برای حضور یکی از اعضای این کمیسیون در هیات بازدیدکننده گفت: درخواست بازدید از زندان مربوط به کمیسیون قضایی و حقوقی است و در صورتی که دیگر نمایندگان خواستار بازدید از زندان‌ها باشند، می‌توانند به طور مستقل اقدام کنند.

 

29215

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 747954

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • تقی A1 ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۱
    0 0
    مجلس در راس امور است ؟