«خبرجنوب» نوشت: دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس از وجود ماده محرک صنعتی «دستمال» خبر داد و گفت: قدرت توهمزایی این ماده محرک صنعتی جدید20 تا80 برابر حشیش است.

محمدرضا ابراهيمي با بيان اينكه ماده صنعتي «دستمال» از دسته مخدر نيست و محرك ميباشد، افزود: قدرت توهم زايي اين محرك صنعتي 80 برابر حشيش است و به دليل اثرات توهم زايي بالاي آن، مصرف كنندگان در مدت كوتاهي به ورطه مرگ كشيده ميشوند.
وي با اشاره به اينكه ماده محرك «دستمال» جزو كانابينوئيدها كه ماده موثر حشيش است، ميباشد؛ اضافه كرد: متاسفانه اين ماده صنعتي در آزمايشگاهها سنتز ميشود و 20 تا 80 برابر قوي تر از حشيش است.
دبير شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر فارس بيان داشت: به دليل اثرات مخرب اين محرك صنعتي و بالابودن قدرت توهم زايي آن، مصرف اين ماده تغييرات اساسي را در مغز افراد ايجاد ميكند به نحوي كه مصرف كنندگان آن پس از مصرف، تمامي مهارتهاي خود را از دست ميدهند.
ابراهيمي در خصوص نام اين ماده محرك صنعتي، گفت: اين ماده صنعتي ورقههاي كاغذي است كه به دستمال مرطوب معروف شده و همانند حشيش مصرف ميشود.
وي با اشاره به اينكه در حال حاضر با رنگين كماني از مواد محرك و مخدر روبه رو هستيم، اظهارداشت: در حال حاضر گزارشي به صورت آماري مبني بر مصرف اين ماده صنعتي ثبت نشده است و ميتوان گفت مصرفكنندگان آن، اين ماده را از كشورهاي خارجي وارد مي كنند.
ابراهيمي نسبت به مصرف اين ماده محرك صنعتي هشدار داد و گفت: امكان دارد استفاده از اين ماده به صورت عطر و بخور در مهمانيها عرضه شود كه در اين رابطه وظيفه ما، اطلاع رساني و هشدار در مورد خطرات اين ماده صنعتي است.
وي افزود: متاسفانه در شبكههاي مجازي برخي افراد سودجو اقدام به تحريك نوجوانان و جوانان جهت مصرف اين نوع ماده توهمزا ميكنند كه در اين رابطه بايد خانواده ها و والدين نسبت به شناخت و اثرات مخرب اين ماده صنعتي آگاهي يابند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 735764

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =