مدیرکل تعاون،کار ورفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: فرزندان حاصل ازدواج زنان ایرانی با همسر غیرایرانی‌کارت هویت می‌گیرند.

به گزارش خبرآنلاين، محمد تقی آبایی اظهارکرد: بر اساس ابلاغ وزارت تعاون، کار ورفاه اجتماعی ، طرح سرشماری زنان ایرانی دارای همسر غیر ایرانی درکشور در حال اجرا است.
وي ادامه داد: طی سالهای‌گذشته تعداد زیادی زن ایران با مردان غیر ایرانی ازدواج کرده‌اندکه فرزندان آنها نمی‌توانند شناسنامه ایرانی بگیرند.
آبايي افزود:در حقیقت این فرزندان این افراد فاقد هویت رسمی هستند و نمی‌توانند ازحقوق سایر همسالان خود بهره‌مند شوند.
وي بيان كرد:با پیگیری های انجام شده لایحه ای به دولت ارائه شده‌ که بر مبنای آن قرار است برای این کودکان‌ کارت هویت صادر شود.
آبايي درادامه با اشاره به نحوه ثبت نام در طرح طرح سرشماری زنانی‌ که با مردان غیر ایرانی ازدواج کرده اند افزود: مادران ایرانی‌ که دارای همسر غیرایرانی هستند ابتدا باید کد ملی خود را به شماره سامانه پیامکی 2000195 ارسال‌ کنند.
وي عنوان كرد:در مرحله دوم، کارشناسان وزارت تعاون،کارورفاه اجتماعی با این مادران و زنان تماس گرفته و درخصوص تعداد فرزندان و سال تولد آنها و سایر موارد از آنان سوال می‌کنند.
آبايي افزود : این زنان ضرورتی برای مراجعه به نهاد یا سازمانی ندارند و تنها باید به شماره اعلام شده جهت این سرشماری پیامک بزنند.
وی اظهار داشت: مردان غیرایرانی‌ که همسر ایرانی دارند، تابع مقررات خود هستند و این طرح صرفا شامل فرزندان آنان‌ که مادر ایرانی دارند می‌شود.
مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: در صورت صدورکارت هویتی ، فرزندان این زنان می‌توانند از مزایای دفترچه بیمه درمانی وثبت نام در مدرسه وغیره استفاده‌ کنند.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 707185

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =