تسنیم نوشت:

آیت‌الله سبحانی با اشاره به آثار و مزایای جامعه پرجمعیت گفت: باید نخبگان را ترغیب به افزایش جمعیت کرد تا آن‌ها هم در سطح جامعه این تفکر را تبلیغ کنند.

آیت‌الله جعفر سبحانی عصر امروز در دیدار با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اهمیت فعالیت‌های وزارت بهداشت اظهار داشت: در طول تاریخ بهداشت و درمان ایران گام‌های بسیاری را برداشته و وزارت بهداشت هم امروز اقدامات موثر و مناسبی را انجام داده است.

مرجع تقلید شیعیان با تقدیر از زحمات وزیر بهداشت در خدمت به مردم افزود: شما پیش از پذیرش وزارت بهداشت در جنوب کشور در حال خدمت بودید که این خدمات مورد نیاز جامعه است و امیدوارم همچنان تداوم داشته باشد.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه با تاکید بر اهمیت سلامت جامعه بیان کرد: عقل سالم در بدن سالم است و ملتی که سالم باشد به درستی فکر می‌کند و موفق می‌شود ولی افراد بیمار چنین توانایی ندارند به همین دلیل بهداشت و درمان یکی از اصول اساسی و مهم در جامعه اسلامی محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه خدمات وزارت بهداشت آشکار و مشخص است عنوان کرد: این خدمات باید تداوم داشته باشد و به نتیجه نهایی برسد یکی از مسائل نیاز جامعه گسترش کامل بیمه است زیرا همه جامعه باید از خدمات بیمه برخوردار شوند.

آیت الله سبحانی با تاکید بر افزایش جمعیت جامعه تصریح کرد: زمانی که می‌خواستیم قانون اساسی را تدوین کنیم خدمت امام خمینی (ره) رسیدیم ایشان فرمودند قوانین اسلام را بنویسید ولاغیر، بنابراین اساس زندگی ما دین اسلام است و دین خدا هم ما را به گسترش جمعیت دعوت می‌کند.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به مشکلات جامعه تک فرزند اظهار داشت: نخبه‌های جامعه ما در کشور به تک فرزندی روی آورده‌اند که این موضوع برخلاف رهنمودهای اسلام است و خانه‌ای که تک فرزندی باشد نشاطی هم نخواهد داشت باید نخبگان را ترغیب به افزایش جمعیت کرد تا آن‌ها هم در سطح جامعه این تفکر را تبلیغ کنند.

آیت الله سبحانی با اشاره به آثار و مزایای جامعه پرجمعیت گفت: نبوغ در افراد و جمعیت بیشتر افزایش می‌یابد کشور چین نمونه بارز این موضوع به شمار می‌رود که توانسته است در اقتصاد جهانی نقش آفرین کند.

مرجع تقلید شیعیان بیان کرد: برخی بابت اینکه نتوانند هزینه فرزندان خود را تامین کنند بچه‌دار نمی‌شوند خداوند روزی رسان است و نباید بابت خرج فرزندان نگران بود.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 390847

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۹:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۷
    66 10
    من هیئت علمی دانشگاه و عضو بنیاد نخبگان هستم حتی جرات عزدواج ندارم چه برسه به بچه دار شدن
    • بی نام A1 ۱۹:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۷
      14 39
      واقعا هم نخبه هستید شما آقای "عزدواج"
    • بی نام A1 ۲۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۷
      11 20
      منظورتون ازدواج دیگه؟ ظاهرا بحران اونقدر شدیده که نوشتنش رو هم فراموش کردید چه برسه به اقدام وبه اون و فرزند آوری که دیگه هیچی اصلا:
  • سید IR ۱۹:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۷
    67 4
    جامعه پر جمعیت غیر از فقر و کم سوادی و از بین زفتن رفاه اجتماعی و افت سطح تحصیل و تضییع حقوق زنان و کودکان و تخریب محیط زیست و گرفتار شدن دولت و عقب ماندگی تاثیری ندارد. کشور چین هم از سی چهل سال قبل اولین کاری که برای توسعه انجام داد کنترل شدید و سخت گیرانه جمعیت بود که هنوز هم ادامه دارد. اگر روزی رسان خدا است، بخشنده عقل به انسان هم خدا است . خدا به انسان عقل داده تا در زندگی صلاح خود و خانواده را در نظر بگیرد و به دست خودش خود را به هلاکت نیندازد. لا تلقو بایدیکم الی التهلکه
  • بی نام RO ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۷
    64 2
    نخبگان حق دارند حمایت نکند زیرا ان ها تبعات بعد از ان را برای خانواده میدانند با این وضع اقتصادی شما به جای رشد جمعیت اول زیر ساخت ها رو درست کنید
  • بی نام IR ۱۹:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۷
    48 2
    در اسلام علم و دانش مقدس است اما در کشور ما به علم و دانش و دانشمند ارزش لازم داده نمیشود در قانون اساسی فعلی هم برای دانشگاهی ارزش کمتری نسبت به حوزوی در نظر گرفته شده است که با اسلام ناسازگار است. خود را فریب ندهیم.
  • بی نام A1 ۱۹:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۷
    46 1
    شما رفاه اجتماعی و کار بده که البته با ثروتی که ایران داره کار سختی هم نیست مشکل ازدواج و ... هم حل میشه
  • سعید IR ۲۰:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۷
    51 1
    بعد از فارغ التحصیلیرفتم خدمت مقدس سربازیاز فروردین 90 تا امروز بیکارمخجالت میکشم از پدر و مادرم
  • پوریا IR ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
    5 0
    باید مردم را از لحاظ مالی تقویت و تشویق بشوند با این اوضاع نابه سامان اقتصاد اکثر خانواده ها در تلاشند که فقط زنده بمانند نه زندگی کنند آنهایی که در تلاشند جمعیت را افزایش بدهند جیب خودشان به اندازه کافی پر است و این شعارها برای قشر کارگر بدبخت جامعه است که هیچ کسی از آنها حمایت نمکند در واقع مسئولین محترم و زحمت کش جامعه می خواهند مار را با دست مردم بگیرند .